Virusdefinitioner er forældede

Hej

Jeg for en advarsel fra sikkerhedspakken om at mine "virusdefinitioner er 8 dage gamle". Jeg har forsøgt at afhjælpe problemet med alle punkterne 1-4 jf vejledningen på TDC.dk men det har ikke hjulpet. Punkt 5 har jeg ikke prøvet da jeg godt kan komme ind på den nævnte hjemmeside (der står at hvis man ikke kan komme ind på www.F-Secure.com er det en virus som er skyld i fejlen)

Jf. punkt 4 har jeg downloadet de seneste opdateringer fra F-Secure, men når jeg skal installere dem kommer følgende fejl :

ERROR: Could not stop Fsaua service

Hvad gør jeg så?

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Det kan godt se ud som om du er kommet ud i nogle "grimme" problemer.

Normalt så er det sådan hvis der er gået et hvist antal dage uden at du har brugt din PC, så vil du ved opstart få en melding om at din virusdefinition er forældet. Det er en normal oplysning din sikkerhedspakke giver dig og du behøver normalt ikke at foretage dig noget særligt i den anledning. Hvis du lader din pc stå tændt i et stykke tid, vil sikkerhedspakken selv foretage en opdatering og det vil den gøre i baggrunden uden at du egentlig lægger mærke til det, vel og mærke hvis den er opsat til automatisk opdatering. Hvis du er en opmærksom bruger vil du opdage at sikkerhedspakkens lille ikon nederst til højre på proceslinien en gang imellem får en lille aktivitetslinie over ikonet og det betyder at sikkerhedspakken er aktiv med opdatering.

Men tilbage til problemet. For at imødegå yderligere problemer vil jeg, hvis det var mig der sad med nævnte problemer, simpelt hen prøve at afinstallere sikkerhedspakken med afinstallatiossoftwaren, genstarte computeren og geninstallere sikkerhedspakken, og tålmodig afvente at sikkerhedspakken færdiggør installation og opdatering, og efterfølgende sørge for at sikkerhedspakken er opsat til automatisk opdatering. Hvis du efterfølgende får de samme problemer så er det muligt, som punkt 5 angiver, at der er virusproblemer.

Jeg håber at du kommer ud af problemerne.

Mvh. KPN

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P