Udgående mail server

Har lige skiftet til TDC bredbånd og oplever nu at jeg med min arbejdscomputer tilsluttet det trådløse netværk ikke kan sende mails fra denne. Jeg får beskeden: ingen forbindelse til udgående mail server. Udgående mail server er af vores IT afdeling indstillet til: smtp.optonet.cz. Er der hos TDC blokeret for adgang til servere?

Problemet var ikke eksisterende med Telenor som leverandør.

6 Kommentarer

Hej karlib

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

(slettet af Maja p.g.af forkert svar)

Tak for input, men gælder dette også når den mail adresse jeg sender fra ikke er en TDC adresse (problemet er udelukkende når jeg ønsker at sende mails fra min arbejdscomputer)

Hej igen

Min fejl - Du skal kontakte din arbejdsplads itafdeling. De vil kunne hjælpe dig med opsætningen. For at andre ikke skal blive forvirede sletter jeg mit forige indlæg. Håber det er i orden.

Godt der er en af os der er vågne.Blinkende humørikon

Hej igen,

Mit udenlandske firmas IT afdeling har kastet håndklædet i ringen og bedt mig kontakte TDC så det hjælper mig desværre ikke.

Hej igen

Når jeg søger på dette "smtp.optonet.cz kommer jeg ind på en side hvor der spørges om brugernavn og pasword. Siden består af udenlansk tekst og for mig at se ser siden ud til at være blandt webudbydere af af de mere ukendte.

Det kan jo være at TDC har lukket for forbindelsen til den server, som du også selv er inde på. Derfor er der ikke andet for, end at du må prøve at ringe til Hotline og fejlservice  80 80 80 47   hverdage 8-20  Hvis det viser sig at være denne grund er de de eneste der kan hjælpe dig.

Håber at høre om det videre forløb.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er nu ret sikker på at fejlen ikke ligger hos TDC - men derimod hos dit firmas IT afdeling.

Du må fortælle lidt mere om hvordan du logger ind på det firmasystem. Det er ikke helt unormalt at man lukker for den opkoblingsmåde du her skitserer. Der er for stor sikkerhedsrisiko. Men som sagt må du af med flere oplysninger.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)