Ustabil Homebox router

Jeg er for nylig flyttet i en ny lejlighed, medbringende min gamle SpeedStream 4100 router. Den lod til at fungere OK. Da jeg gerne ville have højere hastighed, fik jeg i stedet HomeDuo og en ny TDC Homebox router.

Problemet er, at denne router flere gange dagligt lader til at reboote eller lignende. Der sker dét at jeg mister den trådløse forbindelse på både PC, og min mobiltlf. (hvis jeg har wifi slået til på denne). På routeren har jeg slået lysdioderne fra. Når jeg mister forbindelsen, begynder dioderne at blinke i et stykke tid. Lidt efter kan jeg igen få kontakt med routeren. Og igen lidt senere kan jeg få kontakt til internettet.

Nogen gode ideer om hvad denne ustabilitet kan skyldes?

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej erlsch

Afbrydelserne i forbindelsen kan skyldes mange ting, men det er sandsynligt at årsagen er, at du har fået en højere hastighed, end kobberforbindelsen mellem centralen og din ny lejlighed kan klare.

Jeg synes, at du skal ringe til TDC og fejlmelde din forbindelse. Så kan TDC igangsætte en overvågning og forhåbentlig konstatere, at dit problem kan løses ved en mindre reduktion i din hastighed.

Mvh Stephen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Har du prøvet at nulstille Homeboxen, altså ved at holde en kulepen inde i siden på den i 10 sek og så lade den starte på ny? se om det løser problemet det gjorde det for mig.

Samme problem her efter jeg ændrede mit abonnement til HomeDuo. Periodevis voldsomt ustabil netforbindelse.

Jeg kontaktede Hotline der:

1) Mente at HomeDuo da bestemt ikke var op til 20/2 men op til 10/1 på trods af http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_bt_hd og mente, at jeg da måtte få en specielt rabat(??) (det er ikke første gang jeg har oplevet, at Hotline ikke er bekendt med egne produkter.

2) Kom frem til, at det var fordi min linie ikke kunne klare 20/2 men 10/1,5 og lovede, at der ville blive sat en begrænsning på netop 10/1,5. Pt. kører jeg:

Upload hastighed2044 Kb/s (Intlv[LP0])
Download hastighed14821 Kb/s (Intlv[LP0])
DæmpningDownload: 36.6 (dB)
Upload: 20.5 (dB)
SNR margenDownload: 4 (dB)
Upload: 9 (dB)
3) TDC angiver, at de kan levere 20/2 til 80% af alle i Danmark. Jeg bor i København og kan ikke få 20/2, så det kan vist hurtigt komme til at knibe med de 80% når man ikke kan levere en ordenligt hastighed i tætbefolkede områder Blinkende humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

så dan som jeg ser det er svaret på hvorfor routeren genstarter, givet.

der er dog en anden mulighed der har de samme symptombner + en mere, hvis en computer står og downloader med en hastighed der ligger opimod hvad din hastig er, kan det resultere i at din router genmstarter.

til det med at TDC lover 20 megabit til 80% af landet, det er jeg sikker på at de gør, problemet er bare at selvom at du kan få 20 megabit er det ikke sikkert at du kan få 20 megabit det er nemlig ikke kun TDC kabel netværk(her er de 80% udregnet efter) men også dine egne kabler som er med til at bestemme hvorhøj hastighed du kan få.

kan du ikke få 20 megabit skal du ikke regne med at få rabat, det er en en pris for alle løsning. hvor der er 20 megabit eller den højste hastighed du kan få. emd andre ord optil 20 megabit

Nu var det såmænd også TDC hotline der mente, at jeg måtte få en speciel rabat med en 20/2 forbindelse til 299,- selvom det er standardprisen for et standardprodukt.

Jeg har skam ingen forventning om rabat sålænge jeg kan få 10 Mbit som er den garanterede hastighed. Men jeg har en forventning om en stabil forbindelse, som jeg havde før skiftet til HomeDuo, og jeg har en forventning om, at udbyderen rent faktisk sørger for at forbindelsen bliver stabil.

Hvis man lover en dækningsgrad på 80%, så skal dækningsgraden være 80% ude hos kunderne ikke bare på centralerne. Jeg kunne godt have en mistanke om, at de 80% gælder centralerne. Selvfølgelig kan der være særlige forhold der gør sig gældende netop, hvor jeg bor.

Ja årsagen til genstarterne er oplagte, problemet er at få det løstGlad humørikon Det er hvad spørgeren, undertegnede, og sikkert en del andre ønsker.

Hej,

Jeg kender en anden, som har det først anførte problem med at forbindelsen til TDC HomeBox forsvinder, vedkommende har også deaktiveret lysdioderne på TDC HomeBox.

Kan der være tale om en fejl på TDC HomeBox (altså noget der bør rettes med en ny firmware)?

Er desværre ikke lige bekendt med, hvilket trådløse netkort min bekendte har i computeren (11G/N), men så vidt jeg husker, kører TDC HomeBox med alle standarderne.

Vedrørende en forbindelse på 20 megabit bør TDC garanterer at 80 % af kunderne kan få 20 megabit, og ikke kun 80 % af centralerne.

TDC HomeDuo er ganske rigtigt med en forbindelse på 20/2, og det undre mig ikke, at TDC Hotline ikke er bekendt med deres egne produkter!

/ Boholdt

Jeg har jo en 20/2 forbindelse, men reelt set er den kun ca. 16/1,5, når jeg tester med kabel. Normalt bruger jeg Wifi, hvilket begrænser min forbindelse til ca. 11/1,5, med nuværende fysiske opstilling. Så jeg overbelaster ikke ligefrem forbindelsen - mellem PC og router i hvert fald. Jeg havde nu heller ikke forventet at jeg nødvendigvis ville kunne opnå fuld 20/2 forbindelse.

Jeg har ikke kontaktet Hotline endnu, da jeg lige ville teste DiscoTK's forslag om at nulstille routeren. Jeg har ikke fået meget tid til at anvende internettet siden, men den er nu rebootet for mig et par gange siden nulstilling. Og det har været med lysdioderne tændt.

Næste skridt må være at kontakte hotline...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Du skal også på regne en over hed på ca 15%. det vil sige at på en 20 megabits forbindelse kan du ikke forvente mere end 17 megabit. så jeg vil sige at det passer maget godt med hvad du måler.

men jeg tror mere på det med at det er forde at dine kabler ikke kan klare belastningen.

hvis jeg var dig vil jeg kontakte TDC hurtigst muligt, og få sat en over vågning af din forbindelse igang, så kan de meget nemmere fortælle dig presis hvorfor.

Upload hastighed    2044 Kb/s (Intlv[LP0])
Download hastighed    14821 Kb/s (Intlv[LP0])
Dæmpning    Download: 36.6 (dB)
Upload: 20.5 (dB)
SNR margen    Download: 4 (dB)
Upload: 9 (dB)

Er rimelig sikker på det er din upload som afbryder din forbindelse.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Du har enten støj på linien eller for høj hastighed.

snr bør være minimum 6db. Fejlmed din linie så vi kan få kigget på den.

mvh

Omdømme 2

Hejsa

Alle tdc central kan levere op til 20mb uden problemer. Der ligger så en teoretisk beregning der siger at ca. 80% af kunderne kan få op til 20 mb.

mvh

Var nogenlunde tilfreds med min gamle router, hvis jeg altså ikke lod den få fred om natten!

Min nye Homebox er abselut ikke tilfredstillende, da den kan koble af op til 5 gange i timen.

Hotline har endnu ikke kunnet hjælpe mig, men lader en "tekniker" ringe til mig i morgen!!

Hej

Kom der nogen sinde en løsning?

Har fejlmeldt min Homebox med lignende symptomer

Der blev foretaget en måling på den. Og så blev hastigheden skruet ned til ca. 13/2 Mbit. Nu er det stabilt.

Omdømme 2

Hejsa

Hyppige genstarter af homeboxen skyldes meget tit en lidt for høj hastighed.

Hvis homeboxen står og samler for mange datafejl vil den på et tidspunkt genstarte automatisk for

st nulstille tælleren. Desværre er det sådan at på et modem ville man have en afbrydelse på ca 20 sek. hvorimod en homebox er ca 51 sek. om at genstarte. Defor opleves det også langt oftere når der er udfald på en homebox fremfor et modem. Tit ville man aldrig opdage at modemet har været faldet af.

mvh

Jan

Jeg venter på at blive kontaktet af TCD i morgen. Jeg har netop 20 mbit hvilket jeg også har købt og betalt for.

Er spændt på udfaldet hvis de ønsker at sætte hastigheden ned for at levere varen -  det må jo give en nedsat regning.

Dog hellere undvære et par mbit end have noget der er så ufatteligt ustabilt som jeg nu oplever.

Jeg fejlmeldte min linje.

Blev kontaktet af TDC der ville overvåge den.

Jeg noterede ingen nedbrud onsdag, torsdag.

Fredag blev jeg kontaktet af en "tekniker" der ville starte fejl retningen.

De ændrede lidt på upload hastighed (blev sat ned) og de kunne se de samme nedbrud som jeg havde noteret.

Iflg den flinke tekniker ændrede han også på et par småting.

Skulle kontakte TDC igen hvis ikke fejlretningen hjalp.

Det har desværre ikke hjulpet en pind, har noteret flere nedbrud/genstarter både fredag og lørdag. Så skal have fat på teknikeren igen - det er stadigt langt fra tilfreds stillende.

Hej tuonadk

Hvis du har fået af vide, du skal kontakte TDC, hvis teknikkerbesøget ikke har hjulpet, må du hellere gøre det. (Her er det næsten kun andre kunder der skriver.)

Hej

Jeg vil selvfølgeligt kontakte medarbejderen fra TDC igen.

Aftalen var at vi skulle lade 14 dage gå, og hørte vedkommende ikke fra mig var sagen lukket.

Men vil kontakte dem først på ugen for har noteret 7 nedbrud siden fredag - og med hus, have, hunde samt unger laver vi en del andet end at sidde på "nettet" så mon ikke vi taler nedbrud X en faktor 10 eller 20.

Når jeg ringer må jeg desværre fremsætte en frist på 10 dage til at få problemet løst, ellers bliver jeg nød til at finde en alternativ løsning på telfoni, alarm samt ADSL.

Hej

Jeg har kabelTV fra Yousee, og har ellers ikke haft problemer, ud over at jeg det sidste år skulle tage strømmen fra mit udstyr en gang om ugen, for at få forbindelsen igen. I den sidste uge har det været rigtig irriterende. EEn gang om dagen og i tirsdags blev jeg smidt af 3-4 gange på en aften. Nu har jeg bestilt en ny kompineret modem/router og skal have installeret det i næste uge, så nu vil jeg krydse fingre for at det bliver mere stabilt.

Grunden til at jeg skriver det er at du skal være opmærksom på at der kan være fejl på alt teknisk, og hvis du flytter til anden udbyder, som måske skal bruge samme net, kan du risikere at dit problem flytter med. Så før du flytter, burde du måske vente på, at TDC løser dit problem.

Hej Alle

Dem der oplever det trådløse som ustabilt (TDC Homeboksen ikke sender ssid ud mere og evt. voip'en heller ikke virker) er et opstået problem på Homeboksen. Fra uge 46 går vi i gang med at opgradere kunderne til en ny firmware i deres TDC Homeboks som gør at ovenstående problem bliver løst.

I mellemtiden kan det være en god ide at sætte krypteringen til wpa/tkip.

Fra uge 47, måske allerede i uge 46, vil TDC Homeboksene blive opgraderet når man slukker og tænder for den.

Mvh

Carsten S.

Teste forbindelse selv. Man søger en download og en upload hastighed.. Men upload hastigheden har intet med med hvordan testen udføres og dermed heller ikke med med selve hastigheden. Det som varier hastigheden er når flere er på på samme tid at man ser en uregelmægelseshed. prøv at sætte Lan kablet til Homebox og ind i computer så der er direkte forbindelse via lan og tele- forbindelse og evt. kl. 0300 om natten så får man den mest sikre anvisnig af hvormeget man modtager i pågældende område.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)