Svar

Umulig Hometrio forbindelse ?

Nu har jeg siden 1 november kæmpet med at få en stabil internetforbindelse og dermed et godt og stabilt tv-signal.

Home-boksen er skiftet og der har været tekniker 2 gange.

Nu er julen overstået, og i de dage ville jeg gerne have optaget noget af det tv der blev sendt, men digitalboksen optog absolut intet af det planlagte.

Flere gange kom beskeden "For mange tv-streams igang. Sluk venligst for en af dem".

Jeg kontaktede derfor TDC Helpdesk, og fik her at vide, at der var skruet ned for min forbindelseshastighed, og at der derfor max. kunne være 4 tv-opgaver igang samtidig.  OK - jeg betaler da for op til 3 multiroom-bokse, og har indtil videre kun monteret 2.

Helpdesk fortalte, at det bedste ville være at lade være med at bruge netforbindelsen til andet end tv ???

Jeg føler mig ærlig talt snydt, for det er bestemt ikke det lovede produkt.

Hvad kan jeg gøre - andet end at finde en anden udbyder (og det giver mig en udfordring, da jeg har både alarm, secure og homedisk hos tdc) ?

icon

Bedste svar af jk44 1 januar 2013, 17:07

Hejsa

Både Droid og hotline har ret.

De 4 mb er ved kanalskift og 10 sek efter, herefter falder forbruget til de 2,5.

Derfor oplyser hotline også det størst mulige forbrug.

Hvad angår Telenor forbindelsen på 10mb og den oplyste mulighed for 20 mb.

Uden at kende til forholdende omkring pladsering er det muligt at der ligger en fremskudt vdsl dslam i nærheden af din adresse. Er det tilfældet er det ikke umuligt at du kan få 20mb. Det bliver altid undsøgt ved bestilling. Telenor understøtter ikke endnu vdsl og derfor vil der være forskel i mulig hastighed. Hvis der derimod ikke er en dsalm i nærheden bliver signalet leveret fra samme afstand uanset om det er Telenor eller Tdc. Når man måler en linie skal man altid huske at lægge overhead på ca 15% oven i det målte.

Hvad angår den umulige linie der har udfald. Der er masser af ting der kan gå galt men det afhænger helt af fejlbilledet. Hvis der er mange genstarter af homebox men ingen pixelfejl eller frysninger på tv skal man nok se lidt på om der er noget der forstyrrer boxen. Alternativt om den er udsat for mange forbindelser. Men hvad der går galt vil kræve en nærmere undersøgelse af linien. Der skal ses på både hastighed og dæmpning samt støjkilder og åbne porte i homeboxen.

Mvh

Jan

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

På sin vis er det nok korrekt det du harfået at vide - at begrænse brugen af forbindelsen.....

Men om det så er en acceptabel løsning - det er jo en helt anden sag.

Sandsynligvis er det afstanden til nærmeste telefoncentral der er grundproblemet, og det vil ikke blive løst af en anden udbyder.

Jeg har selv droppet at få TV over telefonkablet lidt af samme årsag. Jeg er så skiftet til at få TV via Boxer, og bruger så kun tlf. kablet til internet. Det bliver det ikke billigere af - til gengæld fungere begge dele OK.

Vh

Peter

Overvejer selv Hometrio, men bliver lidt bekymret når jeg læser dit indslag. Har på nuværende en 10Mb hos Telenor og ved hastighedstest viser den 8Mb. Ved ikke om det er helt nok til 2 rum. TDC påstår jeg kan få op til 20Mb og det skulle jo være godt nok til 2 HD kanaler

Søren

Jeg har en 20 mbit, som er sat ned til 16 Mbit da Homeboxen ellers genstarter konstant.

Med 3 tv af ca. 4 Mbit pr. styk, så er der jo ikke noget båndbredde tilbage.

Jeg betaler også for et Plus-abonnement, men det kan jeg heller ikke bruge. Der er intet optaget i juledagene, og det tilskriver jeg den manglende båndbredde.

Føler mig vildledt af TDC-butikken hvor jeg specifikt spurgte til 3 fjernsyn og stabil netforbindelse.

Det er bestemt ikke et produkt jeg vil anbefale andre.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Muggi2980 skrev:
Jeg har en 20 mbit, som er sat ned til 16 Mbit da Homeboxen ellers genstarter konstant.

Med 3 tv af ca. 4 Mbit pr. styk, så er der jo ikke noget båndbredde tilbage.

En SD-stream tager kun 2.5mbit og bruger du alle dine 3-streams burde du derfor have ca 8mbit til rådighed hvilket ikke er helt ringe.

At der ikke er optaget noget i juledagene kan derfor ikke skyldes manglende båndbredde.

Det var ellers svaret fra TDC Helpdesk. Hver enkelt stream tager båndbredde, og skal der også optages tv, så napper den lige lidt ekstra den den lille sag.

Naiv ?  Måske, men jeg må jo tro på hvad TDC's medarbejder i Helpdesk fortæller mig.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Muggi2980 skrev:
Naiv ?  Måske, men jeg må jo tro på hvad TDC's medarbejder i Helpdesk fortæller mig.

Du kan jo prøve med et par simple hastighedsmålinger og se hvor meget hastighed de enkelte funktioner bruger..mål før og efter, under optagelse, uden noget overhovedet osv.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Både Droid og hotline har ret.

De 4 mb er ved kanalskift og 10 sek efter, herefter falder forbruget til de 2,5.

Derfor oplyser hotline også det størst mulige forbrug.

Hvad angår Telenor forbindelsen på 10mb og den oplyste mulighed for 20 mb.

Uden at kende til forholdende omkring pladsering er det muligt at der ligger en fremskudt vdsl dslam i nærheden af din adresse. Er det tilfældet er det ikke umuligt at du kan få 20mb. Det bliver altid undsøgt ved bestilling. Telenor understøtter ikke endnu vdsl og derfor vil der være forskel i mulig hastighed. Hvis der derimod ikke er en dsalm i nærheden bliver signalet leveret fra samme afstand uanset om det er Telenor eller Tdc. Når man måler en linie skal man altid huske at lægge overhead på ca 15% oven i det målte.

Hvad angår den umulige linie der har udfald. Der er masser af ting der kan gå galt men det afhænger helt af fejlbilledet. Hvis der er mange genstarter af homebox men ingen pixelfejl eller frysninger på tv skal man nok se lidt på om der er noget der forstyrrer boxen. Alternativt om den er udsat for mange forbindelser. Men hvad der går galt vil kræve en nærmere undersøgelse af linien. Der skal ses på både hastighed og dæmpning samt støjkilder og åbne porte i homeboxen.

Mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)