Tydning af fejl under opsætning af FTP

Jeg har installeret et FTP program på min mobil.  Under rubrikke "Hostname" i FTP programmet er indsat den IP jeg får vist på siden www.myip.dk - port 21 er åben i min router. Og jeg kan se i logen at programmet loger på og kommer igennem, men det viser ikke noget på telefonen ud over fejlmeddelsen.

Selve FTP på telefonen skriver følgende :

PASV
227 entering Passive Mode (192,168,1,5,202,114)

Replacing sete local address 192.168.1.5 with 188.181.242.28

IP adressen 188.181.242.28 ved jeg ikke hvor kommer fra, da det ikke er den IP som www.myid.dk viser.

Indtaster jeg den rigtige IP i en browser, kommer der fint en logon skærm frem.

Hvad betyder fejlen og hvor skal tallene bruges ?

Jeg vil gerne have det pågældende program til at virke, da det både giver adgang til min mobils mappe struktur, min TDC HomeDisk via LAN, så det er let at flytte rundt på filerne.

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

stonefox skrev:
Jeg vil gerne have det pågældende program til at virke, da det både giver adgang til min mobils mappe struktur, min TDC HomeDisk via LAN, så det er let at flytte rundt på filerne.

Er din Ftp-server din TDC Homedisk?

Ja - og jeg har aktiveret den i HomeDisken. 

En ande information er, der i loggen på HomeDisken står:

Klasse:
Build-in-service

Alvorlighedsgrad:
Info

Besked:
User ftpuser (188.181.242.28) login FTP success - her optræder den "mærkelige" IP adresse igen..

Omdømme 2

stonefox skrev:

Besked:
User ftpuser (188.181.242.28) login FTP success - her optræder den "mærkelige" IP adresse igen..

Det er vel din mobils ip på internettet - med mindre du er på noget hjemme wifi?

Jeg har ikke kendskab til ftp'en i Homeboxen, men på andre ftp'er som kører passive mode skal du også portforwarde de passive porte.

Ved du hvordan jeg diner min telefons IP, og er den altid den samme ?

Omdømme 2

stonefox skrev:
Ved du hvordan jeg diner min telefons IP, og er den altid den samme ?

Nej, den er temmelig sikkert ikke altid den samme men det har heller ikke nogen betydning i forhold til at få fat på din ftp. Du kan med telefonens browser se din ip på www.myip.dk

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)