Væskeskadet w995

Hej jeg sendte min sony ericsson w995 til reperation da dens menu knap var sløv og højtaleren virkede ikke periodisk.Eller har mobilen ikke fejlet noget overhovedet Efter 2 ugers ventetid får jeg så en besked på at mobilen ikke er omfattet af reklamitionsretten pga. væskeskade. Jeg forstår ikke hvordan mobilen kan være væskeskadet når den aldrig har været i nærheden af vand, og den virkede før den blev sendt til rep. hos TDC nu kræver de 299 kr i gebyr. Jeg stoler ikke på de fleste selskaber (telia og iphone skandalen) og derfor lavede jeg en video af min w995 i den stand den blev sendt, og ingen af knapperne fejlede noget, eller skærmen og derfor forstår jeg stadig ikke den kan være væskeskadet. Værkstedet har lagt et billede af tlf. men det er jo et billede som bare viser min tlf. nøgen bagfra. Den blev sendt med fejlen at højtaleren samt menu knap virker periodisk.

Jeg har tænkt mig at klage til klagenævnet da tdc vil tjene pengene på os kunder ligesom datelia/telecare gjorde det med de fleste iphone ejere. Jeg har mit video som bevis på mobilen ikke fejlede noget andet end menu knappen var sløv som også kan se på videoen, og fik også vist ekspidenten i TDC butikken at den virkede også fik jeg batteri og bagcover tilbage.

Jeg håber i vil dele jeres erfaring med mig, da jeg føler mig snydt.

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

det bedste du kan gøre er at bede værkstedet om at sende billeder af printet med "vandskaden". hvis de kan bevise den er "vandskader" så kan du desværre ikke stille meget op, med mindre end du selvfølgelig betaler de 299 som det koster.

Om det hjælper at skrive til forbrugerrådet ved jeg faktisk ikke da det jo ikke er dem der har noget med værkstedet at gøre, der skal du skrive til TDC, eller direkte til værkstedet som du vel har en e-mail adresse til som står på det papir du har fået da du afleverede din mobil til repration.

Jeg har selv oplevet noget lignende med Telenor og min Sony Ericsson Xperia X10 mini, som har været af sted 2 gange med 2 forskellige fejl godt nok, men den anden gang her har det så taget næsten en månede, hvilket resultere i at jeg skriver til Telenors service-center og får en god dialog med dem og jeg får af vide hvad der sker med min mobil og at de ikke kan lave den og derfor må sende den til Ericsson for at få dem til at rette fejlen på problemet (som i anden omgang er simkortlæseren og en anden dims). hvilket resulteret i at jeg skrev til dem om onsdagen og i dag fik jeg en sms om at min mobil var færdig og klar til afhæntning i den lokale Telenor shop.

Man skal bare tale pænt til dem så får man også et høfligt svar retur Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej musti90

Jeg er ked af, at din mobil telefon ikke virker længere.

Du skriver, at den har fået en fugtskade, men at den ikke har været i nærheden af vand - den behøver ikke vand for at det sker, idet en fugtskade kan opstå på mange måder.

Her er nogle af mulighederne:

• ved at blive taget fra kulde til varme, så der kommer kondens inde i telefonen
  • ved at ligge sammen med et fugtigt håndklæde i en sportstaske
  • ved at ligge i kropsnær lomme når det er meget varmt

Den 2 årige reklamationsret dækker oprindelige fejl/mangler, der kan føres tilbage til selve fabrikationen af produktet. Altså, hvis den ikke er lavet ordentligt, eller der er sket en fejl, da man lavede telefonen - men den dækker ikke skader, som opstår på grund af brugen og opbevaringen af produktet.

En fugtskade opstår jo netop, på grund af den måde du bruger og opbevarer produktet.

Du kan eventuelt læse mere om de skader, som normalt ikke er dækket af reklamationsretten på forbrug.dk via dette link: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-klagemuligheder/Hvornaar-kan-du-klage/Klager-over-mobiltelefoner/fugtskade.

Samtidig er det ikke muligt, at reparere en fugtskade - fugten sætter sig i de små fine lag i printet og kan ikke fjernes 100% - derfor vil fugten blive ved med at brede sig.

Hilsen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Efter jeg havde skrevet mit indlæg i denne tråd, snakkede jeg med en som laver mobiltelefoner, der nævnte jeg trådstarters problem med væskeskaden og at man selv er 100 % sikker på den aldrig har set skyggen af vand eller andet væske.

Der fortalte han mig at uanset hvor på kroppen den ligger om det er i bukse, jakke, skjorte lommen eller andet sted vil der altid være en risiko for at der dannes kondensvand i forbindelse med kroppens varme, han gav mig også et link til en guide om hvordan man selv kan fjerne en væskeskade.

http://peecee.dk/upload/view/262526

Jeg kan sige at guiden virker og at jeg kan stå inde for den også, da jeg kender personen der har lavet den.
@Patrik. Jeg giver dig meget ret i det du skriver, men ikke helt ret i det sidste du skriver ;-)

Hej Patrick tak for dit svar, ja du har ret i det du nævner men min tlf. virkede skam godt men jeg havde problemer med min menu knap der var slidt pga. almindelig brug, og derfor blev den sendt til rep.  Jeg vil bare ikke betale 300 kr for at de  bare har kigget på den og sagt at den er væskeskadet selvom jeg er 100 % sikker på den har været utroligt velholdt i den tid jeg har haft den. Hvad sker der hvis jeg nægter at betale de 300 kr? Den bliver sendt med en helt anden fejl som ikke har noget med fugt at gøre. Håber du kan hjælpe.

De lagt et billede af det på nettet, men jeg har ikke deres mail, desværre men jeg skal nok prøve at skrive til dem, da jeg afleverede mobilen i god stand og den virkede normalt. Jeg har optaget det på video før jeg sendte den til rep.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis en mobiltelefon ikke kan tåle at ligge i en lomme, er telefonen da fejlkonstrueret... det må da være en fejl ved produktet.

Problemet med fugtskadet  telefoner har vi hørt om i årevis, men vi har som forbruger ikke nogen mulighed for at kontrolere værkstedets "påstand" om fugt, eller vide om telefonen har været opbevaret på et fugtigt lager inden den blev solgt.

Det kunne være at forhandlerne skulle returnere alle telefoner med fugtskade til producenten, så de kan blive bedre til at fremstille telefoner der kan tåle en smule fugt.

Mvh

Kim

Omdømme 2

Hej Kim,

Jeg vil give dig delvist ret i det du siger, Producenten tester deres produkter for alt hvad en mobil bliver udsat for i det daglige også fugt. Dvs vil sige at produktet godkender produktet til at kunne klare de ting.

Men problemet med fugt er at det kan komme uanset om man har sin mobil i en taske eller liggende på et bord, lomme you name it, selv ved brug i regn kan der komme en lille dråbe ned på printet og det er jo ikke ligefrem et sted hvor man kigger mest på sin mobil.

Jeg har faktisk selv oplevet at have en mobil til repration hvor værkstedet kunne finde en fugtskade som jeg ikke troede på og jeg så billeder og selve printet men kunne stadig ikke forstå hvordan der kunne komme fugt lige indtil ham teknikkeren fortalte mig at en fugtskade kan altså også komme af kropsvarmen hvis mobilen har lagt i inderlommen i jakken eller i bukselommen. Modellen var en god gammel Nokia 3310 som desværre mistede livet ved en batterioverophedning.

Hvis man vil have en mobil der kan tåle vand skal man se på de såkaldte håndværker telefoner, der er Sonim et godt bud på en mobil der kan klare fugt ved jeg.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)