Uploadhastighed

• IND
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Kære Forum

Hvad er jeres erfaringer med TDC's uploadhastigheder?

Da jeg har behov for at uploade en del store filer til "skyen" har jeg brug for så stor båndbredde som muligt.

Jeg har et HomeDuo/ TDC Bredbånd abonement som lover en garanteret minimumhastighed ved upload på 1 Mbit/sek. Forbindelsen lægger som regel fint ud med hastigheder der enda er højere, men efter få sekunder er vi nede på noget der ligger et pænt stykke under 250kbit. Lige nu kører vi f.eks med bare 122Kb/sek og hastigheden falder og falder. En fil som er skåret så meget ned som muligt til "kun" 1GB vil være uploadet om ca 6 timer. Da mit projekt indeholder nogle hundrede GB vil det jo nærmest koste fuldtidsarbejde i flere måneder at få det sendt afsted!

Har I nogle gode råd før jeg går ud af mit gode skind?

MOF

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke nødvendigvis i upload-hastigheden den største begrænsning ligger. Det kommer også meget an på hvor i "skyen" du uploader til.

Jeg har kunder der er på en langsom ADSL forbindelse og kunder der har en 100 Mbit fiberforbindelse. Når vi kører en stor backup er der ikke den store forskel i den tid det tager når vi taler om samme modtager i "skyen".

Der er derimod stor forskel på de tilbud man kan finde derude.

Nu ved jeg jo ikke hvad det er du har der fylder så meget - men generelt vil jeg anbefale at du finder et sted hvor du kan uploade via FTP.

Vh

Peter

Jeg har nøjagtigt samme problem.

Jeg anerkender Peters pointe om, at der er stor forskel på hvilken tjeneste, jeg benytter mig af. Fx. oplever jeg, at Skydrive er en kende hurtigere end Google, men det ændrer ikke ved, at den maksimale uploadhastighed, som jeg kan måle ved test, er 0,8 Mbit!

Det er i mine øjne ikke imponerende, og en hel del ringere end de hastigheder, jeg har oplevet hos andre udbydere.

Jeg tør da slet ikke at tænke på, hvad der sker, når jeg bruger telefonen samtidigt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)