Svar

Tvungen 16:9 på 4:3 kanaler (part 2 eller måske 3) :)

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej Gitte

Så mangler vi bare CartoonNetwork og BBC Entertainment.

Janbl

-----------------------------

Gitte skrev:

Hej Birgit (og andre)

Det er helt korrekt at der har været en fejl i formatet på kanal 4, så billedet blev skaleret til 4:3.  Dette skulle gerne være rettet nu, så udsendelserne vises i korrekt format.

Mvh. Gitte

icon

Bedste svar af GTH 5 december 2011, 13:22

Til Info. Følgende er gældende vedrørende billedformater:

Vi sender udsendelserne videre i samme format, som vi modtager fra de enkelte kanaler. Nogle kanaler sender en blanding af 16:9 og 4:3 udsendelser. Den enkelte bruger må så selv vurdere om han/hun vil se udsendelsen i det "korrekte" format - eller om man vil brug "stræk ud funktionen" i boksen.

Når en HD kanal sender en 4:3 udsendelse er det ikke muligt at bruge stræk funktion idet de sorte bjælker i siden, er en del af billedet på HD - og boksen dermed anser det for at svære 16:9 format.

Der kan ind imellem opstå fejl i en encoder til en enkelt kanal, så den står med forkert indstilling (f.eks. til at "tvangs strække" formatet til 16:9) Det var tilfældet med de nævnte kanaler her i tråden, som er rettet nu.

Mvh. Gitte

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej janbl.

Nu hæver jeg - og andre, jeg kender, altså stemmen, FORDI: 

For det første vil du have lavet kanalerne om til 4:3, og der blev lavet noget om, MEN - har du da kun et 4:3-fjernsyn, for det kan godt være, at man kan se, når billedet bliver strukket ud i 16:9. Og du fortsætter med at stille krav til TDC på denne måde. Alligevel skal det da ikke gå ud over de seere, som gerne vil beholde "det fulde billede" på deres 16:9-fjernsyn.

Hvor mange tror du vil se CartoonNetwork i 4:3 (som den viser lige nu), da det er den eneste (tegnefilms)-kanal, som man - heldigvis - kan vælge engelsk tale på.

Ville det ikke være mere praktisk, at der blev lavet et valg i options - skærmformat, så man kunne stille det ned i 4:3 den vej ??? Vi lever ikke i 1800-tallet længere, og dette er ikke just det, seerne ønsker sig i julegave fra TDC !!!!

Tilmed - hvor mange kunder tror du, vil betale dyre domme for kun at se 4:3 - tilmed på HD-kanaler ??? Dette er da netop en grund til, at folk vil flygte i stedet for.

Undskylder, hvis det er sagt lidt hårdt, men det er jo sandheden...desværre.

Mvh

MacGyver

Jeg forstår ikke helt din vrede.

Hvis du vil se CN i fuld bredde kan du bare vælge det på dit tv (eller din boks).

Men da bla. Cartoonnetwork og BBC Entertainment tilsyneladende stadig tror at de fleste seere har 4:3 tv, sender de deres udsendelser i det format (gamle film og serier er jo, selvfølgelig). Det jeg ønsker er at kunne vælge at se det i netop det format (med sorte bjælker i siderne og ikke strukket ud). 

Jeg vidste ikke at man kunne vælge andet sprog på CN, det må jeg prøve.

Janbl

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Måske forstår du ikke min vrede, men jeg er ikke den eneste, som reagerer på denne måde.

Ja. Det kan da godt være, at jeg (og andre) jo bare kan vælge det (fuld skærm) .. men er det ikke det samme, som at du ville kunne ændre det i options - skærmformat til 4:3, når TDC får den valgmulighed lagt derind??

Hvilket jeg jo netop skrev i ovenstående indlæg: "Ville det ikke være mere praktisk, at der blev lavet et valg i options - skærmformat, så man kunne stille det ned i 4:3 den vej ???"

Efter, at du fik presset dit igennem, så formatet kom ned i 4:3, har jeg set film fra 2010 i 4:3 - lavet i 2.39:1 -- dvs. lavet til aspect ratio 21:9. Derfor kan jeg ikke se noget galt i, at jeg (og andre) brokker os over det, at man kun kan se 4:3, og sågar på bla TV1000 HD ...

Og jo, lige nu ser jeg Garfield på CN - på engelsk, for den danske stemme bliver aldrig det samme.

Mvh 

MacGyver

Jeg er sådan set ligeglad hvordan, jeg ønsker bare at kunne vælge selv.

Om jeg så skulle gøre det hver gang, er mig underordnet.

Og ja, Garfield skal helst ses på originalsproget (som så meget andet).

Janbl

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Til Info. Følgende er gældende vedrørende billedformater:

Vi sender udsendelserne videre i samme format, som vi modtager fra de enkelte kanaler. Nogle kanaler sender en blanding af 16:9 og 4:3 udsendelser. Den enkelte bruger må så selv vurdere om han/hun vil se udsendelsen i det "korrekte" format - eller om man vil brug "stræk ud funktionen" i boksen.

Når en HD kanal sender en 4:3 udsendelse er det ikke muligt at bruge stræk funktion idet de sorte bjælker i siden, er en del af billedet på HD - og boksen dermed anser det for at svære 16:9 format.

Der kan ind imellem opstå fejl i en encoder til en enkelt kanal, så den står med forkert indstilling (f.eks. til at "tvangs strække" formatet til 16:9) Det var tilfældet med de nævnte kanaler her i tråden, som er rettet nu.

Mvh. Gitte

Zulu "tvangs strækker" formatet til 16:9 hos mig nu.

Pas på, nogen kunne hæve stemmenHumørikon med tunge

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Birgit11 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har også problemer med Zulu og kun Zule den tvangstrækker også formatet hos mig. Jeg har en 32 fladskærm, så det har ikke noget at gøre med gammelt fjernsyn i det her tilfælde.

Hilsen Birgit

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Formatet på Zulu er blevet tjekket - og rettet idag.

Mvh. Gitte

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Birgit11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Gitte

Ja nu er billedet fint på Zulu, tak :-)

Hilsen Birgit

Hej Gitte,

Nu "tvangs strækker" Zulu igen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@