Svar

Vedr: Reparation af HTC Desire - Kundeservice og Regler

• MDH
  • 0 kommentarer
Hej TDC,

Jeg skriver her fordi jeg står mig meget underen overfor håndteringen i den igangværende reklamations sag.

Kort fortalt: Har jeg købt en telefon som jeg har konstateret netværksfejl på, efter samtale med HTC Europe blev vi enige om at min telefon skulle til rep. Jeg indleverede min mobiltelefon til reparation den 11. Oktober 2010. Idag den 25/10-2010 besluttede jeg mig for lige at kontrollere status på min telefon, eftersom jeg ikke blev tilbudt om en lånetelefon.

Jeg tager derfor ned i den butik hvor jeg har indleveret telefonen og spørger så ind til min telefon, så fortæller sælgeren mig at det eneste de kan se i deres system er at de har modtaget telefonen. Det siger hun allerede inden hun har fået fejlordrenummer. Se det kommer jo ikke som en overraskelse at de har modtaget min telefon, men det hjælper mig jo ikke i min situation. Jeg har dertil snakket med TDC's kundeservice og der fik jeg at vide at de intet kunne se, det er jo helt forrykt at jeg ikke kan få en status på min mobil som jeg har indleveret?.

Informationer:
Indleveret: 11/10-2010

Seneste handling: 25/10-2010

Fejlordrenr: (Sendes via pm)
Butik: TDC Taastrup - City2
Fejlbeskrivelse: Tlf. kan ikke komme på nettet. Netværksfejl - Kd har snakket med HTC og de har sagt den skal til rep.

Jeg frygter virkelig at dette bliver en af de sager hvor jeg først ser telefonen igen om 2 måneder, og hvor forbrugerrådet skal ind over sagen. Jeg har altid været rigtig tilfreds med kundeservicen hos TDC, men den holdning har ændret sig efter starten af denne sag.

Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan få oplyst hvor langt den telefon man har indleveret er nået?

icon

Bedste svar af MDH 1 november 2010, 14:49

Fredag - 29/10-2010 Modtager jeg min telefon, i en yderst forsigtig indpakning. Dertil har de uddybet hvad der er sket med min telefon, jeg har fået ny printplade i og derfor nyt IME nummer.

Telefonen virker perfekt, så må siges at være sluttet godt.

Dog vil jeg sige at jeg ALDRIG benytter TDC I city2 igen, hvis det har noget med reparation at gøre fordi der er ingen hjælp at hente og ingen service. Tak igen til Jesper og Patrick, som allerede efter 10 minutter havde ydet mere service end butikken.

Alt i alt, er jeg meget tilfreds over forløbet hvis vi ser bort fra TDC BUTIK (City2).

Håber denne historie / tråd kan hjælpe andre kunder med spørgsmål.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej MDH

Jeg syntes da, vi skal finde ud af fakta, før sagen ender hos forbrugerrådet Glad humørikon

Også vil jeg lige høre, om du blev tilbudt en erstatnings telefon i 2. omgang?

Jeg vender tilbage, når jeg har svar på dit spørgsmål, om status på reperation kan følges. Forhåbentlig i morgen, gerne før.

Hilsen

Hej Patrick,

Jeg har på nuværende tidspunkt, ikke fået tilbudt noget som helst. Selv håber jeg på at jeg får min telefon tilbage i rimelig tid, men må indrømme denne "process" virker en smule suspekt. Det at man ikke kan få oplyst status på reparation, eller få andet at vide end "Vi kan se om de har modtaget den?".

Vi skal bestemt have styr på fakta inden jeg tager skridtet videre, jeg er bare meget uforstående overfor denne service og frygter lidt at jeg først ser min telefon igen om lang tid.

Ser frem til at høre fra dig Patrick

På forhånd tak

Mikkel D. Hansen (MDH)

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mikkel

Da Patrick er blevet forhindret, vælger jeg at poste svaret til dig.

Vores TDC Butikker har en begrænset mængde udlånsterminaler til rådighed - da vi som udgangspunkt forventer, at en reparation tager ca. en uge tilbyder vi ikke udlånsprodukter i forbindelse med indleveringen.

I enkelte tilfælde tager det længere tid - primært på grund af reservedelsmangel og det er tilfældet her.

Din telefon er sendt til et eksternt værksted og burde have været retur, men vi har undersøgt det og fundet ud af, at det eksterne værksted har meldt tilbage den 20. oktober, at de har reservedelsmangel og at det tager en til to uger.

De seneste par dage har TDC Butik haft problemer med at få data overført til deres system, hvilket betyder, at de ikke har de nyeste opdateringer med - og det kan være grunden til at butikken ikke har kunnet se det hele.

Dagen efter du indleverede din mobil til reparation har TDC Butik indført en Serviceweb, hvor det er muligt for kunderne at følge deres mobilreparationer - du kan se siden her: http://serviceconnection.nu/tdc/ - vælg punktet Reparationsstatus, hvor du skal bruge dit TDC Fejlretningsnummer og det telefonnummer, som terminalen er indleveret på for at se status.

Vi har også været i kontakt med butikken, som har en ældre model Samsung du kan låne, hvis det har din interesse indtil din egen mobil er retur - den er lagt til side til dig.

Hvis det ikke er svar nok, hører jeg naturligvis gerne fra dig igen herinde.

Hej Jesper,

Det undre mig virkeligt at forummet herinde, er til mere hjælp end min lokale tdc butik. Men når det er sagt, glæder det mig virkelig at jeg endelig får svar på mine spørgsmål. Jeg har fuld forståelse for at en reparation kan tage tid, hvis eks: Der er mangel på reservedele. Men jeg kan virkelig ikke forstå at jeg ikke har fået oplyst at man kunne følge status på sin sag, selvom jeg har været fysisk i butikken to gange. Først ved indlevering af mobilen og derefter for at høre nyt om telefonen. Dertil er det dejligt at jeg kan få en mobil stillet til rådighed, men nu har jeg selv fundet en løsning som jeg lige så godt kan leve med indtil min telefon kommer hjem.

Det er virkelig dejligt at se at servicen hos TDC er mindst lige så god som andre steder, det er bare en skam at jeg ikke får den i butikken.

Tusind tak for hjælpen, ser frem til at se min inden for nærmeste fremtid.

Mvh

Mikkel D. Hansen

Hej TDC.

Jeg er spændt på, hvordan det går Mikkel. Jeg har også indleveret min Desire til reparation for to dage siden og savner den så meget, at jeg i dag prøvede at finde et sted at indtaste "fejlordrenummer". Søgte først på tdc.dk, men det gav først bonus på Google, hvor jeg nåede frem til denne tråd og ovenstående link.

Men indtastning af fejlordrenummer (som det hedder i det papir, jeg fik i butikken, og altså ikke "fejlretningsnummer") gav ikke noget resultat. To dage efter indlevering er min telefon slet ikke registreret i systemet!

Det paradoksale er, at fejlen åbenbart ligger på sd-kortet. Den søde og servicemindede pige i butikken testede med et andet kort, og så forsvandt fejlmeddelelserne, men jeg kunne ikke bare få et andet kort. Det skulle jeg købe! Og det måtte jeg jo principielt afvise, når telefonen er mindre end to måneder gammel.

Så var der ingen vej uden om at sende den ind til reperation ...

Mvh.

Lars

Hej Lars,

Jeg har idag fået en sms som fortæller at min telefon er blevet afsendt fra værkstedet, så jeg vender tilbage så snart jeg har modtaget den.

Angående det fejlordrenummer, stod jeg i præcis samme sko som dig. Der blev ikke gjort opmærksom på at man via en hjemmeside kunne følge sin telefon, der blev faktisk ikke gjort opmærksom på noget som helst andet end: Hvis telefonen har fået fugt, så modtager du et reparations tilbud.

Vedr: Mangler i systemet, synes jeg du skal tage kontakt til din lokale butik og forhøre dig om hvorfor den ikke er registeret. Det kan jo være mange grunde til det, måske igen fordi som jesper sagde regnes de fleste reparationer for at være klaret inden for kort tid.

Vender tilbage så snart jeg har modtaget min telefon.

Mvh

Mikkel

Fredag - 29/10-2010 Modtager jeg min telefon, i en yderst forsigtig indpakning. Dertil har de uddybet hvad der er sket med min telefon, jeg har fået ny printplade i og derfor nyt IME nummer.

Telefonen virker perfekt, så må siges at være sluttet godt.

Dog vil jeg sige at jeg ALDRIG benytter TDC I city2 igen, hvis det har noget med reparation at gøre fordi der er ingen hjælp at hente og ingen service. Tak igen til Jesper og Patrick, som allerede efter 10 minutter havde ydet mere service end butikken.

Alt i alt, er jeg meget tilfreds over forløbet hvis vi ser bort fra TDC BUTIK (City2).

Håber denne historie / tråd kan hjælpe andre kunder med spørgsmål.

Godt, at det gik godt, Mikkel, men det tog dælme lang tid!

Jeg har i dag, 1. november, fået en elektronisk bekræftelse på, at telefonen er indleveret. Det blev den for seks dage siden, 26. oktober. Forventet afslutningsdato er 15. november! Det er også rigtig lang til at vente på sin næsten nye telefon, når en måske simpel ombytning af sd-kort kunne være sket i forretningen.

Jeg vender tilbage, når telefonen er kommet "hjem". Dette er til foreløbig skræk og advarsel for andre købere af fejlramte telefoner.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)