Upnp/Dlna viker på "gammel" homebox men ikke ¨på ny?

Hej

Jeg har i længere tid haft en homebox V 3DK64-02-251E hvor Upnp/dlna delen virkede fint, men den har desværre kun 10/100 ethernet.

Jeg fik lånt en anden homebox V3DK63-05-H7400M12E med 10/100/1000 ethernet så slap jeg da for en swith som før sad efter den gamle homebox. Men nej Upnp/dlna virkede ikke. Til tider kunne jeg se mine NAS enheder på min ps3/iphone/ipad/TV i en kort periode men så forsvandt de igen.

Jeg fik så en ny Homebox tilsendt fra TDC V3DK63-05-H7400N18I i håbet om at det ville løse mit problem...men desværre samme ustabile (ikke eksisterende) Upnp/dlna.

Jeg er nu tilbage til den gamle homebox med en 10/100/1000 switch monteret.

Nogen der kan komme med en forklaring på hvad der sker for de nye Homeboxe?

1 Kommentar

Lidt nyt i sagen...

Det viser sig at der er problemer generalt med den nye Homebox på Upnp/Dlna området.

TDC kender problemet og arbejder på det. En firmware opdatering vil kunne rette fejlen. 

Som det ser ud nu virker den gamle homebox fint med Upnp/Dlna. Hvis man bruger den nye Homebox skal man smide en switch (evt. egen router** hvis man skal bruge trådløs Upnp/dlna) ind mellem Homboxen og resten af netværket for at få Upnp/Dlna delen til at køre stabilt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)