Tv "fryser"

Mit tv billed "fryser" næsten hver aften ca 30-40 min. efter jeg har tændt det. HVORFOR

6 Kommentarer

Vi er ved at være pisse træt af TCD, vi har ikke haft andet end bøvl den sidste tid. Vi havde 5 dage i forrige uge hvor TV'et frøs mindst 15 gange i timen, så var de inde og kigge lidt på det og fandt ud af at det var noget med en port der var defekt, det hjalp da også lidt, med der var stadig bøvl, TV og internet hoppede af og på hele tiden. Teknikeren der var her lignede et stort ?, og havde ingen ide om hvad der var galt, så han synes at vi skulle prøve med en ny hard-disc/reciver og det hjalp da også lidt, og nu har vi ingen txt på TV2 Gal humørikon

Teknikeren der var her har selv haft Home Trio i over 3 år og har aldrig haft bøvl???? det synes jeg sku virker underligt når så mange andre har det...Gal humørikon

Øv - billedet frøs også hos mig i aften, så jeg ikke fik set slutningen på TV2 nye krimiserie.

Har tidligere oplevet  problemer med fastfrysning af billedet. Håber ikke det fortsætter for så vi have fat i parabolen igen.

Det samme her. Naboen der også har Home Trio oplever samme problem. Min teori er stor belastning på kobberet, da problemet mange gange opstår efter 16, hvor alle jo lige er kommet hjem fra arbejde og tænder computeren, internetradio osv.  

Og så er Sagem F@st routeren nok ikke den bedste til at kompensere for dette. Om der er en decideret fejl i jeres/vores router skal jeg lade være usagt, men man kan da prøve at starte med at bede om en anden router. 

Tror ikke fejlen ligger i TV boxen. Jeg oplever ihvertfald også udfald på computeren v/alm. surfing samt på min Terratec internetradio.

Jeg oplever også udfald på min computer, måske det er routeren der skal skiftes?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Har været i gennem det samme.

Begyndte at få massiv "pixelering" og frysende billeder for 2-3 uger siden.

Jeg tror det er frosten, som er lettet og fugten har sat ind. Det forringer desværre kablernes evne, når vi snakker internet over telefon kabler.

Løsning hos mig var, da TDC teknikker havde haft overvågning på linjen 1 døgn, at nedsætte hastigheden. Jeg fik nedsat min download fra 10Mb til 8Mb Trist humørikon

Det er selvfølgelig surt, men TV billedet er nu i orden igen.

Prøv at kontakte TDC og få dem til at tjekke forbindelsen. De kan logge data og dermed se, hvordan linjen opfører sig over for eksempel 1 døgn.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)