TV-Billede fryser efter 7-9 sek på alle kanaler

Hi forum guys,

Vi skiftede i går fra ADSL til vDSL. Umiddelbart uden større problemer, men nu fryser billedet på samtlige TV-kanaler ca. 7-9 sekunder efter der er skiftet til den pågældende kanal.

De mærkværdige er, at optagefunktionen synes at fungere OK, også selv om "live-TV"-kanalerne fryser.

I går prøvede jeg at afbryde strømmen til såvel homebox (modem/router) som TV boks (vi har kun een, som også indeholder hdd-optager). Efter ca. 4 minutter tændte jeg i den rækkefølge der anbefales i TDC-vejledningeren (først homebox, dernæst TV-box), og det løste tilsyneladende problemet.

Desværre er fejl-symptomerne nu tilbage. Dette gælder uanset om der optages samtidig eller ej.

Er der nogen som har forslag til fix?

Jeg kan tilføje, at der ikke var nogen TV-problemer drengang vi benyttede ADSL. Men vi har fået bedre hastighed på Internet-opkoblingen efter vi skiftede.

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Koldstart skrev:

Er der nogen som har forslag til fix?

Desværre ikke. TV-signalet er meget afhængig af kvaliteten af din forbindelse og særlig støj-forholdene, og disse er muligvis blevet ændret i forbindelse med din overgang til VDSL. Umiddelbart burde støj-forholdene være blevet bedre da dette jo er fordelen med VDSL men noget kan være gået galt. Kun TDC kan svare på dette så kontakt hotline.

Problem elimineret (i alle tilfælde for nuværende)

Blev ringet op af TDC Hotline i dag.

De sagde at en lang række forhold var blevet ændret på min opsætning, men jeg kunne desværre konstatere at det ikke havde haft den ønskede effekt. Mit TV frøs stadig ca. 10 sek efter kanalskift.

Dette vart især tilfældet, når der samtidig blev optaget TV på en anden kanal.

Hotline-merdarbejderen bad mig så slukke bag på modtyageren, vente 5 sek. og så tænde igen Dette skulle gøres 4 gange.

Efter 4. gang fremkom et billede med et tandhjul, og opstarten tog 6-7 minutter. Dette klarede tilsyneladende problemerne. Iflg Hotline skulle kuren være, at jeg ved gentagne sluk+start tvang komplet reset at vores TV-box, og at den derefter downlodede frisk software fra TDC.

Jeg krydser fingre for at rettelsen har klaret problemerne permanent Humørikon med tunge

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)