Udsigt til hurtig Fibernet

Hej,

Lige siden TDC har overtaget Fibernet fra Dong er det gået helt i stampe.

TDC support oplyser, at de ikke har nogen form for oplysninger på planer om der på noget tidspunkt vil blive muligheder for fibernet.

Skulle der være nogen her på dette forum som ligger inde med oplysninger som kan give klarhed over TDC's planer omkring fibernet?

Det er jo ikke allle der er tilfreds med kabelmodem til stort samme pris men langt fra hastighed som fibernet kan tilbyde.

28 Kommentarer

Hej! 

Glimrende spørgsmål! Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide hvad der kommer til at ske, nu hvor TDC har overtaget nettet heromkring. Det er vidst lige omkring 7 år siden daværende Nesa, kom og klargjorde til udrulning af fiber, siden er der ikke rigtigt sket noget. 

Hvis man ringer og spørger TDC Support om fremtidsudsigterne, er svaret blot "at det kan vi ikke lige sige noget om på nuværende tidspunkt."

De kan heller ikke svare på om det nogensinde bli'r muligt at få mere end 4 mbit/s hvor jeg bor. (bor ikke lige op ad centralen) 

Hejsa

Det må stå tydeligt for enhver at TDC opkøb af DONG fibernet kun må ses som en strategisk udelukkelse/opkøb af en konkurrent for at kunne holde kunderne i nordsjælland på kobbernettet hvor TDC selv til en vis grad kan skrue på pris og service knapper.

Det er ingen hemmelighed at avancen på kobbernettet ligner bondefangeri hvor prisen på fibernettet er mere konkurrencestyret.

Med andre ord: TDC har INGEN interesse i at udbrede, udbygge eller frasælge fibernettet, opkøber kan man som kunde kun se som udelukkelse af konkurrence fra anden kabling end kobbernettet som er TDC guldægget.

Personligt har jeg fibernet, dog er det bemærkelsesværdigt hvor mange reklamer for TDC hometrio på kobbernettet jeg har fået siden opkøbet.

Jvf en tekniker fra TDC, som var på en kabel fejl hos mig. Er TDC plan for fiber. Det skal bruges fra centralen til fordeler skabbe her køres trafikken over på kobber. Idet de snart kan få nogen micro centraler som kan side i skabbet ved vejen. Så skal de ikke grave fiber til de kunder som ønsker høj hastighed men kan bruge kobber de sidste 200 meter, hvilket skulle kunne lade sige gøre når afstanden ikke er længere.

Foreholdt at min genbo så var ved at få lagt fiber helt ind, kunne han så ikke svare på. Muligvis en erhversløsning samt at fiber er lagt helt ud i vores vej, og der for kun 5 meter fra skab til skel :-) 

men ja det er da pi..l at TDC fik lov til at købe, men hvad var det for padder som godkendte det??

det kunne kun blive kobber nettet om igen.

Se at få åbnet kobber/hybrid/fiber for alle. alle net for alle udbyder....

mvh

Lars

TDC  Har jo monopol/eneret på alt her i Danmark

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Rent faktisk, er det el selvskaberne(waoo.dk) der har monopol linene tilstande på fibernet

Det er osse TDC

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er i sagens natur ikke 2 der kan have monopol, for så er det jo ikke et monopol.

miela1 Værdsat skribent  Du hved ikke hvad du skriver omHvordan bliver manVærdsat skribentmiela1  ????? Uden at kende til noget ??
Omdømme 3

Hej, peter1215.

Jeg ved faktisk rigtig meget om hvad jeg skriver om.

Jeg vil godt bede dig om at lade vær med at angribe mig på den måde.

Jeg kan sikkert også komme med en defination på monopol hvis du er i tvivl om hvad det betyder:

"Et monopol har eneretten til salg - eller sjældnere køb - på et bestemt marked. Eksempelvis har Post Danmark eneret til at distribuere breve under 50 gram.

Eneretten kan være baseret på regler - som i tilfældet med Post Danmark ovenfor - eller på, at en virksomhed udkonkurrerer andre virksomheder og dermed erobrer et monopol. Dette sker ofte, når der er stordriftsfordele - man taler da om et naturligt monopol. Tidligt i 1900-tallet samlede Rockefeller på denne måde alle olievirksomheder i USA; virksomheden blev påbudt opbrudt og dette førte til dannelsen af de syv søstre.

En monopolvirksomhed kan - hvis ikke der sker regulering - selvstændigt fastsætte prisen på sine ydelser. Man kan vise, at monopolisten maksimerer sit overskud ved at tage højere priser og omsætte færre ydelser, end hvad der er samfundsmæssigt optimalt. Dette overnormale overskud vil virksomheden kunne anvende til udbytter til ejerne, eller det vil kunne forsvinde ved, at effektiviseringer ikke gennemføres.

Konkurrencestyrelsen, som tidligere hed monopoltilsynet, har til opgave at overvåge brancher, hvor der ikke er konkurrence, eller hvor nogle få virksomheder dominerer markedet.

I praksis vil markedsdominans ofte give virksomheden de samme fordele som et egentligt monopol."

fra wikipedia

defination på monopol er = TDC Hmm det fatter du nok ikke

Man henviser osse til den kilde man tager noget fra !!!

Omdømme 3

Hej,

sikker pænt du kan skrive.

nej TDC er lig med monopol, men bare en stor virksom hed, havde det været et monopol havde du ikke haft mulighed for at skifte til et andet selvskab og få samme produkt, og du kan også få fibernet ved Telia, Telenor, waoo/Danskfibernet/dit elselvskab(eller hvordan nu de virksomheder hænger sammen).

Ja man hendviser altid til en anden kilde hvis man bruger en anden kilde, lærte du ikke det da du gik i skole. og som du kan se her jeg hendvist til wikipedia, som er et online "leksikon"  

I hvilke Afd er du andsat i TDC ????? Griner af grin  ggggggg

Omdømme 3

Hej,

som du jo ved er jeg ikke ansat i TDC.

som du jo ved er jeg ikke ansat i TDC. Hmm  Skal vi osse tro på DET

Omdømme 3

Ja, det kan du trykt stole på,

Du kan jo gå på nettet og søge på "Mikkel Bachmann"

så kan du se hvem jeg er.

Nej  da

Nu bliver vi BANGEMeget glad humørikon

Omdømme 3

Hej,

hvad skulle du blive bange for, jeg skriver du kan se hvem jeg er og fortæller mit navn så du kan se jeg ikke er ansat ved TDC.

ikke forde jeg her noget i mod at skrive med dig, men jeg tror ikke vores samtale hjælper ret meget på det problem tråden omhandler, så skal vi ikke stoppe her.

Vi ligger og griner af digMeget glad humørikonMeget glad humørikon

Skal vi ikke blive enig om at hvert fiber selskab har monopol i sit område??

El selskaberne vil jo heller ikke lukke TDC ind på deres net.

så alle bør have adgang til alle's net, idet det er jo forbrugerne som har betalt det.

fibernet kunne så blive med 100% fri konkurance. da det er nemt at se hvad det koster at have fibernet i drift

Omdømme 3

Hej, hummel6262,

det kunne være en interesant debat, som under andre omstendigheder jeg gerne vil debatere, men jeg har ikke løst til debatere politiske håldninger her på forum.

det var ikke et forsøg på en politik drejning.

men hvis alle skal have adgang til tdc må det også være sådan den anden vej.

andet ønsker jeg så ment ikke

Omdømme 3

Nej, det tror jeg heller ikke var det du vil.

men hvis jeg skal komme med et "svar" på det bliver jeg nød til at komme ind på noget om de fri markeds kræfter og muligvis andre stor politiske emner.

hej

jamen det er jeg skam også tilhænger af.

Jeg synes bare det skal være begge veje.

så dem der skal have adgang til TDC's kabler også skal give adgang til TDC.

Og ja; at TDC fik lov til at købe og der med side på fibernet i stor københavn, er skam bare resultat 

af at de fri krafter få lov. Det skal naturligvis ikke komme TDC til skade

mvhLOM

Hej.

Jeg har knoldet rundt sådan her:

Skulle skifte til waoo efter jeg havde været hos Dansk Bredbaand(kun tv), da TDC skulle overtage pr. 1. januar 2011.

Samme dato som jeg starter op i det nye år får jeg BÅDE en glad mail fra en Waoo-direktør at mit abonnement hos Waoo bliver overflyttet til Fasttv. Jeg aner intet om dette selvskab. Efter jeg har spurgt rundt hos Fasstv og TDC og YouSee kan jeg forstår ingen ved hvad der sker. Og SLET ikke i TDC???

Mit abonnement hos Jaynet(internet) SKULLE skiftes til fasttv samme tidspunkt. Og det gjorde det så også.

Prisen hos Waoo er mindre end hos Fasttv, hvorfor jeg har spurgt til om jeg vil skulle betale det samme som hos waoo, da det er dem jeg har indgået aftale med om tv m.m. Det kan man vist ikke.

Min situation er d.d.: Jeg har fået en opkrævning fra FASTTV for een dag af TV, internet og telefoni og HKD-boks; men jeg har ikke fået nogetsomhelst??? Og mit abonnement for fibernet slutter d. 7/7-2011 - tror jeg???

TDC's overtagelse af fibernet fra DONG er en - mildest talt - uendelig underlig overtagelse af noget som skulle tenge godt; men som vist alene tegner til at TDC har besluttet sig for at baserer fremtidig fibernet m.v. på den gamle kobbernet!!! Hva' be' ha'.

Det er noget der rykker. For Sjællændere og køvenhavnstruppere!!!

I resten af landet er der vist helt andre priser og boller på suppen for at udnytte den nye teknologi. UDEN TDC som monopol-sætter.

Omdømme 3

Hej,

Jeg ved ikke om du kan kalde det et monopol, da der er andre der har fiber i jorden.

men jeg er sikker på at det ikke er TDC du skal have fat i efter som at det ikke er TDC du er kunde ved, men efter hvad jeg kan se fast TV.

du kan på den her side se hvem der bruger TDCs kabler. og kan finde udaf hvem du skal kontakte.

http://tdc.dk/fibernet/

du kan på den side også læse mere om fibernet.

idet at fibernet sælges af forskællige udbydrer, må du også regne med at prisen kan være forskellige ved de udbydrer, at du så ikke kan få den billigeste i dit område er der desvære ikke meget at gøre ved.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)