voicemail bredbåndstelefon

Hej er der nogen der har en løsning på hvordan jeg stiller tiden fra jeg modtager et opkald på tlf. til den går på voicemail. Syntes ikke at de løsningsforslag der står i forum fungere. Har bredbåndstelefon med duet. Mvh Martin

14 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hvilken telefon bruger du, og er det mobil eller fastnet??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Løsningen på dette spørgsmål er jeg også interesseret i, derfor griber jeg fat i tråden, så jeg automatisk bliver adviseret når der kommer løsningsforslag. Blinkende humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Se desuden her for flere oplysninger:

/t5/Telefoni/Voicemail/m-p/521

(anden tråd af Forum Moderatorer)

http://ravenclaw.opasia.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/telefoni/10321_Bredbaandstelefoni_voicemailguide.pdf

(pdf om tryk/tastesystemet i voicemail  -ER MEGET HURTIG!)

Nå, men eftersom vedkommende ikke har svaret tilbage endnu, vil jeg bidrage med to løsningsforslag.

Duét er vist kun til mobiler??

1) TIL FASTNET:::

Gå ind på selvbetjening (privat / erhverv )

SELVBETJENING PRIVAT: http://kundeservice.tdc.dk/login

SELVBETJENING ERHVERV:  http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/login

Herefter tryk på menupunktet:

"TDC Bredbåndstelefoni XX XX XX XX"   / Bredbåndstelefoni & Duét

tryk:  "Viderestilling i menuen til højre"  ELLER:   Midt på skærmbilledet; tryk: redigér øverst i feltet med overskiften "Viderestilling"

(undskyld, at det er lidt u-udførligt beskrevet, men jeg er lige rendt ind i en "TDC's systemer opdateres besked i selvbetjening) -Har endvidere skrevet til dem om problemet, og de siger, at det er en kendt fejl, uden tidshorisont ...

Sørg for, at indstillinger står således:

---------------------------------------------------

VIDERESTILLING - ALLE OPKALD       - FRA/OFF (Vær opmærksom på, at hvis du evt. er på ferie, kan du få folk til at blive viderestillet til en pårørende eller til din mobiltelefon/voicemail ved at afkrydse denne boks)

VIDERESTILLING -  OPTAGET            - TIL VOICEMAIL ELLER ANDET NUMMER (vælg selv -se desuden ovenstående beskrivelse af de to funktioner for viderestilling)

VIDERESTILLING - MANGLENDE SVAR - TIL VOICEMAIL ELLER ANDET NUMMER (se ovenstående)

VÆLG ANTAL SEKUNDER FØR VIDERESTILLING - 24 SEKUNDER

til sidst; tryk: "GEM"

TIL MOBILTELEFON: (afhængigt af model)

-------------------------

Gå ind i på (din mobiltelefon)

(NOKIA)

"MENU" -> "INDSTILLINGER" -> "OPKALDSINDSTILLINGER" -> OMSTILLING.

INDSTIL SÅLEDES:

---

(bemærk, at du skal kende dit voicemailnummer)

"OMSTIL ALLE TALEOPKALD"                      - FRA / DEAKTIVER / ANNULLÉR

"OMSTIL VED OPTAGET                             - AKTIVER -> til telefonsvarer / andet nummer (fx til fastnet)

OMSTIL HVIS MANGLENDE/INTET SVAR      - AKTIVER -> til telefonsvarer / andet nummer -> vælg antal sekunder (anbefalet: 30 sek.)

OMSTIL HVIS VED INGEN FORBINDELSE     - AKTIVER -> til telefonsvarer / andet nummer (fx fastnet)

OMTIL HVIS INGEN KONTAKT                    - AKTIVER -> til telfonsvarer / andet nummer -> vælg sekunder (anbefalet: 30 sek.)

OMSTIL ALLE FAXOPKALD                         - FRA / DEAKTIVER / ANNULLÉR

OMSTIL ALLE DATAOPKALD                       - FRA / DEAKTIVER / ANNULLÉR

--------------------

og hermed vil jeg ændre mit telefonsprog tilbage til engelsk. (CALL DIVERT)

Omdømme 2

OBS: KOM GERNE MED FEEDBACK PÅ DENNE TRÅD, SÅ AT VI KAN FÅ VEJLEDNINGER FOR FLERE MOBILMODELLER!!!

Hej. Det er fastnet tlf og bredbånd.

hej igen jeg kan ikke vidrestille til voicemail kun til andet nr.

Omdømme 2

Jeg har også givet en vejledning til dette i en anden tråd: (her er også løsningen på hhv. voicemail til bredbåndstelefoni (ip-telefoni) og fastnettelfoni med bredbånd hos tdc /t5/Telefoni/Hvordan-styres-min-voicemail-fastnet-tlf-og-bredband/m-p/15853#M498 

Du bruger duét ringestyring med ALMINDELIG fastnet (ikke ip-telefoni, homeduo, hometrio mv.) bare alm. fastnet med bredbånd???

Ring til 80222222, som er dit voicemailnummer / duét ringestyring?? Eller bare tast *9# på din telefon og ring op.

Dvs:

Ring til 80222222 / *9#

7 for andre muligheder

3 for at ændre ringetid (dvs. de antal sekunder eller ring, som din telefon laver førend der bliver viderestillet eller omstillet til telefonsvareren.)

tal mellem 15-60 sekunder (anbefalet 30-45 sekunder alt afhængigt af, hvor stort dit hus er, eller hvor tæt på din telefon er)

hej for lige at være sikker på det med fastnet tlf. den er koblet op på min router til internettet så det er vel det tdc kalder bredbåndstlf. eller jeg helt kørt af sporet Humørikon med tunge mvh martin

Omdømme 2

Hej

Jo da det er det.  Glad humørikon

Omdømme 2

Ikke nødvendigvis. Hvis du har et skillefilter til formålet, kan du også have almindelig fastnettelefoni.

Omdømme 2

>Heinrich P

Har du læst hvad der bliver spurt om? ellers gentages det her:

hej for lige at være sikker på det med fastnet tlf. den er koblet op på min router til internettet så det er vel det tdc kalder bredbåndstlf. eller jeg helt kørt af sporet.

Jo nødvendigvis, for når telefonen er koblet op på et modem, så er det nødvendigvis bredbåndstelefoni. 

Omdømme 2

>KPN

Læser du mit svar?

Jeg uddyber mere her:

Med i pakken, når man bestiller hometrio/homeduo er enten et skillefilter med i pakken, eller en rød mærkat, som siger, at man skal ringe til et vist nummer, hvis man har ALMINDELIGT, ANALOGT fastnettelefoni, uden at have bredbåndstelefoni.

Dette skillefilter skal sættes på, for at ens telefoner mv. vil virke.

Fastnet kører igennem routeren, men er stadig ikke en digital forbindelse.

Skillefilteret skiller datastøj fra analog telefoni

Denne service gør det muligt at have fastnet hos EN ANDEN UDBYDER end TDC:

"Ved at samle tv, bredbånd og telefoni hos TDC får du en samlet løsning på én regning. ... TDC HomeTrio med fastnet hos anden udbyder leveres også"

http://privat.tdc.dk/pakker/hometrio/

(nede i det med småt)

Omdømme 2

Hej HeinrichP

Du spørger om jeg har læst dit svar. Ja det kommer da an på hvilket svar, hvis det er svaret på om det var bredbåndstelefoni når telefonen er koblet op på hans router til internettet, - ja så har jeg læst svaret. Det du svarer er direkte misvisende, når spørgeren oplyser at telefonen er koblet op på modemet, og dermed forstår jeg at telefonapperatet er forbundet direkte til modemet. Ud fra denne oplysning er det bredbåndstelefoni han har. Det er da ikke til at misforstå.

Med hensyn til de øvrige oplysninger er det er det da fint nok du kommer med her, men de er da ikke rigtig relevante, når spørgeren (tek00mon) ikke har fastnet hos anden udbyder, og så skal du lige være sikker på at den lille tekniske forklaring du kommer med er forklaret korrekt. Den forklaring kan jeg vist godt tillade mig se bort fra, når jeg tænker på at jeg har rodet med EL- og teleteknik gennem rigtig mange år.

Omdømme 2

Okay du har ret. Undskyld! Skal vi stoppe her?  Trist humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P