TV-Guide meget "tynd"

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Hapsen har modtaget fra andre medlemmer.

• Deltager
  • 3 kommentarer
Har I også lagt mærke til at Guiden er blevet meget, meget "tynd" de sidste måneder? - der står stort set intet om programmerne - hvis man er heldig er hovedskuespillere nævnt på nogle film, men ellers intet.

(Da jeg startede med TDC-TV for et par år siden var der næsten for meget information man kunne bladre i, men nu.....

32 Kommentarer

Det er også min erfaring.....

Jeg er også helt enig

Efter at have ledt længe efter et sted at skrive til TDC, så prøver jeg lige her.. Og håber at der er nogen fra TDC som læser med.

Jeg er helt enig med jer andre om at TV-guiden er blevet utroligt tynd det sidste stykke tid.. For et par år siden var der masser af information om TV-programmerne.

Det ærgerlige er, at man som TDC TV-bruger/kunde betaler en anseelig sum penge hver måned for Home Trio, og som jeg, bortset fra manglende TV-info, synes er et godt produkt. Derfor synes jeg også at lige præcis info om programmer burde være noget at det som man betaler for. Og når nu funktionen findes, hvorfor så ikke bruge den, som den har været brugt tidligere.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Hapsen og andre

Lige en kort opdatering på TV Guide på TDC TV:

I forbindelse med en opgradering af vores TV servere, har man lagt en begræsning på 256 tegn ind i forhold til hvad der kan stå.

Vi er nu i gang med at teste en udvidelse af denne grænse, så vi fremover kan have dobbelt så mange informationer (512 tegn).

Vi forventer at testen på vores udviklingssystem er færdig om cirka 2 uger. Derfra kan vi undgå afkortede tekster i de fleste tilfælde.

Nogle stationer skriver desværre halve romaner, så vi vil aldrig helt kunne undgå det, men i 95 % af tilfældende.

Samtidig har vi besluttet at der laves en daglig opdatering af epg-informationerne kl.16.30, så vi er sikre på at få de rettelser med som YouSees EPG afdeling har lavet i løbet af dagen.

Hilsen

Invisigoth

Jeg for forklaring, jeg går ud fra at "daglig opdatering af epg-informationerne kl.16.30" betyder at tidspunkterne rettes til så de svarer til hvad der står i DR og andre mediers tv-oversigter.

Hvis jeg kigger og programmerer optagelser efter netop dr.dk's programoversigt, passer tiderne temmelig præcis med hvad der bliver sendt (og optaget), selv en uge frem.

Jeg venter og ser, det ville være rart om jeg kunne bruge det jeg betaler fuldt ud, nemlig optagelse af serier efter programguiden.

hihi, starten skulle have lydt:

Tak for forklaring, jeg går ud fra.......

mvh Knud

Jeg har lige et ekstra spørgsmål: Er det muligt at at skrive årstal på filmene i TV-guiden (måske kommer det også med i den udvidede guide inden for de næste 14 dage?

Mvh Mikle

Jeg tilslutter mig ønsket om at få årstal med i informationerne.

Jeg har et tillægsspørgsmål: når der ind imellem er en god og oplysende information til et program slutter den somme tider ret pludseligt, hvordan bladrer jeg frem til den manglende "side2"???

Mange hilsener

io

bumper lige, syntes nemlig også at guiden er tynd!!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej drawking

Hvad er "bumper"?

Ligeglad humørikon

Hilsen

Patrick

Det er bare en måde at få et indlæg op ad listen igen. bump= Bring Up My Post

Og da jeg syntes tv-guiden er temmelig ringe og ukorrekt, syntes jeg at denne tråd lige skulle have lidt opmærksomhed!

Håber det hjælper...

Mvh.

Sebastian

Hej Invisigoth

Hvordan går det med den planlagte udvidelse af informationsgrænsen?

For 4 uger siden skrev du ca. 2 uger.

Omdømme 3

Hej sja

Godt spørgsmål. Det var nu ikke 4 uger siden - men den 16. september. Lad os mødes på halvejen  Glad humørikon

Jeg rykker. Det er jo ikke sådan, at jeg ved alt. Så når der kommer spørgsmål, stiller jeg dem videre ind i TDC og lægger svaret ind i den rigtige tråd.

I øvrigt blev vi enige om, at det her "alias" er for udenlandsk for os. Så vi kalder os for vores egne navne nu. Så jeg er Patrick, Ansokol er Angelika og Strellev er Martin   Meget glad humørikon

Jeg vender tilbage, så snart jeg får besked tilbage.

Venligst

Patrick

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Hapsen har modtaget fra andre medlemmer.

Så "bumper" vi igen - tiden går - intet sker.... Trist humørikon

Jeg vil lige bemærke at tiderne i programguiden har været "nogenlunde" i flere uger.

Omdømme 1

Tiderne ??? - det er sg... tekst der mangler Overrasket humørikon

Jaeh, men tidligere i trådden her flettede jeg tidspunkterne ind. Men du læser vel kun dine egne indlæg?

Omdømme 1

Løst ??? - øhhhh.... er det ikke først når det virker - ellers har vi jo også haft en mand på Mars, fordi vi har talt om det Meget glad humørikon

Omdømme 1

Til moderator: Det er almindelig Forum-opførsel at det er spørgsmål-stiller som afgør om et emne er løst/besvaret.

Såfremt en spørgsmål-stiller har glemt at markere dette, kan moderator opfordre til dette og såfremt der ikke sker noget efter en uges tid kan moderator så gå i karakter.....

Det er nu moderator selv der har bragt emnet på banen, den 16/9:

"Samtidig har vi besluttet at der laves en daglig opdatering af epg-informationerne kl.16.30, så vi er sikre på at få de rettelser med som YouSees EPG afdeling har lavet i løbet af dagen.

Hilsen

Invisigoth"

Men det har du måske ikke læst?

Omdømme 1

Der er sat en "Løst" markering i bunden af min start-spørgsmål den 8/9, hvilket jeg ikke har gjort.....

Omdømme 1

Mener I (TDC moderatorer) stadig seriøst at denne er "løst" - jeg ser ikke de store fremskridt i Guidens indhold Trist humørikon

Min erfaring er at hvis man mangler EPG indhold (tekst) løses det ofte med en genstart af boksen.

På mystisk vis kommer alle EPG informationer derefter....

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Der er lagt en generel beskrivelse vedrørende fejl på TV Guide ind her

/t5/Tv/Generel-Info-vedr%C3%B8rende-fejl-p%C3%A5-TV-Guide-EPG/td-p/6059

Omdømme 1

Hej GTH - tak for dit svar - dejligt med lidt konkret info om "problembarnet" Guide.

Jeg mener nu der er en 3. version af problemet, idet jeg har et mix af programmer med og uden info - f.eks TV2-film her til eftermiddag fra kl. 13: Enden på legen kun skuespillere, Cypher kun skuespillere, Intet til fælles kun skuespillere, Blodline kun skuespillere, Flugten fra hønsegården med tekst (hurra), Flammen og Citronen med tekst (hurra) - der er ikke rigtig nogen tråd i hvornår der er tekst eller ej.

Jeg håber du kan grave mere frem, da det er lidt ærgerligt med den svingende kvalitet på guiden, som jo er en rigtig "fed" feature, når det virker....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)