Wake on lan Muligt ?

Hejsa, jeg sidder og leger med wake on lan (WOL) Jeg kan sagten tænde den internt på lan, men jeg kan ikke få gang i den via nettet, jeg har forward port 9 som man skulle men lige lidt hjælper det. Kan det være fordi routeren ikke understøtter det ?

Ville blive vildt glad for lidt hjælp [i]

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hajen

Jeg mener ikke at en router kan lukke af for den "Magick Packet" som WOL benytter, men hvis der er nogle netværkshajer, må I gerne rette mig :-)

Så mit bud er, at det er noget i portforwardingen du skal se på.

Nu Googlede jeg lige lidt, og faldte over denne side http://www.ezlan.net/WOL.html, hvor de bl.a. foreslår et højere portnummer, såsom 5850, prøv at se om det kan gøre en forskel.

Vh.

Rasmus - TDC

Hej Igen.

Jeg har prøvet at forward port 5850 nu, men det hjalp ikke, jeg har også prøvet port 9, 7, 6000 og ingen af dem gav resultat.

Hvis der er nogen der har forslag til hvad jeg ellers skal prøve så skriv endelig Blinkende humørikon

Kører du med statisk IP?? Routeren skal jo gerne vide hvor den skal sende pakken hen.

Kan du vække din pc internt efter en time? Indenfor en time har den stadig en IP, men hvad med efter? Kan du så stadig få liv i den??

Ja, den er sat til statisk ip, så den hele tiden har samme ip.

Prøv at kigge på denne guide..

http://forums.speedguide.net/showthread.php?141643-Wake-on-Lan-%28over-Internet%29

Man skal åbenbart være meget opmærksom på subnettet....

Tak til jer alle og især Jebbe, det virkede da jeg satte subnettet op til 255.255.255.255 nu kan jeg vække den internt og over internettet Blinkende humørikon

Hej Mr. Hajen,

Kan jeg få dig til at beskrive hvordan du fik Wake On Lan til at fungere over nettet? Det virker også fint for mig internt, men så snart jeg prøver over nettet så mislykkes det..

Du skriver noget om subnettet skal ændres, men er det i routeren du hentyder til eller??

Jeg vil sætte pris på en hjælpende hånd, siden det her går mig godt på.

Jeg har en Homebox Modem/Router

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P