uPnP/DNLA forbindelse med TDC homebox, PS3 og NAS

• sb1
  • Deltager
  • 2 kommentarer
Hej folkens.

Jeg skiftede pr. 1. oktober til TDC bredbånd og har fået en Homebox (en Sagem 4-ports router med 802.11 b, g og n).

Jeg har en del ting på netværket og det meste fungerer fint. Dog har jeg lidt udfordringer med, at streame indhold fra min NAS-harddisk til min playstation 3: Problemet er, at NAS'en altid er væk fra menuen på PS3'en når jeg tænder den. Den kommer først frem igen når jeg logger ind på NAS'en og genstarter UPnP/DNLA streamingservicen.

NAS'en er en Synology DS209+II med nyeste firmware. Jeg har testet den på min gammel router (bare for at være sikker) og her er der ingen problemer. NAS'en er altid at finde på PS3en.

Jeg har indstillet statiske IP'er for begge enheder og de figurerer fint under administratormodulet for Homebox'en. UPnP er desuden aktiveret på homeboxen og jeg har forsøgt, at åbne for UDP 1900 porten der bruges til UPnP...

Andre der har samme problem og eventuelt kender til en løsning? Der er frygtelig irriterende, at jeg skal logge ind og genstarte streamingservicen hver gang jeg gerne vil se noget på fjernsynet...

5 Kommentarer

Hey

Jeg kan rapportere at jeg har samme problem - Ubuntu Linux/VLC og en QNAP-boks. Jeg har prøvet at ændre indstillinger vha. "side 900" jvf. http://wiki.yobi.be/wiki/Modem_BBox-2.

Hey kneth.

Okay, så er vi da i det mindste flere i samme båd - det tyder lidt på et problem med uPnP funktionen i homeboxen. Lad os se om der ikke duker en op med en løsning, eller at TDC får rettet problemet i en snarlig opdatering. 

Det er jo en ret essentiel funktion i et moderne digitalt hjem.

Nu prover jeg det samme som du skriver om men jeg kan ikke obne til UPnP på min router.  Men skal man gøre mer end obne før UPnP port på router...jeg har en Buffalo LinkStation Live som jeg vil gern se på andre computer.

Med venlig hilsen BK

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har nogenlunde tilsvarende setup:

En TDC Homebox og en Synology DS411+.

Det kører helt uden problemer. NAS'en kan ses fra alle PC'er og kan fint streame til min squeezebox (Logitech software) samt forbinde via UPNP til min TVIX boks.

Har du prøvet at opdaterer Synonoly softwaren til version 3.0xx?

(Hvis du da ikke allerede bruger denne version).

Kører din PS# trådløst?

(Det kunne være en fejl årsag)

Jeg er i samme båd.

Har I fundet en løsning ?

Hilsen

El Prebsi

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(