TV2 HD lav lyd

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

• Bruger
  • 11 kommentarer
Jeg ser emnet har været bragt, blandt andet i 2010, men nu hvor vi er i 2013, er der så kommet et svar på, hvorfor der skal skrues godt op for TV2 kanalen? Flot HD billede, men ingen power på lydsiden.

Vi skal i al fald huske på, at skrue pænt ned, INDEN vi skifter over til alle de andre kanaler, hvor lyden er "normal".

2 Kommentarer

Hej Kim,

Jeg gætter på at det er på grund af at HD kanalerne kører med en anden codec (kodning) af både lyd og billede, derfor kan der forskel i lydniveau, alt efter hvilken afkodning strømmen skal igennem.

Har lagt mærke til at det med lydniveauet er fælles for alle HD kanalerne - de er alle lavere og føler også lidt at der ikke er den samme dynamik og "hul igennem" som på de almindelige SD kanaler - så en dag et program (koncert) på TV2 HD, men valgte at slå over på TV2, da lyden simpelthen var for kedelig - så måtte jeg leve med et dårligt billede i stedet (det var trods alt musikken der var det vigtigste).

/Thomas

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Thomas,

Tak for dit svar. Det lyder meget fornuftigt, men hos er lyden fremragende på vores øvrige HD kanaler. Vi kører det også over surround, så vi får det i Dolby, når vi er på HD kanalerne. Vi er også klar over, at lyden hermed generelt skal være lidt højere, end hvis det blot kører i stereo.

Nu skal det måske tilføjes, at vi kører alt udstyr gennem forstærkeren og kan så enten vælge at høre det over surroundanlægget, når der er en fed film eller vi kan nøjes med at høre nyhederne over fjernsynets højttallere - UDEN at skulle skifte fra surround til stereo på TDC boxen. Hvilket det ikke kunne tidligere - om det skyldes vi har fået nyt fjernsyn (Samsung 8000 serien SmartTV) eller om det skyldes en software opdatering fra TDC. Lidt ligesom den betaversion de kører for tiden med Mit TDC.

Når alt dette er sagt, så er eneste kanal blandt de mange vi har, TV2 HD med et stærkt "lydhandicap" /#

Hilsener...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P