tv går i hak

hej

da jeg ikke kan få fat i jeres kundeservice, prøver jeg her.

Jeg har TDC home trio og vores tv signal går hele tiden i hak. Altså fryser og det er på alle kanaler.

Internettet er udenproblemer og telefonen ligeså.

Kan I se hvad som sker, eller skal jeg fejl melde min linje?

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej andnyn

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg er ked af, at du oplever fejl på din TDC HomeTrio.

Der kan være flere årsager til, at du oplever problemer med forbindelsen. Jeg vil derfor bede dig gennemgå denne vejledning:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19419

Håber dette løser dit problem, ellers er du velkommen til at skrive herinde igen.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Alt dette blev forsøgt i flere rækkefølger og kombinationer, jeg har sågar skiftet modem uden at det gjorde en forskel.

Billedet er normalt i ca 10 sekunder, derefter fryser det.

Det er samme mønster på den ekstra modtager jeg har.

Hilsen

Anders

Jeg oplever også at tv'et bare går i hak efter ca, 10 sek og har prøvet alt hvad der står inde under hjælp og kan ikke komme igennem til hotline

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Bag på TV boxen er der en Reset knap den skal i lige prøve at trykke på(mens boxen er tændt) det kan være det virker da det kan løse rigtig mange problemer. 

Har samme problem på en Trio Work, altså erhvervs abonnementet. Har mange pixeleringer og ikke mindst fryser billedet, så jeg lige skal køre en kanal op eller ned og tilbage igen. Oplever også at optagelser fryser under optagelse og dermed bliver der ikke optaget noget som helst.

I aften skal jeg prøve at køre den genstart hvor man slukker for boksen på powerknappen, tænder igen, for hurtigt at slukke igen og vente lidt, og dette skal gøres indtil der kommer et tandhjul i stedet for tdc ringene. Derefter vil boksen tjekke for opdateringer og genindlæse al softwaren. Desværre skulle det også slette favoritlister og lave om i rækkefølgen af kanaler. Dog vil optagede ting stadig være der.

En anden ting som der var vigtigt i hvert fald for en erhvervs installation, så har jeg en switch der er koblet op via Netopia boksen(routeren). Der er port 1 og 3 afsat til Tv/internet, port 2 til VPN til firmaet og port 4 til telefoni. Man må dog ikke blande tv og internet enheder sammen på samme switch. Så den switch der er leveret med udstyret er kun til tv enhederne, som jeg har tre af. Det har noget med QoS(quality of Service) at gøre. Så ting der kører på nettet skal i en anden miniswitch fra min port 1 på routeren og kun tv enheder til den switch der går til port 3 på routeren.

At det så ikke har hjulpet en pind at fjerne et kabel fra den switch er så noget andet, så jeg satser på at den grimme genstart i aften kan gøre det bedre.

I går fik jeg set at når jeg optager 2 ting på samme tid, så frøs den første optagelse, da den anden gik igang. Jeg havde ledig streaming kapacitet da jeg sad og så på den første optagelse da det hele skete.

Puha, lang og kringlet tekst, men håber nogen får noget ud af det.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Undskyld, hvis denne besked er en dublet, -der foregik lidt mysti-fystiheder, da jeg klikkede "offentliggør"

-----------

Miela1: Resetknappen på bagsiden er deaktiveret per TDC; derimod skal du slukke og tænde ind til der kommer nogle tandhjul frem, som kimborg8464 skrev.

kimborg8464: Jeg har haft det samme problem som dig. Jeg er dog ikke en erhvervskunde, men har ligeledes en switch. Problemet er løst i dag, og jeg har stadig switchen, - tror derfor ikke dette kan være problemet.

Jeg prøvede også supergenstarten som du + at genstarte router og alt muligt andet i en bestemt rækkefølge som en TDC Hotline-ansat dikterede for mig i telefonen. Det virker kortvarigt, men problemet vil vende tilbage i løbet af et par uger igen.

Se venligst denne side: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19419

Det kan klart anbefales at ringe til 80808047 (det er desuden gratis at ringe til TDC, så don't worry -be (mere eler mindre) happy!

1) Ring først til 80808047 eller 80808010 - hvis du bare trykker rigtigt i de forskellige voicemail-menu-lignende ting og har tålmodighed nok og siger de rigtige ting til medarbejderne, og giver dem de rigtige oplysninger, når du endelig får fat i dem, så vil du i ethvert tilfælde blive viderestillet det rigtige sted hen.

HAV DISSE TING PARAT:

EM-nummer (EM+6 cifre - står på ordrebekræftelse)

Kontonummer (9 cifre - står på regning)

Evt. Telefonnummer

Evt. kundenummer (ikke nødvendigt, men jeg ved ikke, om proceduren for erhvervskunder er anderledes)

2) Sørg for, at en tdc-medarbejder vil tjekken din linje og tjekke den for fejl, -sørg for at følge den vejledning du efterfølgende får per mail eller sms til fulde. -sørg for, at router + tv-boks er tændt (i standby eller ikke, ved det ikke)

3) Når din linje er tjekket indenfor de næste par dage, efter klokken 16, helst lang tid efter, gør da dette:

3.1) Sluk tv-boksen på kontakten bagpå.

3.2 hiv stikket ud af boksen

3.3) genstart modem et par gange og vent, til den er helt oppe at køre

3.4) Sæt ledningen i tv-boksen, når modem er færdigt

3.5) Tænd bagpå

4) Problemet sker måske igen, men så bare vent, -nogen gange et par timer.

Problemet er i dag væk, og forsvandt helt, da tv-softwaren blev opdateret i april 2010.

Dog forsvinder mit internet hyppigt, modemmet genstarter eller hastigheden bliver ridikuløs lille (á'la 50-200kbit)

Derfor kontaktede jeg dem, og en tekniker tjekkede, - det virker (næsten) igen.

Jeg fik løst mit problem ved at genstarte som jeg skrev i mit lange indlæg. Alle 3 bokse kører nu samme software, hvad de også helst skal for at kunne hente optagede ting fra den store boks til de små bokse. Problemet var bare at jeg røg i et større nedbrud på selve tv-nettet samme aften jeg gjorde disse ting, og derfor troede jeg ikke det virkede.

Alt kører nu som det skal og jeg kan se optagede ting fra alle bokse, der er ikke mere mosaik eller frysninger, og nu kommer den også og advarer hvis jeg har for mange streaminger igang, hvad den heller ikke gjorde før.

Linien var tjekket inden jeg gjorde alt dette, og den er tip-top.

Er dog ikke mere imponeret over Trio løsningen end at jeg skifter til GEFibernet så snart de har viasat kanalerne i deres tv udbud. Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Er der så en måde, hvorpå du kan markere dit indlæg som værende løst?

Det er ikke mig der har oprettet tråden, har bare givet mit besyv med, så det kan jeg ikke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)