Svar

TV og lukketid

Jeg skal snart forlade mit hjem - og hermed også TDCs bokse til TV-modatgelse i en længere periode  (ca. 1 måned) Vi lader i første omgang debatten on standbys- såvel økonomiske som økologiske - ulemper ligge, og spørger kun om den tekniske side af sagen.Hvad er det bedste for udstyret? At lade den stå i 'stand by'-position? Eller at slukke for hele systemet ( tage stikket ud af kontakten)?

På forhåndt tak for et godt svar.

Casa

icon

Bedste svar af droid 25 juni 2012, 19:02

Casa skrev:
Vi lader i første omgang debatten on standbys- såvel økonomiske som økologiske - ulemper ligge, og spørger kun om den tekniske side af sagen.

Casa

Hvad dit udstyr helt præcist har bedst af er svært at sige, men det er helt sikkert at dit udstyr sagtens kan være slukkket i en måned uden problemer - jeg har selv i perioder haft mit slukket i perioder af over en måneds varighed.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej casa

Patrick kommer med nogle rigtige gode råd i dette indlæg.

Se link: /t5/Os-med-TDC/Det-danske-sommervejr/m-p/50467

Hans råd er i hvert fald ikke til at tage fejl af, selv slukker vi for alt når vi er væk i længere tid.

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Casa skrev:
Vi lader i første omgang debatten on standbys- såvel økonomiske som økologiske - ulemper ligge, og spørger kun om den tekniske side af sagen.

Casa

Hvad dit udstyr helt præcist har bedst af er svært at sige, men det er helt sikkert at dit udstyr sagtens kan være slukkket i en måned uden problemer - jeg har selv i perioder haft mit slukket i perioder af over en måneds varighed.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis noget elektrisk udstyr ikke kan slukkes i kortere eller længere tid ad gangen, bør man bytte det eller købe noget nyt. Køleskabe og frysere med madvarer i er selvfølgeligt undtagelsen, men det er mere pga. madens holdbarhed.

Til mit fjernsyn står der i manualen, at der er en lille hukommelse i, der gemmer tv-kanalerne (altså de analoge - det er et gammel fjernsyn). Der står, at hvis man lader det forblive slukket i over et år, vil den mangetiske hukommelse langsomt gå tabt, og man vil skulle genindstallere kanalerne. Jeg tror ikke dette gør sig gældende for nyere produkter. Her tror jeg denne "forfaldstid" er nærmest de ti eller tyve år. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)