Udgående server

Hej,

Jeg har problemer med at få sat mit Windows Live Mail op. Jeg har en privat emailadresse fra et hosting-firma, hvis server jeg bruger til min indgående post. De oplyser mig at jeg skal bruge min internetudbyders udgående postserver til at sende med (TDC's).

Men hvilket brugernavn og password skal jeg bruge til asmtp.mail.dk ? Er det virkelig nødvendigt at skulle oprette en mailadresse hos TDC blot for at benytte den udgående server?? I gamle dage kunne jeg bruge det 12-cifrede kundenr. og det password, der fulgte med - no problem. Nu virker det hele så omstændigt (og meget uoverskueligt). Under vejledninger kan jeg kun finde nogen, der dækker opsætning af Outlook til nogen med ren TDC-mails eller ren 3.parts mail (og dertil hørende servere).

Håber I kan komme med et råd til, hvordan jeg kommer videre. Problemet er først opstået for nyligt.

På forhånd tak.

Mvh,

Jørgen

4 Kommentarer

P.S. Undskylder hvis der ligger en løsning på problemet i andre tråde. Jeg kunne ikke finde en relevant tråd ved søgning.

Jeg har nøjagtigt samme problem.

Jeg kan godt hente mail fra min firma server som står i USA, men jeg kan ikke sende udgående mails.

Hvorfor skal det være så besværligt.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

TDC leverer en gratis asmtp server til brug for TDC kunders udgående mails. D.v.s. at folk med en TDC mail kan benytte TDC's asmtp server (tidligere smtp)

Hvorfor kan folk med andet end TDC mail adresser så ikke benytte TDC's asmtp server?

Det er simpelthen fordi TDC kun tilbyder denne service tl TDC kunder (læs TDC mail kunder) og ikke til andre.

Systemet smtp som nu er ved at blive udfaset af TDC er blevet misbrugt af så mange forskellige spammere fra alle mulige forskellige fremmede host at TDC's smtp servere til sidst blev spærret af de store mail udbydere som Hotmail og lignende. Dengang kunne man sagtens benytte TDC's smtp server til andet end de TDC mail adresser man var i besiddelse af.

Hvis man har sin mail adresse ved et hosting firma som ikke tilbyder smtp/asmtp servere, kan man f.eks. købe adgang på en side som www.smtp.dk den virker ganske udmærket, jeg har selv testet den nogle gange.

Man kan også vælge et hosting firma som HAR smtp/asmtp servere, hvilket de fleste har.

Der er selvfølgelig forskel på dyre og billige host firmaer, smtp servere kan være en af forskellene.

Det er korrekt at smtp.mail.dk er spærret for udgående post for ikke tdc mail adresser. Dette er fordi den pågældende smtp server bruger IP adresser til at verificere med.

Brug derimod asmtp.mail.dk da den verificerer på brugernavn og adgangskode. Ved TDC har du et 12 cifret kundenummer og med dette kan du få dit brugernavn samt adgangskode af hotline på 80808047. Så sætter du dit email program op med de oplysninger og derefter er der ingen problemer med at sende mails fra fremed hostede emailadresser.

Dette burde løse dit problem

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P