VDSL Router HOMETRIO port 25 [SMTP IN]

Hej Alle

Jeg har netop fået skiftet min ældre ADSL router til en VDSL router ( grundet HD TV over IP ).

IP Portforwardning er opsat som på den gamle router , jeg har fast IP Adresse på WAN siden.

Porte som er forwarded til services/servere på indersiden:

21,22,25,53,80,110,135,443,587 samt andre virker.

Men PORT 25 / SMTP in, virker ikke. Jeg kan telnette alle andre porte , de virker.

Hvis jeg portforwarder intern TCP service 25 til extern port:26, svarer Exchange SMTP : OK.

TDC har nu i 2 dage kigget ( med mange opkald og l-a-n-g-e ventetider ) på routings problemet.

TDC mener de har åbnet for port:25, men jeg mener nej. En scanning udefra ( http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 ;) viser at port:25 er STEALTH. Hvad dælen gør man for at forklarer TDC hvor de skal kigge. Alt har virket på den gamle ADSL. Så posten hober sig op på MX.BACKUP pt. Nogle friske ideer.

1 Kommentar

Så er det lykkedes at få teknikeren på TDC til at teste før support sagen bare lukkes med en SMS.

TDC nedlagde linien og oprettede den igen... VUPTI så var der hul igennem port:25. Tak for det efter 3 dage uden mails. SCAN altid selv udefra, så ser du om porten er lukket ( stealth ) .

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)