ukendt modtager mine mails og sender besked om at mailen er rejected.

• 0 kommentarer
Jeg sender hver 14. dag en meddelse til en fast gruppe modtagere der er samlet som en kontaktgruppe. Nogle timer senere modtager jeg en meddelse fra "Mail Delivery Subsystem" postmaster@tele2.dk at min meddelse til "mailto:xxxxxxxx@mail.telenor.dk was automatically rejected. Denne mail er for mig ukendt og findes ikke blandt den gruppe jeg sender til. Det gør mig utryg at disse mails sendes til ukendte modtagere. Hvor ligger fejlen?

Hans Thomsen

Jeg har fjernet en  mailadresse fra dit indlæg. Af hensyn til din anonymitet. Det er fuldt offentligt i indlæg, hvis du skriver det på din profil, eller sender til mig i en PM (Privat Medelelse) sikres din personlige sikkerhed og anonymitet. Her kan det nemlig kun ses af medlemmer 

Hilsen Angelika - Moderator.  

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

Tak til FN. Det er da en mulighed som jeg vil afprøve.

Det var fint at modtage et svar fra FN, men jeg spørger om ikke TDC kan finde frem til den modtager der har nævnte e-mail adresse?

Hilsen og tak til FN

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Svar slettet af bruger. FN

Hej Hans Thomsen

Grunden til at TDc ikke svarer dig er at dette forum er et kunde-forum, hvor kunder hjælper hinanden. En sjælden gang imellem kommer der et svar fra en TDC-ansat eller en af de moderatorer der holder øje med forum.

Du har skrevet  mailadresser i dit indlæg. Diverse websider gennemtravles af robotter der høster mailadresser som sælges til den kriminelle underverden. For at robotterne skal interesere sig lidt mindre for hvad der står i TDC-forum og for at beskytte dine mailadresser, vil jeg bede dig om at skrive en privat meddelelse til moderatoren for forummet. Han vil meget gerne gå ind i denne tråd og rette mailen til krydser.

På Patriks profilside står der ude til højre "send en privat meddelelse."
/t5/user/viewprofilepage/user-id/5

Du er også velkommen til at stille flere spørgsmål eller hjælpe andre.Glad humørikon

Hej Angelika.

Tak for din besked og jeg ville aldrig bruge min mail-adresse offentlig. Den adresse du har slettet har jeg aldrig været i kontakt med og er for mig fuldkommen ukendt. Den opstår når jeg har sendt en meddelse til en gruppe, (hvori denne adresse ikke forekommer). Derefter modtager jeg den nævnte fejlmeddelse og det irriterer mig hvis uvedkommende modtager mine mails. Der er måske andre end den tilsigtede gruppes medlemmer der uden min viden modtager disse meddelser.

Hilsen Snah.

Hej Snah

Det var såmen heller ikke kun for din anonymentet skynld, at jeg skrev til dig. Det er også for at robotterne skal ikke skal høste mailadresser på forum. Om det er din mailadresse eller en andens er i den sammenhæng ligegyldig. Den mailadresse du havde skrevet stammer måske også fra en uskyldig person. Det er jo ikke til at vide.

Angående din bekymring. Det kan jeg godt forstå du er. Udelukkelsesmetoden, som FN foreslår, synnes jeg er et godt bud.

Hvis du vil melde det som spam, kan du prøve at skrive til Forbrugerombudsmanden.

Er spam-mailen dansk, skal den sendes til adressen dansk(a)spamklage.dk.
Er den udenlandsk, kan du indberette den på int(a)spamklage.dk. 

Her kan du finde en vejledning til klageprocessen

Kilde: http://borger.itst.dk/

Men utrygt - det er det bestemt.

Hej Hans Thomsen

Jeg har læst dit indlæg, og kom til at tænke på at fejlen kan ligge hos en af de som du har på din mail liste.

Hvis en af dem har sat deres mail system op, til at auto videresende mails, og svaradressen er sat til at være den oprindelige afsender, altså dig, vil du modtage denne med-delse, hvis modtagerens post kasse er fuld.

Så jeg vil foreslå dig at sende en med-delse til din mail liste for at spørge dem om denne mail adresse er en de kender.  

Haj Bak.

Tak for din information som lyder sandsynlig. Jeg vil prøve at sende en mail til hver af de modtagere der er på min gruppeliste som en læser tidligere var så venlig at foreslå. Jeg håber så på et resultat.

Venlig hilsen og tak

Hans Thomsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)