Svar

Udsendelse fryser

Er der andre som har haft problemer i denne jul med at når der ses optagede programmer så fryser udsendelsen og det eneste der hjælper er at slukke for boksen? Og dette kan sagtens ske op til 10 gange på en udsendelse...... Håber der findes en løsning for det er meget frustrerende. 

icon

Bedste svar af Reinholdtt 3 april 2013, 09:33

Problemet er løst nu.

Som tidligere skrevet har jeg med hjælp tra TDC hotline fortaget en noget besværlig proces (4* genstart og afvente tandhjuls ikonet) som nærmere var 10 gange, efterfølgende fant jeg ud af at frysningerne skete ved visning af de samme optagelser, alle optaget omkring jul 2012. Jeg har nu slettet alt fra den periode og har ikke haft problemmet siden.

Se original

9 Kommentarer

vi har fået nedsat hastigheden på vores homtrio boks da vi hadet samme problemer og dette har af hjulpet så alt funger ok

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Det er vigtigt at kontakte hotline.

Hvad sker der med homeboxen, bliver den ved med at være på nettet eller genstarter den.

Prøv engang at kigge på homeboxen når det sker, er den ved at genstarte. Udover for høj hastighed kan der i enkelte tilfælde med den nye lille cisco box (uden ur) ses frysninger og pixelfejl hvilket kan rettes med en speciel firmware som vi kun bruger hvis andre btingelser er opfyldt. Derfor kræver det at vi kan undersøge din linie.

mvh

Jan

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jan

Så melder jeg mig også på banen, har små frys af tv billede og også lidt pixilering med den lille  nye box, det har ikke hjulpet at jeg fik mit 35 år gamle telefonkabel udskiftet med noget nyt, og egentlig skulle jeg slet ikke have kunnet bruge internet og tv med det gamle kabel, jeg havde bare været heldig sagde teknikeren.Overrasket humørikon

Jeg ringer og fejlmelder i morgen, så må vi se om vi kan få det til at forsvinde.Humørikon frustreret

hilsen Bente

ps. glemte lige at skrive at jeg ikke oplever fejlen på optaget tv.Overrasket humørikon

Billedet og alle funktioner "fryser" nogle gange genstarter den andre gange må jeg selv over på afbryderen, tror det er spørgsmålet om hvor lang tid der går før den genstarter selv, her ikke tålmodighed til at side og vendte på boxen hver gang ;o)

Vi har haft kontakt til TDC som har "kigget" på den mens den var slukket, vi har resettet både boxen og routeren, men må igen i dag konstatere at fejlen stadig er der. Mærkeligt nok oplever vi det ikke ved direkte TV, kun optagelser.

Jeg har også slettet en masse optagelser for at sikre mig der ikke var tale om en fyldt disk.

Jeg har et tilsvarende problem: Under afspilning af en optaget udsendelse sker det ofte at boksen fryser fuldstændig. Den reagerer ikke længere på input hverken fra fjernbetjening eller knapperne på boksen. Det eneste der er at gøre, er at holde tænd-sluk knappen inde indtil boksen genstarter, hvilket tager adskillige minutter. Dette er især trælst hvis man samtidig er ved at optage et program, da optagelsen jo så stopper mens boksen genstarter.

Problemet opstår kun under afspilning af optagelser, ikke ved live tv.

Jeg har forsøgt med en reset (tænd/sluk 4 gange med 20 sek. mellemrum som beskrevet på TDCs site), og det hjalp tilsyneladende et par uger, men nu er det helt tosset igen.

Er der nogen der kender dette problem - og allerhelst en løsning?

Jeg har nu haft kontakt med TDC´s tekniske afdeling som fortalte om 4* genstart og afvente tandhjuls ikonet, hvilket tog meget mere end 4 gang, nærmere 10, det hjalp en dags tid, men må dog erkende at jeg ikke har oplevet det siden selvom jeg intet her gjort siden den sidste fejl. TDC fortalte også at hvis det ikke virker kan boxen reinstalleres ved at jold to knapper nede på boxen, tror nok det var OK og pil ned tasterne, men dette sletter alle instillingere og alle optaget programmer, altså en fabriksinstilling, virker dette ikke skal boxen skiftes.

Desværre har jeg ikke en løsning, men derimod akkurat samme problem.

Har du fundet et løsning?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Mit problem blev løst via en TDC tekniker som satte noget nyt software i, ikke hjemme hos mig selv, men inde fra TDC, det kører aldeles fint nu, men jeg har så fået et nyt problem, nemlig at jeg ind i mellem når jeg tænder fjernsynet er der ingen lyd på.Overrasket humørikon

Lyden kan jeg så få tilbage igen ved at gå gennem min dvd afspiller, sætter simpelt hen en dvd i og går tilbage til tv så er der som regel lyd på igen, nogle gange skal der dog mange forsøg til, men lyden kommer altid igen.Humørikon frustreret

Det er blevet fejlmeldt og det er den pågældende software der har et lille fødselsfejl som TDC så arbejder på, så nu må jeg se, men det er da lidt irriterende, troede at det var mit helt nye TV det var galt med, men det var det heldigvis ikke.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Problemet er løst nu.

Som tidligere skrevet har jeg med hjælp tra TDC hotline fortaget en noget besværlig proces (4* genstart og afvente tandhjuls ikonet) som nærmere var 10 gange, efterfølgende fant jeg ud af at frysningerne skete ved visning af de samme optagelser, alle optaget omkring jul 2012. Jeg har nu slettet alt fra den periode og har ikke haft problemmet siden.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)