Svar

Trouble Shooting vdr. opsætning af E-mail på Samsung Galaxy S 2

Har et problem vdr. opsætning af E-mail på min Samsung Galaxy S2. Det er en TDC mail som jeg har haft længe og den har ellers virket upåklageligt på Galaxyen.

Når jeg følger opsætning iflg. TDC eller andre Android how to do,  bliver den ved ikke at ville akseptere brugernavn ell  adgangskode.

Syntes jeg har prøvet alt mellem himmel / goggle / TDC og Samsung.

Opdaterede Galaxyen med Kies og har siden haft problemet, hjælp, har andre prøvet samme problematik og måske har gode ideer. 

Morten

icon

Bedste svar af tap16 14 august 2012, 12:38

Det link du foreslår har jeg prøvet uden held.

Fandt løsning andet sted, se link:

[i]Mail på Android[/i] - [i]Call me[/i]

www.callme.dk/kundeservice/mobil/.../mail-paa-android/Dette fungerede, men i punkt 4 vdr. SMTP-server skrev jeg smtp.mail.dk, og ikke smtp.gprs-connect.dk ellers er den meget identisk med andre How To Do som jeg har prøvet.Mange tak for feed back, håber dette også hjælper andre ud af problemet.Glad humørikon

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Morten

Den opsætningsguide som du har fulgt, er det den du finder på dette link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=30023#mails

Hvis ikke, så giv lige den et forsøg. (Husk at slette alle tidligere oprettede konto'er)

Ellers giv mig besked herinde igen.

Alex

jeg har samme problem på min S3 - og ja har fulgt vejledningen til punkt og prikke ;-) har ikke nogen andre konti registreret og den blir ved med at sige forkert brugernavn/kodeord - løsning please ...

så fandt jeg en løsning i en anden tråd om iphone med samme problem:

------------------------

<snap>

metoden består i at sørge for at vælge POP på det skærmbillede, hvor man skal indtaste brugernavne og adgangskode til ind- og udgående server.

Først vælger man

Ny konto

Anden

Indtaster sit navn og e-postadresse og et navn til kontoen

Så øverst på næste side vælger man POP og udfylder med sine oplysninger.

Brugernavnet er det tolvcifrede nummer fra TDC

indgående server er POP3.mail.dk

udgående er asmtp.mail.dk

Og så siger du bare, at der ok, at den ikke kan forbinde via SSL

<snap>

----------------------------

så var problemet bare at finde det tolvcifrede kundenummer .... så jeg søgte i en anden tråd og vupti - her var en meget nemmere løsning på opsætningsproblemet:

------------------------

<snap>

du kan finde dit kunde nr under selvbetjæning.

men det er ikke det der er problemet.

til din mail bruger du forkert password. det er nemlig ikke det samme som til webmail, med et andet du oprettet da du oprettet din mail.

du kan lave passwordet om til noget du kan huske under webmail(Indstillinger >> Password).

som brugernavn skal du bare bruge din mail adresse.

<snap>

-------------------------

jeg rettede kodeordet i indstillinger i webmail (der står så osse pænt at det er det man skal bruge under opsætning af email klienter) og DET VIRKER ;-)

tilbage står bare et enkelt

"TDC KOM NU IND I KAMPEN OG FÅ RETTET JERES VEJLEDNING TIL SÅ DER IKKE ER EN MASSE FUSTREREDE BRUGERE DER HAR SAMME PROBLEM IGEN OG IGEN"

Omdømme 1

Er glad for du fandt en løsning.

Men for at jeg kan bede TDC om at rette deres vejledninger, må du lige være lidt mere specifik på hvor den glipper.

Skal lige pointere at, man instedet for det 12 cifrede kundenummer, kan nøjes med at bruge den email kundenummeret er tilkoblet. Rigtig mange forveksler deres mail password, med deres TDC login password, og det er nok der hvor man skal sørge for at være mere tydelig.

Alex

ah Alex - specifikt må jeg henvise til det link du selv gav længere oppe i tråden - samt de vejledninger om opsætning af email klient som gælder andre platforme - ved ikke hvorfor du på nogen måde er i tvivl om hvad jeg mener - som du selv påpeger er der RIGTIGT mange der "forveksler" password til webmail med password til tdcmailbox - og lige der burde man være skarpere.

åh - der står du er ansat i TDC??? forstår ikke hvorfor du formulerer dig med ".... bede TDC om at rette deres ..." går ud fra du ER TDC når du svarer som ansat ;-)

Det link du foreslår har jeg prøvet uden held.

Fandt løsning andet sted, se link:

[i]Mail på Android[/i] - [i]Call me[/i]

www.callme.dk/kundeservice/mobil/.../mail-paa-android/Dette fungerede, men i punkt 4 vdr. SMTP-server skrev jeg smtp.mail.dk, og ikke smtp.gprs-connect.dk ellers er den meget identisk med andre How To Do som jeg har prøvet.Mange tak for feed back, håber dette også hjælper andre ud af problemet.Glad humørikon
Omdømme 1

Hej igen

Ja, det er rigtigt jeg til dagligt arbejder for TDC, men jeg er ikke ansvarlig for deres online vejledninger, og at hjælpe folk på forum, er noget jeg gør i min fritid.

Men jeg vil rigtig gerne bringe kundernes foreslag videre, og vil derfor gerne vide, mere specifikt, hvor det er, du mener online vejledningen kan forbedres.

Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P