Udvidelse af internet vha apple express, alt mac-hjælp

• 0 kommentarer
Vi har efterhånden prøvet flere ting, i håb om at nettet snart bliver bedre. Derfor har vi prøvet at købe en Time Capsule og en apple express, som skal bruges til at udvide signalet. Vi har en TDC Homebox, en Time Capsule og en Apple Express. Jeg har efterhånden prøvet at læse mig frem til svaret, på adskillige hjemmesider. Så derfor:

Min homebox har jeg læst mig frem til at skulle deaktiveres.

Min Time Capsule, har jeg sat som bro-funktion. 

Det skal så siges at i homeboxen er der tilsluttet en switch, med alle tv'erne (4), da der jo kun er plads til 4 LAN-stik i homeboxen og jeg jo har 5 (4 tv og 1 time capsule)

Når dette er gjort, virker nettet faktisk ganske udemærket. Men på grund af at jeg har 2 børn, som bor i modsatte ende af huset, har vi købt en express, som skal sættes ind på et værelse tæt på dem, men når den bliver tilsluttet (som bro), virker nettet ikke mere. 

Er der nogen der kan forklare nærmere, om hvad jeg kan gøre for at rette op på dette?

Det skal siges at vores forbindelse i forvejen ikke er ret hurtigt (15 mbit), da vi ikke kan modtage mere hvor vi bor. Vil også høre efter om I kender en løsning, som kan skaffe os hurtigere hastighed?

Det skal siges at begge mine børn bruger en macbook pro, så hvis der skal hjælpes, skal det gerne være igennem mac. 

Mvh

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej muhl

Det eneste gæt jeg har, er at din Express ikke står til bridge mode, og dermed smadrer netværket.

Måske du skal prøve at resette den, og sætte den til bridge mode igen?

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej muhl,
Prøv at koble Expressen direkte til TC, start Airport.
klik på Expressen og vælg udvid eksisterende netværk, skriv eventuelt kode til dit netværk. Opdatere og sig Ja til at den genstarter.

Bagefter placerer du Expressen et sted mellem TC og værelset, fordi hvis computeren ikke kan få fat på TC fra værelset, kan Express heller ikke.

Du kommer måske at opleve at hele netværket bliver langsommere, men rækkevidden bliver bedre.

Mvh
Satte min TC lidt længere op inde i stuen, og så fungerede det hele som det skulle.

Men nu er det sådan, at når jeg tænder for endten tv'et i køkkenet eller i stuen, lukker internetforbindelsen næsten af. Den kan ikke loade noget som helst.

Når jeg ikke ser tv er der en hastighed på ca. 12-13 mbit.

Er det noget I ved hvorfor dette sker??

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P