Udgående mail fra ikke-TDC mail adresse

• Usk
  • 0 kommentarer
Jeg har en gammel mailadresse som jeg stadig anvender. Jeg har forsøgt snart alt mht. opsætning af SMTP for min Outlook, for at få sat den op, så min afsendte mails er fra denne adresse. Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke og TDCs support kan enten ikke finde ud af det, eller nogen siger at det slet ikke kan lade sig gøre.

Jeg har forsøgt at sætte TDCs ASMTP server op, men dette kan jeg kun få til at virke, hvor min TDC mail står som afsender. Stedet der hoster mit domæne har ingen SMTP server og henviser til ens internetudbyders SMTP server.

Kan det virkelig passe at det hos en så stor operatør som TDC ikke kan lade sig gøre at sende mails fra andre mail adresser end sine TDC mails?

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Usk

Du siger du har prøvet alt, har du prøvet denne opsætning:

Det kunne jo være Blinkende humørikon men tror det ikke, når det er dit eget domæne

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: smtp.mail.dk, og bruger port: 25

Fjern markering ved: Serveren kræver godkendelse.

Brugernavn: Dit 12-cifrede kundenummer/brugernavn

Adgangskode: den du altid tidligere har brugt.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, så vil jeg også svare.

Du kan ikke mere bruge TDC udgående postserver, ok der er stadig nogen der kan men efter hvad jeg har hørt er det meningen at TDCs postserver kun skal kunne bruges til TDC domæner, og derfor ikke dit ejet, Jeg tror der er for at tage noget af stresset af serveren, tdc her jo rigtig mange kunder.

hvis det som KPN skriver ikke virker, er der 2 måder at komme vidre på.

det bedste vil være at bruge den smtp server som din Webhotel udbyder har, og de har en men hvis nu de kan få dig til at bruge en anden kan de jo spare på deres server, nå men den vil typisk hede mail.ditdomæne.dk.

den anden mulighed vil være at oprette en Gmail også bruge googles smtp server. google har en server der er så stor at den ikke vil have problemer med at hvis hele væden havde en mail ved dem.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kunne jo også oprette en Windows Live Hotmail. Den fungerer sammen med Microsoft mailklienterne Oullook, Windovs Live Mail, Windows Mail og Outlook Express, også direkte adgang fra internettet  http://explore.live.com/windows-live-hotmail

Her er også et link med en masse god læsning om mails: http://datatid.dk.msn.com/artikel.aspx?page=0&cp-d​ocumentid=155233206

Hej

asmtp.mail.dk  skal den ikke være 587

pop3.mail.dk skal være 110

Hvis du bruger Outlook skal du trykke på flere indstillinger og gå ind i avanceret og ret tallet der

Hilsen hastercom

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, hencom.

Jov det er rigtig, hvis du bruger en TDC mail adresse, Hvilket det ikke handler om her men en mail adresse på eget domæne.

ex. xxx@itlime.dk hvor en TDC mail kunne være xxx@privat.dk.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)