Ustabil tilslutning til TDC internet.

Jeg har en forbindelse på 10/1Mbit men oplever at forbindelsen er meget ustabil - både trådløs og med kabel.

Jeg har testet hastighed via TDC egene hastighedstester og den indiker at download er 8,75Mbit og 0,09Mbit i uploade !!! hvis der da ikke melder fejl på upload. :-( :-(

Modem og router er genstartet flere gange og routeren er udskiftet. Jeg har talt med TDC support om problemet, men det kom der ikke meget ud af.  :-( :-(

Er der nogle der har nogle ide til hvad der er galt.

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Jeg ville tro at du har nogle problemer med din forbindelse ind i huset.

efter hvad du beskriver kunne det være gamle installationer, måske bor du i et gammel hus og muligvis lidt ude på landet. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Det er formentlig som miela1 skriver din linie til centralen det er galt med.

Jeg har haft nøjagtig de samme problemer som dig, og efter utallige henvendelser til online- support kunne man ikke hjælpe mig. Jeg ville ikke finde mig i, at også folk der tilgik min server fra nettet uden varsel blev hægtet af og mistede forbindelsen. Jeg har heldigvis en serviceaftale med TDC og forlangte at få en tekniker ud og gennemmåle og teste min forbindelse fra stikdåse og til centralen. Resultatet blev at linien blev lagt om i flere teleskabe på strækningen og jeg fik monteret et filter mellem min stikdåse og mit modem, og begrundelsen var at der var for meget "støj" på linien. Det hjalp og der har aldrig været problemer med min forbindelse siden.

Filteret er af følgende type: ADSL-SPLITTER  TDC323741  T60407-W5813-X409-04

Jeg håber du får løst problemet

mvh KPN

Jeps, bor i et ældre hus, så jeg vil gå i kødet af TDC.

Det jeg ikke forstår er at jeg har en udemærket download mens upload er helt i skoven. Hvis kablingen i huset er dårlig skulle det så ikke gå ud over både down- og uploade.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej igen.

Det kan være du ikke ligger så meget mærketil det med din download hastighed, af en eller anden grund

Det behøver ikke være kablingen det kan også være støj som genere din linie, f.eks. støj fra transformatorer i strømforsyninger. din upload bliver transmiteret fra ca 25,8KHz til 138KHz på din linie. Men du skal være opmærksom på at hvis du skal have skiftet dit kabel fra din enkeltfordeler til dit første stik (KAP) hvor modem også sidder så bliver det jo nok højest sandsynligt for egen regning.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)