vedr trådløs box

• 0 kommentarer
Hej

jeg håber at der er en eller flere der kan hjæpe mig.

for ert par uger siden skiftede jeg koden på min trådløs box og sikkerhedsnøglen og den kunne også finde den. men nu kan jeg slet ikke komme på nettet selvom den har forbindelse til den. Hvad er der mon sket samtiden med at der folk der kan komme ind og lave det om på en anden computer ved gå ind ændre alt. under admin osv.

jeg håber at der nogle der kan hjælpe mig

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej NB27

Du skal "resette" din TDC Box/HomeBox. Så går den tilbage til standardindstillingerne.

Du kan så starte forfra med hensyn til ændring af brugernavn og koder for selve boksen samt det trådløse netværk.

Mvh Stephen

Hej Stephen

mange tak for dit svar men jeg må desværrer sige at det ikke hjalp.

jeg har simpelhen gjord alverdens ting for at det skal fungere men det gøre det bare ikke. den bliver ved med at skrive igen forbindelse til netværket.!Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej NB

Så har jeg desværre nok misforstået dit problem.

Er det rigtigt forstået, at alle lamperne i din TDC Box/HomeBox lyser som de skal, og at problemet ligger i forbindelsen mellem boksen og din computer?

Hvis dette er tilfældet, hvad sker der, hvis du forbinder din computer til din TDC Box/HomeBox med et netværkskabel? Du skal huske, at ændringer i det trådløse netværk normalt skal ske via en computer, der er forbundet via et netværkskabel.

Mvh Stephen

Hej Stephen

ja, det er rigtigt at alt lyser i min box og at probælemet lægger mellem min computer og boxen.

og den kan også finde netværket som hedder TDC-1E88 også når jeg prøver at oprette forbindelse siger den bare kan ikke oprette forbindelse tjek om det stemmer overenes med den trådløse box.

og alt er enes både fra min pc og box.

Omdømme 3

Hej NB27

Hvis du forbinder din pc til boksen med et netværkskabel, har pc'en ikke brug for at finde netværket "TDC-1E88". Pc'en skulle nemlig gerne have direkte forbindelse (forudsat at du ikke har deaktiveret "LAN").

Du skal derefter indtaste boksens IP-adresse i din browser (formentlig http://192.168.1.1/ ;), hvorved du får adgang til din TDC Box/HomeBox og har mulighed for at ændre indstillingerne for det trådløse netværk.

Mvh Stephen

Hej Stephen

jeg er måske lidt dum ,men jeg har ikke forstand på det her, men nu når du siger at jeg måske har været inde  at deaktiveret "LAN" så tror jeg faktisk at jeg er komme´t til at gøre det uden at være klar over det. for jeg kan slet ikke komme på, eller komme og ændre mine indstilinger.

Ang. boksens IP-adresse (formentlig http://192.168.1.1/ ;) kan den ikke læse.

hmmm undskyld jeg er så besværlig

Omdømme 3

Hej NB27

Under "Start/Kontrolpanel/Netværksforbindelser" kan du se, om LAN er aktiveret eller deaktiveret.

Hvis LAN er aktiveret og din pc har forbindelse til din TDC Box/HomeBox via et netværkskabel, så burde du kunne komme på internettet. Du skal nok sikre dig, at dette virker, inden du spekulerer mere over det trådløse netværk.

Hvis du har resat din TDC Box/HomeBox, så har du også sikret dit trådløse netværk, da det automatisk er forsynet med en kode/sikkerhedsnøgle, som i øvrigt står på boksen. Andre har derfor ikke umiddelbart adgang til dit trådløse netværk, og der er ingen grund til bekymring.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P