Vis Nummer - Caller ID - Præcist hvad sendes over linjen?

Har for nyligt købt et produkt som gør det muligt for mig at samle mobiltelefonen via bluetooth sammen med mit fastnet og når jeg så er hjemme kan jeg få mine dect telefoner til at ringe når der er nogen der ringer via min mobil telefon og ringe fra dem via mobil telefonen istedet for min fastnet.

Men jeg kan ikke få Vis nummer funktionen til at virke igennem min "bluetooth gateway" når det er fastnet der ringer.

Så for at hjælpe support folkene for Xlink BTTN produktet videre sender jeg denne forespørgsel på engelsk, så er der nogen der kan verificerer at det nedenstående er sådan dansk Vis Nummer sender informationen videre så telefoner med vis nummer kan vise det?

From what I read from a document, the Danish caller ID works as follow:

1.  It will first send the key "A".

2.  Then followed by the caller phone number.

3.  Then it ends with the key "#".

Unless this document is wrong.  If you can confirm that for me, that will be great.

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Cyberon

Tak fordi du har valgt at stille dit spørgsmål inde på TDC Forum.

Vi har læst dit indlæg med stor interesse, men vi kan desværre ikke besvare dit spørgsmål.

Vi håber, at der kommer en anden bruger som har et løsningsforslag.

Men hvor kan jeg så henvende mig, det er jo ikke ligefrem e-mail addresse til TDC support der flyder med.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Cyberon

Angelika er syg, så du får lige svar fra mig.

Der findes rigtigt mange forskellige telefoner på markedet. Og rigtigt, rigtigt mange løsninger til forskellige ting. Det er jo meget interessant, det du bringer op her, fordi det i sidste ende handler om de store producenters manglende evne til at tale sammen og lave fælles standarter på tværs. I EU forsøger man jo, netop for at du som forbruger ikke skal ende i den situation du er endt i. Normalt ville jeg have forventet at der var en anden bruger, som havde haft samme problem som dig og løst problemet. Det er der formentlig også, men vedkommende er ikke på forum. Har du prøvet at spørge på andre fora?

Hvis jeg selv stod med problemet, ville jeg prøve at google mig frem. Et eksempel på en sådan søgning:

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=994&bih=626&q=Xlink+BTTN+Danish+caller+ID&btnG=Google-s%C3%B8gning&aq=f&aqi=&aql=&oq=Xlink+BTTN+Danish+caller+ID&gs_rfai=&fp=868d2f6dea423984

Er der ingen af I andre brugere som har erfaring i dette?

Cyberon, jeg tror måske bare du skal prøve dig frem. Det er nok det bedste råd jeg kan give dig Glad humørikon

Glæder mig til at høre, om du lykkes

Hilsen

Patrick

Hej Patrick, Jo men nu er problemet at jeg gerne vil have verificeret at den metode som jeg har fået beskrevet er den måde som caller id fungerer i danmark, fordi producenten af BTTN er ligeså frustreret som mig over at det ikke virker. Hvem kan verificerer det?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)