Ustabil internet


Jeg har igennem længere tid oplevet ustabil internet. Det vil sige, at jeg ofte skal genstarte TDC's sagem router for at komme på internettet. Har geninstalleret Windows 7 flere gange og mine andre enheder der bruger det trådløse netværk er også ramt. Så det kan ikke være en opsætning på min stationære pc.

 

Nogen forslag?

5 Kommentarer

Hej qazmju.

Først og fremmest, velkommen til TDC Forum Glad humørikon

Har du nogen fornemmelse af om det er den trådløse forbindelse der hopper af eller om det er Homeboxen som mister forbindelsen? Ellers kan du se dette ved at holde øje med, hvordan Homeboxen lyser ved udfald. DSL lampen (de to pile som kører rundt om hinanden) skal gerne lyse fast, hvis den fortsat gør det ved udfald tyder det på at være den trådløs forbindelse der falder ud. Dette kan du finde hjælp til her:

http://netnyt.tdc.dk/publish.php?id=29578

Håber svaret var fyldestgørende, ellers er du velkommen til at skrive igen Glad humørikon

Hilsen Camilla.

Mange tak for velkomsten Glad humørikon

DSL, WIFI, @ og power-lampen lyser alle konstant. Kan se netværket, men kan ikke komme på det - dvs der er netværk, men ingen internet. Dette sker på både min stationære pc, min tablet og wifi på mobil. Efter en genstart af router er det hele fint igen.

Jeg har også skiftet routerens kanal flere gange, men lige lidt hjælper det.

Jamen selvfølgelig Glad humørikon

Det lyder som om der skal afprøves nogle andre ting på Homeboxen. På dette link er der en guide til, hvordan man ændrer krypteringen:http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25060

Hvis vejledningen på ovenstående link virker uoverskuelig eller ikke gør nogen forskel, vil jeg anbefale dig at kontakte TDCs Hotline, som kan undersøge det nærmere. Nummeret til dem, kan du finde her: http://tdc.dk/kontakt/

Hilsen Camilla.

Hej det er vist ikke kun dig der har dette problem, oplever næsten dagligt at forbindelsen forsvinder og kommer igen så din pc fejler intet, men det er derimod TDC`s bredbånd der er fejlen det er simpelt hen for ringe har gjort dem opmærksom på problemet men ingen response..

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Hvis du er helt sikker på, at det er forbindelsen mellem selve modemet og centralen, der forsvinder jævnligt (modsat f.eks. forbindelsen mellem din PC og modemet), så skal det selvfølgelig fejlmeldes til os gennem én af følgende muligheder: http://privat.tdc.dk/kontakt 

Du kan selv tjekke om det er forbindelsen ud af huset, der forsvinder, ved at tjekke lamperne på HomeBoxen næste gang du oplever problemer: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23642 De vigtige lamper er hhv. den med to pile, der kører i ring (fysisk forbindelse), og @ (IP-adresse) - ingen af dem må blinke regelmæssigt som et blinklys (@ blinker ofte hurtigt og uregelmæssigt når der er trafik og alt er OK). 

/Ulf

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)