Ustabilit internet

Jeg har haft ustabilit internet længe. @'et på min Sagem slukker og efter et minuts tid er der forbindelse igen (hvilket er længe nok til at mit Livemeeting er gået i stå).

Det har været rent Kafka's at være igennem support, for når de utrættelige folk forsøger at afhjælpe problemet, lukker de sagen derefter. Sidst fik jeg halveret min hastighed for at se om det ville hjælpe, og dernæst blev sagen lukket. Det betyder, at hver gang jeg ringer, skal jeg starte helt forfra, og fortælle alle de ting vi allerede har prøvet (slå wifi fra, hive telefonen ud, skifte strømstik, etc etc). Historien bliver længere og længere, og for hver ny supporter man møder bliver et simpelt problem mere og mere komplekst.

Det er unfair for support, for de har ikke en kinamands chance for at levere en god oplevelse for mig som kunde. Og det er unfair for mig, for jeg har i et år måttet undvære stabilt internet, hvilket i praksis betyder at jeg ikke har kunnet arbejde hjemmefra, og mine børn kan ikke spille onlinespil.

En tekniker sagde: "for fanden - jeg var da skiftet til Telia for længst". Det var sagt i bedste mening, og for at vise at han forstod min udfordring. Men - jeg har arbejdet i TDC så længe, at det bare er blevet min defacto udbyder, og jeg vil gerne gøre en indsats for at forblive kunde, selvom jeg ikke er ansat der længere.

Så - kloge folk - hvad gør man for at få een person knyttet til sit problem? En som bliver på sagen til den er løst, og som enten kan sige "Beklager, TDC kan ikke levere en tilfredsstillende ydelse til dig. Du må finde et andet selskab" eller som kan sige "Så, nu får du den vare du har betalt for".

Jeg har prøvet ambassadørtelefonen (som jeg jo kan qua min fortid), men de troede jeg brokkede mig over teknikerne og skældte dem ud. Det gør jeg absolut ikke - de er søde, venlige og imødekommende. Jeg brokker mig udelukkende over, at kvaliteten af mit internet er ligefrem proportionalt med talenterne i X-faktor. Nogle gange er det ret godt, men for det meste af meget svingende kvalitet, grænsende til det uacceptable.

10 Kommentarer

Hej

jeg har også problemer,efter hastigheden er sat op og en ny "HOMETRIO" box opsat

mister pludselig internetforbindelsen og efter 1-2 minutter virker det igen,sker typisk 3/4 gange på 5 timer

også med kun lidt netsurf på 1 PC

har sendt mails og snakke med support uden løsning (aldrig  svar på mailen :-(  )

havde en 10/1 opkobling før (også TDC ) uden problemer

nu en 20/2

skal man skifte selvskab elller hvad gør man ??

Mvh Toke

Linjen kan med stor sandsynlighed ikke trække den højere båndbredde. Du kan ringe til kundeservice, så kan de sætte en overvågning igang. Derefter kan de med sikkerhed sige hvad der er problemet. 

Jeg kan f.eks. ikke trække 5 mbit/s stabilt, uden linjen genstarter. Så min hastighed er nu 3/0.5 mbit/s og stabil.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil venligst opfodre jer, med trådløs-forbindelse problemer, at kigge dette forum igennem. I vil se, at der er mange med samme problemer. Hvis I læser de forskellige tråde, vil I finde ud af, at TDC ikke har et svar eller løsning. Seneste svar fra en TDC-ansat var, at der arbejdes på en ny HomeBox, men at der vil gå lang tid inden der kommer en ny version, der lever op til brugerens forventninger. Se f.eks tråden om "iPhoneS vil ikke....." Løsningsforslag her og nu: deaktiver den trådløse del i HomeBoxen, og tilslut en egen trådløs router, der har kapacitet nok. Mvh
Hej Toke,

Ligesom Tengu skriver, så er grunden helt sikkert, at du er blevet skruet op på en hastighed som TDC ikke kan levere til dig.

Jeg havde præcist det samme problem i starten af januar, da jeg efter en samtale med kundeservice blev lovet, at jeg da "sagtens kunne trække 14mbit på min linje i den nordlige del af Herlev" (noget som jeg aldrig har kunnet tidligere).

Tre dage senere, begyndte min linje at lave udfald og miste forbindelsen.
Jeg ringede til TDC og de kunne godt se, at der var udfald og vi satte en tid til en teknikker til onsdagen efter (fire dage). I mellemtiden konsulterede en genbo som arbejder for Telenor, og han var uforstående overfor, at TDC mente jeg/vi kunne trække mere end 8mbit i den del af byen.
Teknikkeren var da også ganske enig i dette, og var lige så uforstående overfor, at jeg var blevet fortalt anderledes, så han fastlåste min linje på de "gamle" 8mbit og siden har nettet været ganske så stabilt som det plejer.

Så ring til Kundeservice med ovenstående og foreslå, at de fremover checker hvilken hastighed vi rent faktisk kan blive "lovet" når de snakker nye tilbud.

Men kan godt se, at deres "tilbud" jo er yderst lovende når de nu sådan uden videre kan booste ens linie på det alt andet lige forældede kobbernet som TDC tvinger danskerne til at bruge. Ligesom at at deres "op til 20mbit bredbånd" er deres eneste reele tilbud, som sådan set bare holder prisen kunstigt oppe da 20mbit kun er hvis man bor som nabo til en central Humørikon frustreret

Hej

Det er jo svindel hvis TDC sælger noget de ikke kan levere...

Har lige målt min hastighed til 16/1,5 mbit det er ok..

Den trækker også 3 PS3 og 2 pcér af og til uden problemer..i et par timer før Homeboxen genstarter

virker lidt som om det  er boxen der ikke kan håndtere trafikken

her lige lidt data fra ADSL statistikken

Status ADSL-linieKlarADSL standardUNKNOWNUpload hastighed2044 Kb/s (Intlv[LP0])Download hastighed20205 Kb/s (Intlv[LP0])DæmpningDownload: 28.0 (dB)Upload: 15.5 (dB)SNR margenDownload: 6 (dB)Upload: 14 (dB)HEC antal54051Firmware0xd17040115 min ES tæller0CRC fejl268124 timer ES tæller0

Jeg ved ikke om man kan læse noget ud af det ??

vil forslå at købe en anden og bedre router, og smide den som tdc har tilsendt af H til!

Det kan se ud som om det forbedrer stabiliteten hos Homeboxens trådløse del hvis man giver sine trådløse enheder (d.v.s. PC'ere, printere, mobiltelefoner med wi-fi-adgang m.m.) en statisk IP-adresse ved at markere i Homeboxen at adressen skal være statisk. Det kan være et tilfældigt sammentræf, men det skader jo ikke at forsøge.

M.v.h.

MS-Erik

Efter at have læst dette indlæg, er jeg nødt til melde mig på banen. Jeg har nu haft TDC Trio i et år - og jeg har oplevet at min trådløseforbindelse (og det være fra alle min enheder) ikke kan tilsluttes wifi. Efter jeg har genstartet TDC boxen, og den har fundet sig selv igen virker det fint - indtil næste gang.

Jeg syntes bestemt ikke det har hjulpet at give min enheder statisk IP - nærmrer omvendt. Jeg har faktisk nu 3 gange på en uge måtte genstarte min TDC box.

Jeg kan så forstå at det ikke vil hjælpe at ringe til kundeservice og "brokke" mig. Tak for det. Jeg vil derimod her i weekende finde min gamle trådløse routerer frem og sætte den op, se om det virker (og tak for at jeg så skal have endnu en box til at stå og suge strøm...)

Jeeg kan kun melde mig i koret over Kafkaske TDC-oplevelser, senest i dag, hvor jeg blev henvist til Handelshøjskolens support, da min bredbåndslinje tilhørte denne ! Jeg kunne ikke overbevise supporteren om, at jeg  aldrig haft noget som helst med denne institution at gøre, og den lovede tilbageringning fra en mere kompetent person udeblev.

Det undrer mig, at TDC tilsyneladende kun har et enkelt level af support. Det er fint, at man har et filter, der får fru Jensen til at tænde og slukke for sit modem, men når 1st level supporteren når grænsen for sin viden, og kunden tilsyneladende har noget mere styr på situationen end supporteren, så er tiden for 2nd og 3rd level support inde.  I dag lagde en TDC-supporter blot røret på, da jeg insisterede på at ville eskalere sagen til et højere niveau. Det var efter at have foreslået mig at opsige abonnementet !

Når TDC har et monopol på kobberkabler, så er opsigelse af abonnement absurd. Det vil være de samme dårlige kabler, og de samme TDC-teknikere, der servicerer dem, man skal kæmpe med hos en ny udbyder.

Den konkrete situation: TDC har reduceret en ellers gennem et halvt år velfungerende 10/2 linje til en 6/0,768 linje for en mindre erhvervsvirksomhed, der er ret afhængig at en god uplink-hastighed. Det er umuligt at få oplysning om, der foretages noget for at reparere det fejlbehæftede produkt.

Det er lidt ærgeligt de ikke gider at tage hånd om de kunder der er stavnsbundet til TDC's kobber. Men du kan sende dem en klage, så kommer man ofte i kontakt med langt mere kompetente folk, end hvis du ringer til deres kundeservice. 

Desværre har TDC ingen pligt til at levere noget der bare minder om bredbånd. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)