Ustabil router...

Hej folkens Jeg kan se jeg ikke er den eneste der har været ude for det her problem, og kunne egentlig godt tænke mig at høre lidt fra de brugere der evt har fået løst problemet og så en del af mit spørgsmål er til supporten Jeg skiftede for 3 dage siden nu, fra en 20/1 linie hvor jeg havde noget gammel udstår med et speedstream modem også min egen router, til at jeg fik en 50/5 linie og der ved gik over til det her TDC Home Duo hvor jeg jo så er "modem" og router i en, det vil sige jeg bruger jo ikke min egen mere. Ret hurtigt kunne jeg se linien var ustabil, ved at den begyndte at falde i kvalitet, og lå kun og kunne måles til ca 10mbit, også havde den smidt forbindelsen 4-5 gange i løbet af dagen, så snakkede jeg med TDC og dagen efter det var der en "tekniker" der ringede, vi satte linien ned, da jeg også som jeg selv regnede med, at det havde noget at gøre med min linie ikke kunne klare det, har oplevet det før da jeg stadig boede hjemme at min linie blev boostet for meget og linien blev ustabil, den smed dog ikke forbindelsen, men hastigheden hoppede op og ned. Jeg fik den så sat ned idag til 40/5 og må sige selve linien har været stabil, hver gang jeg tester ligger den på hvad den skal, jeg kan teste om der er noget packet loss og det er der ikke, dog alligevel har den smidt forbindelsen, lige som nogen nævner så routeren genstarter. Så er mit spørgsmål så først til folk der evt har fået løst dette problem, med at routeren genstarter. Fik i skiftet routeren til sidst eller hjalp det rent ved at justere linien mere ned? og til selve supporten, er spørgsmålet, ham teknikeren jeg snakkede med ville prøve at ringe igen onsdag næste uge, for at høre af, men hvis den skal blive ved med at smide linien sådan, har jeg ingen intentioner om at skulle gå til næste onsdag for en evt. løsning, så jeg ville egentlig høre, vil det ikke være muligt at evt få routeren skiftet til at starte med for at se om den er skylden, hvilket jeg da lidt håber, i det jeg da jo helst ikke vil for langt ned i hastighed, da opgraderingen så jo til sidst ikke kan betale sig, og da jeg jo egentlig kan se selve hastigheden nu ligger stabilt hele tiden, virker det så ikke mere sansynligt det vil være routeren? Nu ved jeg godt det er ved at være weekende, så hvis jeg evt ringer i morgen er det ikke sikkert de kan nå at sende en ny andet så jeg den sikkert først tirsdag onsdag alligevel, men kan man ikke evt. få lov at hente en i en af jeres mange TDC forretninger? så jeg kan teste så hurtigt som muligt, så har jeg faktisk jo også muligheden for når teknikeren ringer onsdag allerede der at kunne sige om linien skal justeres ned igen eller at det rent faktisk har hjulpet med router skift, i stedet for han ringer onsdag og vi justere den ned igen, og venter endnu en uge, for der efter evt. at skifte routeren. Med Venlig Hilsen Dennis Andreasen

5 Kommentarer

oh dear god, så meget for at den rent faktisk laver de linie skift jeg har tilføjet for at dele den store tekst op, jeg undskylder hvis det virker uoverskueligt Meget glad humørikon
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Dennis

Jeg havde en stabil 10/1 ADSL-forbindelse, men valgte af få en 20/2 VDSL-forbindelse for at få højere upload-hastighed. 20/2 forbindelsen lå stabilt det meste af ugen med fuld hastighed, men et par gange om ugen (ofte mellem kl. 20 og 22 om aften), så genstartede routeren adskillige gange.

Routeren blev ombyttet for at udelukke, at den var årsagen, men det løste ikke problemet, så routeren fejlede altså ikke noget.

Teknikernes konklusion var derefter, at det måtte være udefra kommende elektrisk støj, som fik routeren til at genstarte, og at det ville være næsten umuligt at finde frem til støjkilden, da der ikke synes at være nogle oplagte "årsager" i nabolaget. Jeg tror dog, at det bl.a. hang sammen med, at min linie blev forstyrret, fordi mange så TV.

Jeg er endt med en 17/1 og meget stabil ADSL-forbindelse, og jeg foretrækker helt sikkert en stabil 17/1 forbindelse end en lidt ustabil 20/2 - specielt da både TV og telefon er afhængig af den. Blinkende humørikon

Jeg ved godt, at det ikke er helt samme situation, du er i, men det mest sandsynlige er, at routeren ikke fejler noget, og at en ombytning ikke vil løse dine problemer. Det er nok mere sandsynligt, at den høje hastighed du har, er følsom overfor elektrisk støj, og at det er det, der får routeren til at genstarte. Men der kan selvfølgelig også være en anden type fejl på din linie.

Selvom det er surt Trist humørikon, så tror jeg dog, at du er nødt til at være lidt tålmodig, for man er ofte nødt til at overvåge en linie i et stykke tid, før man kan se et mønster i problemerne - og forhåbentlig lokalisere årsagen.

Mvh Stephen

Tak for din info, jeg har også overvejet simpelthen at ringe til dem i morgen også bede dem smide den helt ned på 30mbit, som vist var hvad damen jeg snakkede med sagde jeg stod til i systemet at være målt til, går ud fra det er den hastighed de som minimum mener de kan garantere 100% stabilt, for om ikke andet, vil det nok tage noget længere tid at starte med at sætte den lidt ned, også lidt ned igen osv, frem for så simpelthen at starte med det jeg er målt til, også se om det køre som det skal også evt. sætte den lidt op is stedet eller også evt vælge at acceptere de 30mbit, kunne jeg nok også godt leve med, bare jeg må beholde mine 5mbit upload Glad humørikon

er for øvrigt xDSL mit blev lavet om til Glad humørikon håber bare de vil ændre den inden weekenden, da det jo er en ret hurtig ting at ændre på Glad humørikon

skal måske også lige nævnes, at routeren faktisk har genstartet på tidspunkter af dagen hvor den slet ikke har været brugt, altså der har ikke været nogen traffik på den, er ikke sikker på om det der evt for routeren til at genstarte på grund af ustabil linie måske kun kommer når linien rent faktisk bruges

må da desværre sige jeg fortryder mere og mere jeg bad om den ændring, kontaktede supporten idag, for at sige der var ingen grund til de ventede til næste onsdag hvor tenikeren ville kontakte mig igen, med at justere den ned yderligere, så om de ikke kunne gøre det med det samme, så jeg ikke skal gå og vente en uge på en ændring jeg ved der skal laves, men årh nej det kunne de da sandelig ikke justere når der VAR en tekniker på det, men de kunne da give ham en besked som han da helt sikkert ville se for den popper jo op på hans skærm, det var så kl 9 og stadig ingen ting sket, til trods for det tager hvad ca 30 sekunder at justere linien, så kontaktede jeg dem igen for at høre om det virkelig kunne passe at det nu kun var den tekniker der måtte kigge på mit problem som den eneste og KUN han måtte justere på det, når jeg nu viste hvad der skulle til, og det bare var et spørgsmål om at hvem end den blanke studerende der sad og passede telefonen nu bare justerede den selv, også evt skrev en besked i sagen om, at den var blevet justeret ned yderligere efter forspørgsel af kunden, som nu betaler i dyre domme for linien i forvejen, men nej nej, det måtte hun da sanlig heller ikke.

Arbejder selv i en stilling af samme stil, hvor vi håndtere store mængder opgaver på tværs af hinanden, og hvis i har et opgave system der forhindre jer i at lave den slags ændringer og så notere det på sagen skulle i da seriøst overveje at skaffe jer et nyt helpdesk system og evt. ikke  høre fuldstændig blanke studerende som kun lige kan følge deres lille ark med punkter de skal gå igennem med brugeren inden de så kan sende opgaven videre, eller evt udvide arket med en linie der siger "man må godt tænke på egen hånd" eller noget i den stil, men jeg vil nu sætte mig hen og vente med en mere eller mindre ubrugelig linie til onsdag også forklare teknikeren at NU kunne jeg godt tænke mig vi sætter den yderligere ned så vi kan vente en uge mere før vi så kan gøre noget igen. Bliver super weekend

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)