Svar

Tv boks kører/larmer selv i standby

Jeg har nu efter den seneste opdatering været ude for at min hovedboks konstant lyder som om den er tændt. Man kan høre at hardiscen kører. Jeg har fået leveret nye bokse 2 gange for afhjælpe probelmstillingen men det hjælper ikke. Lige når jeg sætter den til er det ok, men efter ny opdatering støjer den igen i standby.

Det er til stor irritation da jeg har den stående i soveværelset, og har andre det samme problem?

Jeg synes det er dårligt man ikke kan afhjælpe dette problem. Det har aldrig været der tidligere. Og TDC siger at der ikke er noget at gøre ved det. Dårligt produkt tænker jeg jo, når det er et nyopstået problem. 

icon

Bedste svar af GTH 28 marts 2011, 15:47

Hej jachøj

Når du har din Hovedbox i soveværelset, går jeg ud fra du også har en Multiroombox (i stuen).

Kan det tænkes at denne Multiroombox står og kører (altså har 2 grønne lamper på fronten) mens du forsøger at få din nattesøvn..?? 

Det kunne være forklaringen på at Hovedboksens harddisk kører mere - da det med den nye software også er blevet muligt at pause Live TV på Multiroomboksen - dvs. harddisken på hovedboksen skal også stå til rådighed for Multiroomboksen.

Hvis det er tilfældet, kan du prøve at sætte Multiroom i standby (1 grøn, 1 orange lampe på fronten) eller slukke den helt når du går i seng, og se om det gør en forskel på hvor meget harddisken kører.

Mvh. Gitte

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jachøj

Når du har din Hovedbox i soveværelset, går jeg ud fra du også har en Multiroombox (i stuen).

Kan det tænkes at denne Multiroombox står og kører (altså har 2 grønne lamper på fronten) mens du forsøger at få din nattesøvn..?? 

Det kunne være forklaringen på at Hovedboksens harddisk kører mere - da det med den nye software også er blevet muligt at pause Live TV på Multiroomboksen - dvs. harddisken på hovedboksen skal også stå til rådighed for Multiroomboksen.

Hvis det er tilfældet, kan du prøve at sætte Multiroom i standby (1 grøn, 1 orange lampe på fronten) eller slukke den helt når du går i seng, og se om det gør en forskel på hvor meget harddisken kører.

Mvh. Gitte

Hej Gitte

Tak for dit svar. Det er jo fantastisk for du har fuldstændig ret, og da jeg har 3 multiroom bokse måtte jeg lige tjekke alle 3 at de var sat standby.

Endnu mere fantastisk at ingen af dine kollegaer(Mænd og teknik??????) Overrasket humørikon

har kunne hjælpe mig med dette simple problem, og at jeg nu har brugt utallige timer og irriteret nætter :-( er jo bare bekalgelig. Du må give dine kære kollegaer lidt træning i din ekspertise.

Tusind tak for hjælpen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Selv tak. Det glæder mig at høre at du nu kan få dit nattesøvn uforstyrret igen...

- og tjahh, nogen gange kan løsningen åbenbart være så simpel, at den ikke er nem at få øje på  Glad humørikon

Mvh. Gitte

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P