Svar

Usandsynlig langsom udskrift via netværk

Hej alle !

Jeg har fået et problem med at skrive ud fra min bærbare computer !

Min printer er tilsluttet min stationære computer som kører XP-pro. og som er tilsluttet mit hjemmenetværk, hvergang jeg skal printe ud fra min bærbare som er tilsluttet det samme netværk (selvfølgelig) tager det en krig, min browser går fuldstændig i baglås og svarer ikke i lang tid (flere minutter).

Det har ikke altid været sådan men jeg kan ikke lige sige hvad eller hvornår det er sket .

Er der nogen som har gode ideer så modtages de med kyshånd !

icon

Bedste svar af Rigsby 5 december 2010, 18:26

Problemet er nu løst, det viste sig at der var gået superged i en opdatering som min firewall havde slået istykker.

Efter at ha' geninstalleret Adobe så kører det hele igen !

Tak for alle input !

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Rigsby

Du er nødt til at fortælle om hvordan du har opsat og tilsluttet din printer og hvordan du tilgår den fra din bærbare.

Har du dine pc'er koblet op i privat netværk, eller hvordan?

Er printeren tilsluttet og delt på din stationære PC?

Tilgår du denne delte printer over netværket direkte fra din bærbare PC?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det lyder som 2 PC'er forbundet til internettet med switch (ikke router).

Er det også langsomt at kopiere (større) filer fra den ene til den anden PC?

Hvis det er tilfældet, så skal du købe en router og forbinde de 2 PC'er til den.

Hvis det ikke er tilfældet, så skal du ændre i printer menuen på den bærbare.

Jeg har desværre ikke lige opskriften her, jeg vender lige tilbage.

Computerne er begge i samme private netværk og printeren er tilsluttet den ene (stationære) via USB-porten og er opsat som delt på denne computer.

Begge computere er tilsluttet trådløst til den samme router og signalet er udemærket til godt, dvs. at jeg har mere end 40Mbps transfer imellem dem (det er ihvertfald hvad billedet siger).

Begge computere kører XP-Pro.

Før i tiden, dvs. for ca 3 mdr. siden var det bare at trykke på print og vupti så startede printeren op og indenfor 3-5 sekunder så startede udskriften, nu tager det somme tider 3-5 minutter før at der sker noget og i den tid kan man ikke komme i kontakt med browseren.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Umiddelbart ser det ud til at det hele er opsat korrekt.

Er det på begge PC'er det går langsomt?

Har du opdaterede printerdrivere på begge PC'er?

Jeg har svært ved lige at regne ud hvad det egentlige problem kan skyldes.

Lad os se om der er andre der evt. har løsningsforslag

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jeg er temlig sikker på at bægge dine computere trænger til at blive tømt for skadligt software(virus og spyware)

så jeg vil anbefale at du køre din computer igennem med dit virus program, og henter adaware og skanner en gang med den.

http://download.cnet.com/Ad-Aware-Free-Internet-Security/3000-8022_4-10045910.html?tag=mncol;2

Tak for svaret, det var pænt af dig !

Desværre (kan man vel sige) er sagen den at jeg kører med daglig virusscanning på begge maskiner, begge maskiner bliver checket for ad-ware, spyware og andet skadelig software hver anden dag og for registreringsdatabasekludder en gang om ugen  så jeg tror ikke rigtig at det er noget af det !

Jeg har dog fået det til at køre lysår hurtigere ved at slette min Adobe PDF-viever så nu kører det fint når jeg skriver ud fra explorer men kan selvfølelig ikke se og udskrive pdf'er, men det må jeg vel kunne komme til igen.

Efter at jeg har slettet min viewer kører det hele meget bedre, men om det bare er en hukommelsesforskydning eller fakta at det ikke går lige så hurtigt som før ved jeg ikke, men nu er det ihvertfald acceptabelt og så skal jeg bare ha' mine PDF'er på plads igen.

Det ville være rart, hvis nogen kunne bekræfte at der kan være problemer med udskrifthastigheden under Adobe Acrobat eller hvad den nu engang hedder.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det lyder mærkligt, der skulle ikke være problemer med Adobe Reader, jeg køre selv med Adobe Acrobat 9 Pro(Fra Adobe CS4) og det er kun blevet hurtiger.

du skriver at du her fjærnet Adobe Reader, og det så er blevet hurtiger kunne tyde på at der er en fejl i en af de opdateringer  der er kommet. jeg vil sige for at teste dette skal du prøve at hente Adobe Reader igen og se om det ikke virker.

http://get.adobe.com/dk/reader/?no_ab=1

Jeg kan godt forstå at du er lidt forviret med navnene, jeg er også lidt, Adobe Reader hed en gang Acrobat Reader i dag er det kun pro udgaverne der der hedder Acrobat men i bund og i grund er det det samme.

håber det hjælper

Problemet er nu løst, det viste sig at der var gået superged i en opdatering som min firewall havde slået istykker.

Efter at ha' geninstalleret Adobe så kører det hele igen !

Tak for alle input !

Hej.

I forbindelse med at jeg satte en ny sort farvepatron i min printer -HP Deskjet F4180 - er den blevet

usandsynlig langsom til at udskrive - det tager nu 1 time for en side!!!!!

Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Pia

Hej piaholmstrøm

Det er en meget gammel tråd du har fundet og tråden er også markeret som løst. Når du har prøvet at tage den nye patron ud og sat den i igen, vil jeg anbefale dig at oprette din egen tråd i kategorien Snik Snak. I den kan du skrive, hvad du har  undersøgt og  evt. prøvet af de gode råd der står i denne tråd..

Jo flere oplysninger du skriver jo større sansynlighed, er der for at andre kunder kan hjælpe dig.

Hvis det hjælper, at tage patronen ud, og sætte den igen, må du godt skrive det her under.

En overskrift kan f.eks hedde: Langsom udskrift efter patronskift.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)