Virkelig langsom TDC Play (på mac?)

Hej, 

Hvordan kan det være at det nye TDC Play igennemsnit tager 3-5 minutter at loade / skifte sang?

Jeg sidder på en helt ny Macbook Air og jeg har testet med både Chrome, Safari og Firefox - alle er ubrugelige til det nye TDC Play [i]

Er der andre end mig der har det problem? Og hvornår vil I (TDC) få det løst? - Alternativt, så åben op for det gamle TDC Play, for det virkede uden problemer...

/Tobias

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej boligaarhus/Tobias

Det lyder mærkeligt, hvis du oplever det er langsomt på din Mac?

Jeg har en ældre (1 år) MacBookAir hjemme - det kører fint, i alle browsere.

Også har jeg en ældre(2 år) iMac derhjemme også - på den kører det helt fint, lige så.

Prøv at nulstille internet indstillingerne i een af browserne. Måske du kan fifle rundt med ældre coockies, indstillinger og cache filer, så du kan finde fejlen. Det kan helt sikkert komme til at køre fint, hvis du har forbindelse til det.

Hilsen

Tusinde tak Patrick - det ser ud til at hjælpe gevaldigt! 

De bedste hilsner,

Tobias

Jeg har samme problem. Umuligt at afspille i Safari og Chrome. Hentede Firefox for at se om jeg skulle have mere held med det. Det virkede okay først gang, dog kunne jeg ikke oprette spillelister og lign. da "gem" knappen ikke lader til at virke. Nu hænger den bare på "henter data", når jeg prøver at afspille noget.

Synes generalt TDC play virker utroligt dårligt i browser version. men må simpelthen kunne skrive et bedre program, uden at brugere skal til at fifle rundt med cookies osv.

Hej Patrick,

Jeg må desværre indse at dit svar alligevel ikke var løsningen - da det kun virkede et par gange... De sidste par gange har det ikke virket at slette alle cokkies og historik mm. :-(

Vi snakker en helt ny (med clean install) mac, så det kan næsten ikke være min maskine den er galt med synes jeg... 

Andre forslag?

/Tobias

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tobias

Nixen, det er ikke din Mac.

Hvordan kobler den på nettet? WiFi eller med kabel?

Det er selvfølgelig ikke sådan, du skal bruge et kabel for det virker, men hvis ikke det er en MacBook Air (de har ikke netværkskabel stik, "kun" WiFi), så prøv lige med et kabel. Hvis det virker, skal vi se på, om det kan være noget i dine netværksindstilllinger for WiFi, som vi kan ændre, sådan at du ikke har langsom Play.

Vil du prøve det med kabel, hvis du kan og så melde tilbage her, hvordan det virkede?

pft

Hilsen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

kan godt se Patricks point med WiFi elller kabel, men må alligevel indskyde, at der er så mange problemer med det "nye TDC Play" at det næppe skyldes opkobling eller browser.

Har følgt denne tråd og har lavet en ganske "uvidenskabelig" test i et døgn:

Mac - kablet og Wifi

Windows 7 - kablet og Wifi

Uanset browser og opkobling, oplever jeg forskellige resultalter. Nogle playlister kører fint, andre ikke (standser efter 3-4 numrre), nogle tager lang tid at "indlæse", andre ikke. Nogle albums går at downloade, andre ikke -  har testet på de albums, jeg tidligere har downloadet med det "gamle" Play.

Min konklusionen er, at det kører ganske ustabilt, på alle system?

Dog - er meget glad for, at TDC Play appen kører på iPhone/iPad på hjemmenetværket, uden problemer.

Mvh

Hej Patrick,

Det er en helt ny macbook air, så jeg har ikke testet med et kabel - men altså jeg sidder en 30/30 forbindelse, så jeg tror ikke det er der flaskehalsen er desværre...

/Tobias

Omdømme 3

Hej igen, Tobias

Nej, du kan ikke bruge kabel, når det er en air, det er jeg helt med på.

Når man fejlsøger, er man nød til at være meget systematisk. Derfor den ide med kabel. Hvis du kunne have sagt, "ingen problemer, det kører lynhurtigt med kabel", så var vi jo trods alt på sporet.

Din forbindelse har intet at gøre med det. Men det kan din trådløse router have, desværre.

Bruger du Apple's Airport router? Og i givet fald, hvilken model har du?

Hvis du ikke bruger Airport, hvad bruger du så?

Jeg vil høre, om du ved hvordan det virker med lokaliteterne i netværk kontrolpanel i systemindstillinger?

Det står som udgangspunkt til "automatisk". Du kan måske forsøge at lave en ny lokation, som du så bruger. Nogen gange kan det løse denne slags problemer. Men er du ikke familiær med disse ting, så hold dig fra det Glad humørikon

Hilsen

Jeg bruger min computer og tdc play flere steder og har ikke oplevet at det er værrer eller bedre, men vil lige teste lidt mere systematisk de næste par dage på forskellige netværk.

Derhjemme har jeg jeres TDC router.

Men på Aarhus Universitet (hvor jeg bruger TDC Play mest), ved jeg ikke hvilke routere der benyttes, men der virker TDC Play i hvert fald rigtig dårligt..

I forhold til lokationer - så er det vist en windows specifik ting, jeg har i hvert fald ikke hørt om det til mac..

/Tobias

Ingen hjælp... men du er ikke den eneste der ikke kan få det nye TDC Play til at køre :-( bruger Imac som lige er opdateret med det hele så øv øv.... håber at jeg snart finder en løsning....

Hey igen.... så fik jeg gang i min.... manglede at instalere Flas Player... hentes på get.adobe.com/flashplayer håber de kan hjælpe...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)