Svar

Udvide den trådløse rækkevidde på TDC Homebox

Hej

Jeg er nu også gået over til TDC Homebox for 14 dage siden.[i]

Jeg har dog som så mange andre boligejere jo vægge i huset og det forringer i høj og hurtig grad det trådløse signal. Jeg har home boxen stående i den ene ende af huset og har selvfølgelig behov for at få dækket hele huset med trådløs. Det er for nuværende ikke muligt at flytte boxen ind mod midten. ( Jeg har også været inde og sat den til at køre med "n" konstant)

Jeg har fra stedet hvor boxen står et Lan stik som ender på et værelse midt i huset, det bliver i dag brugt af husets søn da der her er maksimal hastighed. Jeg kunne derfor godt tænke mig at tilslutte enten en trådløs router mere eller en extender som brugte Lan forbindelsen og sendte trådløs videre.

Jeg har med stor interesse læst indlægget fra "miela1", men den extender som der foreslås kører trådløs videre med trådløs, jeg ville jo gerne køre Lan videre trådløst(burde jo være mere stabilt) Jeg har forsøgt at koble den gamle DLinksys router på Lanforbindelsen, men det kunne jeg ikke få til at køre.

Håber på lidt hjælp fra "forummet"

Venlig hilsen

Jan

icon

Bedste svar af fessornet 9 november 2011, 17:40

Hej

Takker for hurtig respons og svar. Vil gå ud og købe en ny router og få den sat til hurtigst muligt. Meget glad humørikon

Vh

Jan

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

http://www.pcworld.dk/art/199957?fpindex&fppos=5&a=block&i=113

Hvis du ikke vil bruge en trådløs extender, kan du jo købe en hvilken som helst trådlås router som du sætter til i den anden ende af huset. Så kan du have 2 forskellige trådløse netværk

Hej Lars

Jeg har fået den opfattelse at jeg ikke "bare" kan opsætte en anden trådløs router, men at det kræver en hel del ændringer i både homeboxen og den trådløse router jeg kobler på. Jeg vil jo tage forbindelsen fra Lan stikket og det kommer jo i sidste ende ude fra Homeboxen. Er der ikke noget om at den så skal fungere som det man kalder en bridge (bro) og derfor skal opsættes anderledes.

VH

Jan

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

HEj

Du kan sagtens sætte en router mere på, det har jeg og det fungerer ganske fint.

Du skal slå DHCP tildelinge af IP adresser fra i din "nye" router.

Du skal forbinde 2 LAN porte, mellem din TDC boks og din "nye" router  -  altså på ganske samme måde som du vil forbinde en switch.

Og så virker det Glad humørikon

Hej

Takker for hurtig respons og svar. Vil gå ud og købe en ny router og få den sat til hurtigst muligt. Meget glad humørikon

Vh

Jan

Hej Jan

Øverst i din tråd er der en gul linie, hvor du kan klikke på Løst! Gå til løsning.

Hvis andre brugere har samme problem som du havde, kan de brugere klikke på linket i den gule linie og hurtigt hoppe ned til en brugbar løsning.

Hvis du har fortrudt, at du har klikket løsning ud for dig selv, har du mulighed for at trække din løsning tilbage, og vælge f.eks. et af svarene, som giweo har skrevet. Ud for dit indlæg - helt ude til høje, står der indstillinger.

Bare et forslag

Jeg har købt en "Linksys RE1000" og det kan jeg ikke få til at fungere. Jeg har fulgt vejledningen men efter ganske få minutter forsvinder internettet i hele huset og kommer først igen, når homeboxen er genstartet, så nu ligger Linksys RE1000 i skuffen...

Mon der er en, der kan hjælpe med opsætningen?

Hej gtbak

Du har fundet en løst tråd, hvor en anden bruger har fået en løsning den bruger er tilfredsmed.

Jeg foreslår dig at du opretter en ny tråd, og skriver i overskriften:

Opsætning af  "Linksys RE1000" ønskes.

og derefter fortæller hvad du allerede har prøvet En oplysning med at den ligger i skuffen hjælper ikke ret meget..

Hvis du gør det, bliver dit spørgsmål set af mange flere brugere og andre brugere kan lettere finde en løsning på deres proplem, hvis de også har en Linksys.

/t5/forums/postpage/board-id/BoardExample

tak Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)