Ved hæftede filer

• 0 kommentarer
Kan modtage mere end 5 filer i min mail men kan kun sende 5 hvorfor?

32 Kommentarer

Hej Liva

Velkommen til tdc-forum. Jeg vil godt komme med et bud.

Dit mailpostprogram tæller ikke til 5 filer. Det måler/vejer de 5 filer i MB. Når jeg sender billeder svinger  billederne/filerne meget i størelse=MB.  Et billede kan være på 6 MB et andet billede på 2MB. Når du sender filer/Billeder der er større end 10 MB, nægter postprogrammet at sende. Hvis du modtager over fem filer er det forbi mængden på 10MB ikke er nået, og derfor glider de  ind i din indbox.

Det kan være højere end 10MB, men jeg tror det er det mest normale.

Kan du bruge mit svar? 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej liva

Hvis du har adgang til webmail, kan du her gå ind og ændre størrelsen på mail i din mailbox.

Min er sat til størrelse på mail = 40MB og størrelsen på mailboks = 250MB

Hej KPN

Så er vi der igen. Jeg tror selvfølgelig på hvad du skriver.

Men har du set denne tråd?Blinkende humørikon

/t5/Mit-TDC/Freemail-mere-plads-eller-opgradering/td-p/1601

Min webmail er inkluderet i mit yousee-bredbånd. Jeg har prøvet at gå til personlige indstillinger på både youse-webmailside og gennem tdc-selvbetjeningsside. Der står 10 MB max., men det er rigtig nok at man kan udvide mailboxen til 250MB

Hvis man kan vælge mellem forskællige størrelser på mail, må det have noget at gøre med ens abonnement - eller hva'?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maja

Det abonnement jeg har er et helt almindeligt HomeDuo abonnement med internet, telefoni og mail.  Når jeg går på webmail har jeg mulighed for at vælge størrelse på mail til max. 40 MB, og størrelse på mailboks på max. 250MB. Jeg ved så ikke hvordan det så lige relaterer til Freemail og for den sags skyld til Netbasis, men det må Angelika fra TDC da kunne svare på. Glad humørikon

Ja  - KPN - For godt nok har jeg kun yousee-bredbånd med tilknyttet mail, samt kabeltv, men der må da være noget tilsvarende hos TDC-bredbånd?

Jeg tror det er er god ide at vente på Angelika.

Liva, som startede denne tråd, fik aldrig svar på sit spørgsmål, der tog en helt anden drejning.

Jeg vil også gerne vide, hvorfor man ikke kan SENDE mere end max 5 filer - uanset størrelse

Argument: Ofte modtager man en (forretnings)mail med mange små vedhæftede filer á 1 - 6 KB (små logoer m.v.).

Jeg har f.eks. netop modtaget en arbejdsmail med 11 vedhæftede filer. Mailen er på ialt 26 KB, men jeg kan på ingen måde videresende den.....

Dette hænder efterhånden dagligt for mig, at jeg er nu i en situation, hvor jeg er nødt til at finde en anden mail-løsning. Tænker på gmail, da den også har mange andre funktioner (fælles kalender m.v.)

Mange hilsner

petersilkeborg

Hej petersilkeborg

Hvis du læser Liva's spørgsmål igen, skriver liva ikke noget om størrelse, og derfor forklarer jeg liva  samme dag at det har noget at gøre med størelsen på Livas webmails håntering af størelsen på filer.

Da liva ikke har meldt tilbage, går jeg ud fra at liva er tilfreds med mit svar.

Det spørgsmål du stiller er et helt andet.

Du fortæller: "Jeg har f.eks. netop modtaget en arbejdsmail med 11 vedhæftede filer. Mailen er på ialt 26 KB, men jeg kan på ingen måde videresende den....."

De fortæller ikke noget om at det er hvergang du vil sende du har det problem. Du skriver ikke noget om at hvor det er du ikke kan sende. Fra din webmail? eller dit postprogram? Og hvad hedder dit postprogram, hvis du altså har sådan et? Der mangler derfor nogle oplysninger for at du kan få det bedst mulige svar.

Nu gætter jeg:

Hvis du har et postprogram, syntes jeg du skal se din opsætning efter. Det skal være som følger.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Besked til Liva:

Hvis du kommer på forum på grund af dette svar, vil jeg blive glade, hvis du vil klikke på acepteret som løsning ud for mit svar i indlæg nr. 2 til dig, da det i dit tilfælde tydede på størelsen på dine vedhæftede filer.

Hej MajaH

Tak for din ihærdighed på at give mig en løsning.

MEN, jeg tror måske det er dig, der har misforstået liva.

Mit, og måske også liva´s problem har ikke noget med mailstørrelsen at gøre, men alene det faktum, jeg ikke kan sende mere en max 5 filer i en mail.

Jeg bruger ikke noget postprogram (microsoft el.lig.), men alene TDC webmail. Det er tilsyneladende TDC, der sætter en øvre begrænsning i antallet af filer.

Hvis det er tilfældet, så er TDC webmail faldet bagud af dansen i forhold til andre udbydere.

Jeg håber dog, at der er en løsning.

Mange hilsner

Peter

Hej Peter

Hvor er det dog godt at du siger mig imod. Det har jeg ikke det ringeste imod, når det gøres i den tone du lægger for dagen. Jeg ved ikke om jeg har misforstået Livas spørgsmål. Desværre skriver Liva jo ikke så forfærdeligt meget. Selv du må jo også ty til det lille ord "måske" .

Jeg svarer Liva og dig ud fra det jeg tror er rigtigt. Hvis jeg har taget fejl, kan jeg ikke gøre ret meget andet, end at undskylde.

Hvorom alting er - det er da irriterende for jer begge. Det kunne faktisk være rart, hvis Liva fik lyst til at melde tilbage. Ikke så meget for at give en af os ret, mere for at finde ud af selve problemet. Det kunne jo være der er andre der sidder og venter på en løsning.

Hvis det forholder sig som du siger, at det er TDC, der sætter begrænsning på, syntes jeg sørme godt at der kunne komme en kommentar i denne tråd, fra en teknikker.

Jeg ved godt vi ikke kan regne med det, vi har da lov at håbe!Blinkende humørikon

Hej igen Peter

Jeg opgir ikke så let. Blinkende humørikon

Nu har jeg været inde på min webmail og prøve at sende filer.

Rigtigt, der står at der kun kan sendes 5 filer på i alt 15.000 KB.

Tilsyneladende har det noget at gøre med størelsen. og dog? Jeg prøvede at sende 10 filer på en størelse på 1 KB pr. stk. Da jeg kom til den 6, kunne jeg ikke sende flere. Overrasket humørikon

Antal og størelse hænger ikke sammen. Så hvad er det lige der sker her?

En anden ting. Jeg skulle vedhæfte EN fil af gangen. Gal humørikonDet må da kunne laves om, så man i det mindste kan markere alle fem, eller er det en indstilling jeg mangler på min pc.

Jeg syns sørme godt at der kunne komme en kommentar i denne tråd, fra en teknikker.

Jeg ved godt vi ikke kan regne med det, men vi har da lov at håbe!

Hej MajaH

Du er simpelthen en knag (som vi siger på jysk). Tak for din ihærdighed og vedholdenhed.

Jeg vil så også håbe, at der kommer en tekniker med en forklaring.

God vind.

Kh

Peter

Hej

Jeg har fået et godt tip, når vi vil omgå reglen med kun 5 vedhæftede filer:

"Tror det kan løses ved at ligge filerne i en mappe og så "zippe" den. Så kan den Zippede mappe vedhæftes."

Hører jeg mere, vender jeg tilbage.

Hej MajaH (og andre)

Kom lige til at læse denne tråd, som snart er et år gammel.

Der er ikke kommet nogen ændring i antallet af vedhæftede filer m.v.

Er der for pokker da ikke en teknikker, der kan tage affære - eller i det mindste give en god forklaring??

Hilsner

Peter

Hej Peter

Har sendt spørgsmålet videre. 

Hej Alle.

Havde glemt alt om problemet.

er holdt op med at sende filer, mere end en ad gangen.

så jeg er gået udenom problemet.

Har fra anden side hørt det om at sende fra en mappe, men har ikke selv prøvet.

Har læst jeres udvekslinger med glæde, imponerende med sådan en intusiasme og humor i ordveksling.

LIVA

Hej Peter og Liva

Så har jeg et svar til Jer.

Begrundelsen for kun at kunne vedhæfte 5 filer ad gangen, kan være et levn fra dengang hvor man kun kunne sende 5 MB, og derfor hurtigere kunne komme ud for at webmailen ikke virkede.

Forslaget om at hæve det antal, er sendt videre til produktchefen for Webmail, af en troværdig fyr i forumteamet. 

Så er der ikke andet for, end at krydse fingre for at den produktchef også syns det er for lidt. Blinkende humørikon

Foreløbig tak til Maja.

Du er godt nok ihærdig.

Faktisk er det mget tæt på, at jeg er NØDT til at opsige mit abonnement med TDC, da jeg ofte har behov for at (videre)sende flere filer ad gangen.

Som vist nok nævnt tidligere, så er problemet størst, når man skal videresende emails. De har ofte mange flere end 5 filer, og dem kan man ikke dele i flere mails.

Igen: tak

Mvh

Peter

hej MajaH.

Godt gå`t. venter på løsningen.

LIVA

TakGlad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tør godt give en for for bud på hvad problemet er.

Hvis man bruger webmail - så sker det gennem kommunikationsprotekollen http. Http er ualmindelig dårlig til at håndtere flere fil-strømme. Men 5 plejer ikke at give problemer. Derfor kan det være man har sat grænsen der. Det er muligt den er lidt forældet - men der er heller ikke basis for at slippe alle bånd.

Forslaget længere oppe med at zippe er rigtig godt.

Vh

peter

@PeterA

Den forklaring, var du sgu længe om at ryste op med - hva'? Meget glad humørikon

Al respekt for de velmenende forslag.

Det er blot ikke holdbart, at man f.eks. ved videresendelse af modtagne mails først skal gemme og zippe og så vedhæfte igen.

Jeg har ikke kendskab til andre mail tjenester, der har en sådan grænse.

Venter stadig på en løsning tålelig af problemet, inden jeg er tvunget til at smutte til en anden udbyder.

Det underer mig også stadig, at TDC konsekvent undlader at svare på mine henvendelser i denne anledning. Har nu skrevet to gange - og man kan end ikke overkomme at give et svar.

Service????

vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

I må undskylde, at vi ikke har spottet denne tråd tidligere.

Jeg har lige forhørt mig, angående projektet med at kunne sende flere filer via Webmail, og det går tilsyneldende fint, forstået på den måde, at det bliver muligt at vedhæfte flere filer.

Dog ved jeg på nuværende tidspunkt ikke, hvor mange filer der bliver mulighed for at vedhæfte.

Mht. til en tidshorisont kan jeg kun skrive, at det ikke bliver inden jul, jeg håber dog at vi snakker 1. kvartal 2012, men jeg vil ikke begynde at love noget.

Venlig hilsen og god jul.

Rasmus - TDC

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

@petersilkeborg

Jeg ved at der har været en uhensigtsmæssighed omkring mailbesvarelse, hvor folk blev forsøgt kontaktet telefonisk, i stedet for per mail.

Det var ment i den bedste hensigt, men da man arkiverede henvendelsen når kunden ikke træffedes per telefon, endte det jo desværre med en følelse hos kunden af at man blev ignoreret.

Jeg har rejst denne problemstilling over for de ansvarlige, og forventer derfor, at alle henvendelser som minimum resulterer i et svar tilbage per e-mail.

Jeg beklager din oplevelse.

Vh.

Rasmus - TDC

Hej Rasmus

ENDELIG - det var dejligt med et svar.

har i anden anledning haft fat i en "klagekoordinator" el.lign.  for et par måneder siden. Han lovede at gå videre med problemet.

Jeg glæder mig til at blive i stand til at sende mere end 5 filer ad gangen.

Desværre er der stadig mange der tror, at det er hæftet op på de nsamlede størrelse af filerne... Det er det IKKE.

Mvh

Peter 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)