Ustabil netværksopkobling

Også jeg har en utrolig ustabil netværksopkobling. Sidste år investerede jeg i en Homebox og Homedisk og har Netgear WG111v3. Havde noget besvær med at få det trådløse installeret og måtte betale TDC for at få hjælp til dette. Det har siden virket - en gang i mellem. Siden har jeg så købt og installeret TDC's sikkerhedspakke. Og nu er det fuldstændig umuligt.

Min opkobling er nogenlunde stabil fra morgenstunden og til sidst på eftermiddagen, så er det slut. Og det gælder både med og uden ledning. Dvs. at tage min PC med et andet sted i huset og køre trådløst kan ikke lade sig gøre på noget tidspunkt af dagen. Hvis jeg skal gøre mig håb om at køre trådløst, skal jeg sidde ved siden Homedisken, og det giver jo ingen mening.

Men som sagt sidst på dagen mister jeg forbindelsen og har aftener, hvor jeg overhovedet ikke kan få etableret forbindelse.

Jeg har prøvet at resette, tage alle ledninger ud, genstarte og slukke - og lige meget hjælper det. Jeg bruger utrolig meget tid på alle de ting - uden at få forbindelse.

Problemet er først opstået efter, jeg installerede Homeboxen, før havde jeg Linksys og Netgear, som fungerede fuldstændig upåklageligt - mistede aldrig forbindelsen!

Jeg kan lige tilføje, at jeg har kun 1 PC, bor på landet uden forstyrrende elementer som betonbygninger, antenner eller andre ting, der kunne forstyrre.

mvh

Susanne1

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Susanne.

Pyha, - det kan godt risikere at blive langt det her.

Måske skulle du læse denne tråd der omhandler samme problem, og eventuelt også fortsætte med at skrive i denne:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Mister-forbindelse-hele-tiden-TDC-Box/m-p/26887#M4688

Der er desværre ikke nogen entydig løsning på problemet i tråden, men dog enkelte gode forslag til hvad man eventuelt kan gøre.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P