Svar

Udgivelsesår er ofte forkert.

Jeg støder alt for tit på at udgivelsesår'et er angivet forkert på pladerne i TDC Play. F.eks. skulle Arch Enemy have udgivet 7 plader i 2010 ifølge TDC Play, men et hurtigt kik på bandets eget hjemmeside afslører at f.eks. pladen Stigmata er udgivet i 1998, ikke 2010.

Flere eksempler:

- Bandet Unsun's plade "The end of Life" står til at være fra 2010, men er faktisk fra 2008 og deres nyeste plade "Clinic for Dolls" fra 2010, er slet ikke at finde på Play.

- Bandet "In This Moment" havde tidligere 3 plader på Play, men nu har de kun enkelt-numre.

- Metallica har ifølge Play udgivet rigtig mange plader i 2008, men "Kill'em all" er altså fra 1983 og "Master of puppets" er fra 1986.

Gør I noget for at rette jeres data?

Mvh

Jan

icon

Bedste svar af Chriz 25 januar 2011, 14:49

Hey I 2

Metadata: Der bliver leveret rigtig mange data hver nat og det er pladeselskabernes ansvar at de er korrekte. Vi retter henvendelse når der er fejl i metadata - kunstnere som er oprettet 2 gange, eller materiale der er krediteret til en forkert udgivelse. Også er det pladeselskabernes ansvar at rette dette og i nogle tilfælde tager vi materialet ned indtil fejlen er rettet og de rette metadata er på plads. Så jo der er en procedure og opfølgning på musikkataloget. Hvad angår de opgivne udgivelsesår, så er det det digitale som er det eneste der er pålagt at udfylde - så vi har huller i forhold til at vise det fysiske udgivelsesår + der er nyudgivelser af gamle album, som der er brugt kræfter på at redigitalisere. Så selv om det kan se ud som en lille opgave at få rette de #"¤ udgivelsesår - så er det ikke en triviel task Glad humørikon

Det uofficielle Play forum: Dette forum gik i luften samtidig med Play i 2008. Vi ville kunne tale direkte med jer brugere og lave hurtigere fejlretning. Der var ikke et forum på TDC eller en struktur som kunne understøtte det. Så vi kunne ikke kalde det et officielt forum, når vi ikke var på et tdc domæne. Vi henviser til dette forum fra Play-siderne på lige fod med TDC Forum, da der er rigtig megen viden og vejledninger som er skabt af brugere til brugere. Ganske som dette forum er ved at blive opbygget.

DBH

C

Se original

10 Kommentarer

Hej Jan

Velkommen til TDC-forum.

Jeg synes det er et rigtig godt forslag du stiller der. Jeg er bare bange for at den rigtige personer ikke ser det. Det er jo primert et kunde til kunde forum. Moderatorerne og ansadte læser ikke alle trådene. Har du flere gode ideer er der faktisk en kategori der hedder Forslag og ideer.Glad humørikon 

Hvorom alting er, syntes jeg dit spørgsmå/forslag fortjener at blive set, og derfor vil jeg gøre dig opmærksom på at TDC også har et PLAY-forum. Jeg syntes derfor du også skal stille forslaget der.

http://play.forumup.dk/

Mangler du hjælp til TDC's produkter, er du meget velkommen til at søge hjælp på disse sider.Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Kære Jan

Den udgivelsesdato som du ser på TDC PLay bliver leveret af de respektive pladeselskaber som metadata. Så det har vi ikke indflydelse på eller mulighed for manuelt at rette til. Denne udgivelsesdato er den digitale udgivelses - eller genudgivelsesdata. Derfor vil du ved kunstere som har et stort bagkatalog tit få præsenteret nyudgivelser som ikke er nye, da den oprindelige udgivelsesdato for det fysiske salg er den som normalt opgives ved en diskografi.

DBH

C

Hej Jan

Der var du heldig. Chriz kom lige på besøg.

(Tak for det Chriz.)

Det der PLAY-forum ville jeg ikke bruge, da der på siden står at det er det Uofficielle forum og det tolker jeg som noget TDC ikke har nogen forbindelse med.

Den med metadata leveret af andre er for letkøbt en undskyldning. Så må TDC stille krav til sine leverandører, rette data'en selv eller helt fjerne feltet, da det jo i 8 ud af 10 tilfælde er fejl-behæftet. Men kender jeg TDC ret, så er det ikke noget man vil bruge ressourcer på...

Mvh

Jan

(også TDC ansat)

Hej Jan

(også TDC ansat)

Så kan jeg ikke forstå banneret på siden, og jeg kan slet ikke forstå at Chriz, som også er TDC ansat,  svarer på så mange indlæg,  i et forum  - som TDC ikke har noget med at gøre.

Men det er selvfølgelig bare min mening. Hvis det forholder sig som du informerer om, Håber jeg så sandelig at Chritz kommer på besøg i denne tråd igen.Overrasket humørikon

Hej Maja

Hvis du kigger på det link du selv kommer med (http://play.forumup.dk/), så står der under banneret og emne-linjen: TDC PLAYs uofficielle Forum Indeks.

Det link som banneret henviser til (tdc.dk/forum) er dette forum.

Mvh

Jan

Hej igen

Ja det har jeg godt set. Jeg forstår bare ikke at der så bliver reklameret med det banner og at Chritz svarer på indlæg i det forum, hvis det er et forum man ikke kan regne med at svarerne er rigtige.

Jeg forstår dit svar således, at jeg ikke skal henvise TDC-kunder til at bruge det forum, fordi svarene ikke står til troende.

Hej

Jeg skal ikke fortælle dig hvad for skal gøre eller ej. Jeg siger bare at jeg tolker det uofficielle forum som værende noget, nogen udenfor TDC har etableret, da der står Uofficielle, og derfor regner jeg, personligt, ikke med at kunne få et brugbart svar derinde. Især ikke når jeg nu spørger ind til datagrundlaget for PLAY.

Mvh

Jan

Hej Jan

Jeg tror vi skal lade tvivlen komme TDC-tilgode, og se om Chritz eventuelt dukker op igen, for at kaste lys over vores spørgsmål ang. TDC-Play-forum's berettigelse som et brugbart sted for informationer, samt om det er et sted TDC-forum-brugerne må henvise til. Blinkende humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey I 2

Metadata: Der bliver leveret rigtig mange data hver nat og det er pladeselskabernes ansvar at de er korrekte. Vi retter henvendelse når der er fejl i metadata - kunstnere som er oprettet 2 gange, eller materiale der er krediteret til en forkert udgivelse. Også er det pladeselskabernes ansvar at rette dette og i nogle tilfælde tager vi materialet ned indtil fejlen er rettet og de rette metadata er på plads. Så jo der er en procedure og opfølgning på musikkataloget. Hvad angår de opgivne udgivelsesår, så er det det digitale som er det eneste der er pålagt at udfylde - så vi har huller i forhold til at vise det fysiske udgivelsesår + der er nyudgivelser af gamle album, som der er brugt kræfter på at redigitalisere. Så selv om det kan se ud som en lille opgave at få rette de #"¤ udgivelsesår - så er det ikke en triviel task Glad humørikon

Det uofficielle Play forum: Dette forum gik i luften samtidig med Play i 2008. Vi ville kunne tale direkte med jer brugere og lave hurtigere fejlretning. Der var ikke et forum på TDC eller en struktur som kunne understøtte det. Så vi kunne ikke kalde det et officielt forum, når vi ikke var på et tdc domæne. Vi henviser til dette forum fra Play-siderne på lige fod med TDC Forum, da der er rigtig megen viden og vejledninger som er skabt af brugere til brugere. Ganske som dette forum er ved at blive opbygget.

DBH

C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)