TV virker ikke med switch ?

• Deltager
  • 1 kommentar
Hejsa [i]

Vi har for ca 1 uges tid siden fået installeret Home Trio, og det virker ok.

Men allerede dagen efter montøren havde været der, opstod der problemer.

Alt virked OK 1. dag, men 2. dag begyndte TV´et at fryse i billedet, og ved kanalskift skrev den at der ikke var signal, og at man skulle prøve at skifte kanal frem/tilbage, eller genstarte/nulstille router og/eller TV-Box

Fed start...[i]

Vi havde intet ændret på den opsætning der virkede perfekt, da montøren satte det hele til, og havde afprøvet det hele, og vist os hvordan det virker.

Men ingen af forslagene med nulstilling osv. virkede. Så vi kontaktede TDC, der afprøvede forbindelsen fra deres central, men ikke kunne se fejl på linien.

Så det nye setup skulle allerede fejlmeldes, og de kunne komme om 4 dage...

Jeg spurgte om vi så skulle være uden internet, og uden TV i 4 dage, hvortil svaret var "Ja, det ser desværre sådan ud"... Nu havde det jo også virket i een dag!, så vi var jo ikke vigtige "fejlløsning-kunder"

Vi havde heldigvis stadig vores Viasat abonnement nogle få dage endnu, så vi klarede den med TV´et. Men ingen internet :-(

Da teknikeren kom (en anden end ham der havde sat det op), og havde brugt lidt tid på at få et overblik over problemet, sagde han at den switch der var placeret mellem TDC´s router, og TDC´s TV box var årsag til problemet.

Vi prøvede at køre udenom gigaswitchen, og lave en direkte forbindelse istedet, og så virkede alt igen 100% som det skulle.

Så satte vi switchen på igen, og efter få minutter med normalt TV, begyndte signalet igen at svigte.

Så problemet blev lokaliseret og løst, men nu har vi problemet med den manglende switch...

Switchen ligger lige bag TDC´s TV boks i stuen, og den skulle fordele nettet til bl.a. en PS3, Vores Samsung Smart-TV, Sonos lydsystem, en WD TV-Live streaming Box mv.

Alle dise enheder har været slukket (ikke engang på stand-by)mens TV´et har kørt, så de har ikke trukket noget netforbindelse fra TDC´s TV-Box.

Så nu, når der skal ganes PS3, eller streames en film fra com/NAS, skal netkablet tages ud af TDC´s TV box, og sættes ind i switchen, eller direkte ind i den komponent der skal have nettet. Men ved sidstnævnte løsning er det naturligvis kun een enhed der kan være på af gangen.

Det er derfor vi har en switch, der iøvrigt virkede perfekt med vores gamle netudbyder.

Derfor: Hvorfor pokker kan en switch, der ikke sender net ud til andre enheder da de er slukkede, IKKE virke sammen med en TDC box ??

Og hvis det alligevel er muligt med een eller anden "unik" switch, der er den eneste der virker med TDC, hvilken switch vil så kunne køre sammen med TDC, som åbenbart er ret "netkrævende", hvad angår deres TV box ??

Håber nogen kan hjælpe, for det her er sgu ikke en OK løsning TDC !

På forhånd tak for hjælpen [i]

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Der er masser af andre TDC-Kunder der kører med en switch koblet på TDC Homeboksen som du også ønsker så det skal virke. Prøv derfor at lån en anden switch og se om det virker bedre.

Hilsen

Hej

Jeg har brugt to af disse i små to år uden problemer.

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4019783

Håber dette kan hjælpe jer.

Hilsen

hj100

hj100 -> Mange tak for linket !

Det skal klart prøves. For som jeg han læse herinde, er der andre der kører med switch, og ikke oplever problemer.

Så jeg prøver en Netgear, og krydser fingre for at det løser problemet :-)

Droid -> Kan det være fordi jeg kører med en giga-switch ?

Den forstærker måske signalet, hvilket kan være årsagen til TV problemerne ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Jodde skrev:
Droid -> Kan det være fordi jeg kører med en giga-switch ?

Den forstærker måske signalet, hvilket kan være årsagen til TV problemerne ?

Nej, det tror jeg ikke. Men måske din Switch har et par funktioner (hvis det er en mere avanceret model) som ikke fungerer godt med tv-signalerne.

Prøv med en anden switch.

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)