Underlig Mail

Har lige modtaget en meget sær mail fra nogen der påstår de er fra TDC
Følgende Ordlyd:

Kære kunde,

Af sikkerhedsmæssige årsager din konto skal verificeres. Følg venligst nedenstående trin for at bekræfte din konto.

Klik her for at starte kontrollen processen. "Her linker de så til en .net adresse"

Hvis du ignorerer denne besked, du vil den første responsable på din sikkerhed i fremtiden. Tag din tid og udfylde skemaerne, for at bekræfte din identitet.

Hilsen,

TDC Support

Hvis du modtager sådan en mail, LAD VÆRE med at udfylde noget til jeg har hørt fra TDC.

Venlig Hilsen

Kassusclay

10 Kommentarer

Fik fat i en TDC-medarbejder på fjæsen

Han garanterede at den ikke var fra dem..

De kigger på sagen

Har modtaget samme mail og er også sikker på det ikke er fra dem. Ordlyden i nogle af sætningerne er absolut lidt for suspekte....Afventer og ser hvad du finder ud af.

Var heldig at fange en af mine venner der var på arbejde på TDC over facebook

De er ved at undersøge.. skal nok opdatere hvis de skriver noget nyt

Jeg har fået denne mail til morgen.

Kære kunde,

Denne mail er sendt til dig sidste varsel. Ja, flere forgæves forsøg på at nå dig på dit personlige nummer giver os mulighed for at kontakte dig.

Der opstod en fejl i forbindelse med indsamling månedlige betalinger, er foretaget på din konto. Det var dobbelt opladet.

Til at få afklaret situationen nu, og gøre det muligt for tilbagebetaling af det beløb, der opkræves ved et uheld, skal du klikke på nedenstående link.

"link fjernet af administrator, da det fører til det sted, vi gerne vil undgå at folk kommer til"
/Patrick

Jamen...hvor er det bare vanvittigt fake.. Det lugter så meget af google translate eller andre oversættelses programmer. Jeg sletter ihvertfald min mail nu og skulle denne/disse mails være ægte, må TDC kontakte mig igen og så må de saftsusme lige hive fat i den medarbejder der er ansvarlig for ordlyden i disse mails, for det er godt nok ringe....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej gonzo 1

Du har sat et aktivt link ind, det må du hellere fjerne, så der ikke er nogle der hopper på den.

>> problemet nu <<, vil du godt være sød, at fjerne det link.

Det gør du ved at gå over i indstillinger og klikke på rediger indhold.

hilsen Bente

Fik den her Retur i dag Glad humørikon

Hej Lasse.

Tak for din henvendelse.

Den mail du omtaler er, som du også skriver, en ny phishing mail, der er i omløb.

Jeg takker for opmærksomheden.

Venlig hilsen

Thomas Stjernholm
Kunderådgiver

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle

Som I allerede har fundet ud af, så er det phishing mail. Specielt at den kommer fra TCD Kundeservice og ikke TDC Kundeservice.

Hvis I vil læse lidt mere om det, kan I se hvad der er registreret her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/emne.php?id=38&groupid=6

Der er en vis beskyttelse imod phising i TDC Sikkerhedspakke. Men man skal selv tænke sig godt om. TDC vil f.eks aldrig skrive til dig på engelsk. Og med alt respekt, så er vi ikke SÅ dårlige til at skrive dansk, som de gør i de forskellige phising mail her i TDC Glad humørikon

Jeg fjerner lige det link. Bbs, det er ikke før du når en bestemt rang, du kan rette i dine egne indlæg. Men nu gør jeg det så på din opfordring. Tak for advarslen Blinkende humørikon

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Patrick

Godt du fik det link fjernet, nogle kunne jo fristes til taste oplysninger ind og den går ikke.Blinkende humørikon

Og nej, så dårligt dansk skriver I ikke.Humørikon griner højt

hilsen Bente

Hahaha Fedt !

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8