Svar

Uønsket ip trafik stjæler hastighed

Min bredbåndsforbindelse bliver til tider overfaldet af en masse uønsket trafik, som gør den meget langsom. På et tidspunkt havde jeg åbnet for trafikken i min router, så jeg kunne se, at jeg modtog en masse SIP REGISTER messages fra en "friendly-scanner". Nu kommer trafikken ikke længere end til min router, så jeg ved ikke hvad det er. Det kan tage et helt minut at få vist vejrmeldingen på dmi, og tdc's sider er meget langsomme, og hastighedstesten, når den omsider er klar til start, virker overhovedet ikke. Hvad kan der gøres?

icon

Bedste svar af Jesper12 26 oktober 2010, 10:15

Hej Janm

En fast ip vil, som skrevet, ikke nødvendigvis gøre en forskel. Hvis det er et ping angreb, og du slår ping funktionen fra i routeren, så burde de ping forespørgelser ikke kunne gennemføres (hvis du har en fast ip adresse). Som standard, har man 2 dynamiske ip adresser til rådighed som almindelig privat kunde. Den ip adresse du får tildelt, sker sporadisk, så teoretisk set kan du og jeg ikke vide hvem der har været "ejer" af den pågældende ip adresse før dig. Det kan du unggå, ved at få en fast ip.

Men som skrevet tidligere, kan jeg ikke garantere at det netop er løsningen på problemet.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Janm

Tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig. Søger du fortsat svar på dit spørgsmål?

Hej Jesper,

Jeg kan se på lampen på adsl-boksen, at der ikke er nogen særlig aktivitet i øjeblikket, og sådan har det været i de sidste dage, så jeg har ikke noget problem lige nu.

Men helt generelt vil jeg gerne vide, hvilke muligheder jeg har, hvis der igen kommer en masse uønsket trafik.

Venlig hilsen

JanM.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen JanM

Det er meget svært at give et præcist svar, da problemet, eller den høje mængde af uønsket trafik, kan skyldes flere kilder.

Der kunne være tale om "ping flooding attacks". Det har jeg oplevet på min egen D-Link router. Disse attacks kan komme fra en enkelt person, som sender en kæmpe mængde data til din ip adresse, som resultere at nettet bliver meget langsomt, eller helt går ned. Ligeledes kan disse attacks komme fra en såkaldt "bot". Denne bot sender, igen, en kæmpe mængde data mod din router, som gør at nettet bliver meget langsomt eller går ned.

Jeg vil gerne understrege, at det ikke nødvendigvis er tilfældet her, men hvis det er tilfældet, kan politiet kontaktes, da det kategoriseres som IT chikane.

Hvis vi antager det er ping flooding attacks der er skyld i dette problem, er der flere løsningsmodeller. En kunne være at slå ping funktionen fra i din router. Dvs. den ikke svarer tilbage på ping forespørgelser, som evt. kommer fra en bot.

En anden løsning kunne være at skifte til fast ip adresse, hvis du ikke allerede har en sådan.

Jeg håber det var nogenlunde svar nok, og husk på, at det ikke nødvendigvis er ping flooding attacks du er udsat for.

Hvis du skal bruge yderligere hjælp, eller har spørgsmål så hører jeg gerne fra dig igen.

Mange tak for svaret.

Jeg tror, at noget af trafikken (Register messages fra "friendly-scanner") er et forsøg på at logge på en IP-pbx, som jeg på et tidspunkt havde startet, ved at gætte kodeordet. En bekendt af mig skulle have været vært for telefontrafik til et par hundrede kroner.

Hvorledes vil en fast IP-adresse gøre en forskel?

Venlig hilsen

JanM.

Omdømme 1

Hej Janm

En fast ip vil, som skrevet, ikke nødvendigvis gøre en forskel. Hvis det er et ping angreb, og du slår ping funktionen fra i routeren, så burde de ping forespørgelser ikke kunne gennemføres (hvis du har en fast ip adresse). Som standard, har man 2 dynamiske ip adresser til rådighed som almindelig privat kunde. Den ip adresse du får tildelt, sker sporadisk, så teoretisk set kan du og jeg ikke vide hvem der har været "ejer" af den pågældende ip adresse før dig. Det kan du unggå, ved at få en fast ip.

Men som skrevet tidligere, kan jeg ikke garantere at det netop er løsningen på problemet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)