varierende internethastighed på home-trio!?

Atter en gang (ca nr 20, min.) kan jeg konstatere at hastigheden på det såkaldte bredbånd er faldet helt ned til 0,3/0,2 på trods af en betalt hastighed på 20/2. Her skal dog lige hurtigt indskydes, at tdc normalt kan levere ca 14/1 minus 15 % overhead på denne forbindelse hvor vi bor (kabelforbindelse).

Har som tidligere sagt (i efterhånden mange debatindlæg her på forum) haft mange samtaler med tdc´s flinke teknikere, der har prøvet meget, men på trods af deres bestræbelser er der intet sket af forbedringer. Ifølge den sidste tekniker jeg kommunikerede med, burde hastigheden på home-trio ikke kunne variere. Men det gør den stadig.

Hvorfor dette, når det ikke burde kunne lade sig gøre?

Hvis jeg betaler en regning for sent, så skal jeg betale renter hvilket er ganske normalt. Men når tdc ikke kan levere det de selv siger de burde kunne, får jeg så rabat? Nej da.

Bliver vi kompenseret på anden måde? Nej da.

Kan tdc overhovedet udbedre dette problem i mere en tre uger af gangen? Tilsyneladende ikke.

Kan nogen hos tdc overhovedet afhjælpe dette problem, eller skal man blive så irreteret over at det tager 20 sekunder at indlæse tdc´s hjemmeside, at man til sidst skifter udbyder? (ja, det tog det faktisk lige før jeg skrev dette indlæg!!)

Det burde det ikke men tankerne bevæger sig efterhånden i den retning. Personligt ville jeg foretrække at blive som kunde hos tdc, men jeg er mere interesseret i en stabil forbindelse end flinke medarbejdere i røret når jeg ringer.

Kan tdc gøre noget ved dette hastighedsproblem, eller skal vi finde en anden udbyder med en stabil forbindelse?

Ved tdc overhovedet hvad problemet er, eller prøver teknikerne sig bare frem?

Her til sidst vil jeg lige fortælle, at en enkelt tekniker mente det måske var min ikke-eksisterende mikrobølgeovn der var årsagen til det pludselige fald i hastigheden!!??

Et hurtigt svar ville være rart, en brugbar løsning endnu bedre.

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Mange ting kan forstyrre din forbindelse men hastigheden mellem central og router på en hometrio er fast.

Det betyder jo ikke at din hastig vil vise dette hvis du har mange forstyrrelser på din data trafik.

Har du haft en tekniker ude?

mvh

Jan

Hej Jan.

Har ikke haft en tekniker ude og tvivler på at der er et behov for dette. De kraftige dyk i hastigheden varer kun kort, op mod en time, og kan ofte klares ved at genstarte routeren. Dette er dog ikke en holdbar løsning i længden da det tager op mod 8-9 min før den er "på" igen. For nogen måneder siden ordnede en tekniker problemerne, ved ikke helt hvordan, men de dukkede op atter en gang for ca en uge eller to siden.

For lang tid siden fortalte en anden tekniker mig, at han observerede en kraftig trafik på et tidspunkt hvor kun tv-boksen kørte, og det burde der ikke være når kun denne kørte.

Har selv prøvet følgende:

at chekke netværket for ubudne gæster, men der er heldigvis ingen.

at gå på nettet både med kabel og trådløs, men der er der kun den forventede forskel i hastigheden. Når det kører som det skal har jeg ca 12,6/0,8 med kabel, og ca 9,6/0,73 med trådløs.

at gennemgå alle computere/smartphones i hjemmet for ubune programmer o.a. Alle er som de skal være. Denne procedure følger vi i forvejen 1-2 gange per måned (TrendMicro´s Housecall)

at opdatere software på både ethernet-kortet (realtek gigabit, 1000/100) og det trådløse (belkin 54mB)

Men problemerne dukker stadig op. Hvis du/I har andre løsningsforslag jeg ikke har overvejet eller prøvet hører jeg meget gerne fra jer. Måske er det routeren der ikke virker som den skal, men så er der nogen hos tdc der har et forklaringsproblem, da man da ikke sender udstyr behæftet med fejl ud til kunderne. Vel?

Håber vi finder en løsning snarest

Synes at din historie lyder bekendt: /t5/Bredb%C3%A5nd/Difus-gr%C3%A6nse-mellem-kundens-ansvar-og-TDC-s-ansvar/td-p/93948

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejse

Der lidt væsentlige forskelle på de 2 historier.

Homeboxen har øjensynligt problemer med trådløse repeatere, måske kunne dit problem (Midgaardsorm) have været løst med en ekstern trådløs klient. Denne vil bare fungerer som et trådløst netværkskort.

Et alternativ som også er blevet foreslået er homeplougs. At homeboxen har store problemer med repeatere er så kun lidt beklageligt og et problem vi først er blevet opmærksomme på efterfølgende. Problemet virker umiddelbart størst når der er ret stor netværksdækning fra både homebox og repeater.

mvh

Jan

hej igen.

Mit problem er vist ikke af samme type som midgaardsorm. Problemerne hos mig er muligvis mellem routeren og centralen, men den sag er tdc på nu. 

Når det spiller, og det gør det for det meste, kan vi streame hd film samtidig med at være på nettet. Ikke dårligt sammenlignet med forbindelserne for blot få år siden.

Når det ikke spiller tager det gerne flere minutter at indlæse tdc´hjemmeside

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P