Wake on lan/wan & Homebox?

• 0 kommentarer
Hej,

Jeg har i længere tid forsøgt at få wake on wan til at fungere på en computer der sidder bagved en TDC Homebox router.

Jeg har ingen problemer med at vække computeren på lan siden (Wake on lan), men så snart jeg forsøger at vække samme computer på wan siden, så kan jeg ikke få det til at fungere.

Mit spørgsmål er om TDC´s Homebox understøtter muligheden for at vække en computer via Intetnettet?

Jeg har forwardet den korrekte port og tildelt den computer der skal vækkes en statisk IP adresse, så porten altid bliver forwardet til den korrekte computer. MAC adressen jeg benytter er også til den computer der skal vækkes.

Jeg har blandt andet benytter dette online værktøj til at forsøge at vække computeren:

http://www.depicus.com/wake-on-lan/woli.aspx

Kan nogen hjælpe mig med at besvare mit spørgsmål og måske hjælpe mig på vej til at vække computeren over wan?

Tak for hjælpen

Rune

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Problemet med WoL fra WAN siden er at routeren ikke understøtter "Subnet Directed Broadcast" eller man ikke selv har adgang til at stå det til eller fra.

Eneste måde jeg kan bruge WoL på, er ved at have en gamle router sat på netværket og så logge ind på den.  Fra denes interface kan jeg så sende WoL pakken.

Hvis du bruger en NAS kan de fleste af dem også sende en WoL pakke.

That sucks Trist humørikon Men tak for dit svar, nu behøver jeg ikke længere bryde mit hoved med det...

Og kunne man ikke overtale TDC til at åbne for den service??

mangler det os til det samme

VH Dalga

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)