Ultra lav Upload og Langsom internet browsing

Jeg forsøger at finde en løsning på hvorfor min trådløse forbindelse på én af mine Laptops er usandsynlig langsom.

Jeg har lige købt en ny PC og har Win7 på den.

På trådløs, og med kabel har jeg en upload på 0,01 ifølge Hastighedsmåling på TDC.

Når jeg forsøger at Browse på Internettet skal jeg gøre mig klar med den store pose med tålmodighed og indre ro... For det tager lang tid, ofte er min side load tid på 1-2 minutter for simple sider... Andre gange dropper IE helt at finde siden.

Jeg vil skyde gennemsnitstiden til at være 30-45 sekunder for at loade Google.dk.

Min upload ligger fint i tråd med det jeg har bestilt.

Det er via en Home Box hvor jeg kører Trio.

Nu kommer det lidt specielle.... Jeg har ingen problemer med langsomt internet, eller lav Upload andre steder !!!

Jeg har forsøgt mig med forskelligt.

Skiftet kanal på min Router

Slået QoS fra på Laptop

Genstart af Router (slukket i flere timer)

Som nævnt gør det ingen forskel at jeg smider kabel i maskinen, og jeg har afprøvet den andre steder, hvor jeg ikke oplever problemer... Der er der bare fuld Gas.

Anyone?

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Megakanok,

Ja, det er jo nok den nye PC, der har lidt vanskeligheder, når det kun er dén, der er problemer med. 

Det eneste jeg lige kan komme i tanker om du kan prøve er, at du prøve at skifte kryptering på HomeBoxen: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25060

Det burde altså ikke være nødvendigt når du har en spritny computer med Win7 på, men prøv det lige - og så må du gerne melde tilbage her Glad humørikon

Hilsen Ulf

Hej. jeg har samme problem men kun på tdc's netværk. med de nye sorte bokse som de er begyndt at bruge. før havde jeg intet problem da jeg brugte min egen router.

Har skiftet fra tdc til dansk kabel tv. en underleverandør af TDC og der har jeg perfekt forbindelse.

Kan ikke gå ind på mange sider hvor svartiden på hjemmesiden bliver forlang. (www.eb.dk / www.speedtest.net / og mange flere.)

har haft en tdc tekniker ude som siger at min pc er problemet men jeg kan bare ikke se problemet på andre end på tdc's sorte routere. da alle andre steder virker min pc fint. og da jeg viste ham at jeg kunne bruge min mobil's hotspot til at få min computer til at virke perfekt. så sagde han at mit netkort ikke kunne modtage andet end 801.11b og han tog ikke hensyn til at jeg havde samme problem med kabel. derfor jeg skiftede til Dansk Kabel TV.

på http://hastighedstest.tdc.dk/ siger den 12,75Mbit download og 0,02Mbit upload.

taget på http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren

Seneste resultat:
Downloadhastighed: 9842 kilobit per sekund
Uploadhastighed: 42 kilobit per sekund
Ping: 10599 millisekunder
Fri Nov 30 2012 22:41:44 GMT+0100 (Rom, normaltid)

Kører windows 8. kørte windows 7 for 3 uger siden der havde jeg også problemet. ingen andre computere på netværket har problemer. og det er både trådet og trådløst hvor jeg har problemet.

Computer oplysninger.

ASUS G74SX Republic of Gamers 17.3-Inch Gaming Laptop, Full HD (1920x1080) LED Backlit Display, Intel Core i7-2630QM (Quad-Core with Turbo Boost up to 2.9GHz), 16GB DDR3 Memory, 1TB 7200RPM HDD, Blu-ray Combo, NVIDIA GeForce GTX 560M (3GB 192-Bit GDDR5), 802.11n, Bluetooth, USB 3.0, HDMI, Windows 7 Home Premium 64-Bit (opgraderet til windows 8 efter)

Trådløst netkort: Qualcomm Atheros AR9002WB-1NG trådløst netværkskort

netkort: Realtek PCIe GBE Family Controller

Ved dog ikke hvorfor jeg stadig har dette problem har aldrig fundet fejlen om det var mit netkort. eller hvorfor forbindelsen er så dårlig (upload speed / ping response) for download speed er jo fin.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)