Svar

Varsling om lukning af mailkonto efter 180 dage

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
Vi har sendt (og sender indtil ultimo juni i år) en mail ud til jer, der har en mailadresse hos os, som jeg har sat ind nedenfor. Det er en varsling om at vi ændrer vilkårene for brug af vores mailtjeneste, og Stina har begået en artikel om hvad det betyder for dig.

Hvis du ellers har spørgsmål til ændringen er du velkommen til at stille dem her i tråden [i]

TDC ændrer abonnementsvilkår for internetadgang via xDSL eller fiber hos TDC

(Vedr. E-mail-adresse og elektronisk postkasse)

Kære kunde

Pr. 1. august 2013 ændrer TDC A/S abonnementsvilkår for internetadgang via xDSL eller fiber hos TDC.
Ændringen betyder, at såfremt du ikke logger på din elektroniske postkasse hos TDC via mailklient eller webmail i en uafbrudt periode på 180 dage, nedlægges den elektroniske postkasse, og alt data vil blive slettet (herunder alt indhold og samtlige filer i den elektroniske postkasses Mapper og Adressebog). Dine e-mail-adresser tilknyttet den elektroniske postkasse vil ligeledes ophøre.
TDC vil herefter ikke kunne genetablere data, som er blevet slettet. TDC kan endvidere ikke herefter reservere dine e-mail-adresser. TDC vil være uden ansvar for data og e-mail-adresser, der slettes/ophører.
Hvis din elektroniske postkasse nedlægges, så kan du ved henvendelse til TDC, uden beregning, få oprettet en ny elektronisk postkasse med én eller flere nye e-mailadresser.
Kunder, der på grund af ændringen ønsker at opsige deres abonnementsaftale med TDC, inden ændringen træder i kraft, kan henvende sig til TDC senest den 18. juli 2013.

Venlig hilsen
TDC

/Ulf

icon

Bedste svar af Ulf 21 juni 2013, 08:27

Hej MartinBenjamin,

Du kan være ganske rolig - så længe postkassen bliver aktivt benyttet via enten web eller mailklient (som f.eks. Outlook Express), sker der intet. 

Fortsat god skrivelyst Kat glad

/Ulf

Se original

10 Kommentarer

Nu benytter jeg min tdc mailkonto via mail program outlook express, hver eneste dag, samt har gjort det i rigtig mange år. Nu skal jeg vel ikke logge ind på mail.tdc.dk på nettet, for at undgå en lukning af min mail konto?  

På forhånd mange tak.

Omdømme 3

Hej MartinBenjamin,

Du kan være ganske rolig - så længe postkassen bliver aktivt benyttet via enten web eller mailklient (som f.eks. Outlook Express), sker der intet. 

Fortsat god skrivelyst Kat glad

/Ulf

Jeg har haft min mail-adresse i mange år. Derfor må jeg formode, at der er flere som bruger den.

Idag bruger jeg mailboxen til at videresende disse mail til en ny mailadresse, som er en del af et web-hotel.

Bilver min mailbox slettet, hvis jeg ikke besøger den hvert halve år? Kan TDC se, om der videresendes nogen mails?

Jeg bruger mailadressen i mit facebook lock-in. Har det nogen betydning?

Omdømme 3

Hej GD-42,

Hvis din TDC-mail "bare" står og videresender, så er der ikke nogen eller noget, der logger ind i den for at hente post - og så er den i farezonen.

Det kræver et aktivt login, enten via WebMail, eller via et mailprogram.

/Ulf
Tak for svaret. Jeg vil sætte min mailkonto til at hente post igen.

Hej

Hvordan er reglerne for en kundes mailadresse, når en mailboks er blevet nedlagt/slettet?

Kan kunden få den aktiveret igen?

Jeg kan ikke finde noget på tdc's sider omkring dette. Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maja

Når jeg nærlæser det med blåt som Ulf har skrevet, kan man vidst ikke få sin gamle mailadresse tilbage.

Ulf skriver" TDC kan ikke endvidere ikke herefter reservere dine mailadresser", det må da betyde at mailadressen er tabt for altid, hvis man ikke har brugt den i 180 dage, går jeg ud fra.

hilsen Bente

Hej

Jeg bruger Gmail, jeg har en mailadresse hos TDC, xxxxx@privat.dk hvor mine mails bliver vidre sendt til min Gmail. Hvordan søren gør jeg det, alle mine adresser, gemte mails osv osv ligger på gmail "editoren" eller hvad det nu hedder.

Kan I ikke nok hjælpe et teknisk kvaj .....

Jeg har fundet ud af det ....

MajaH skrev:
Hej

Hvordan er reglerne for en kundes mailadresse, når en mailboks er blevet nedlagt/slettet?

Kan kunden få den aktiveret igen?

Jeg kan ikke finde noget på tdc's sider omkring dette. Glad humørikon

Patrick har svaret i dette indlæg:

/t5/Mit-TDC/Mail/m-p/120128#M10870

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$