Svar

Trofast TDC kunde + TDC rate!

Nu har jeg i mange år været kunde hos TDC, men savner nu engang imellem en lidt bedre service for os faste kunder.

Bla. har jeg en mobil, som er begyndt at skrænte lidt og har derfor overvejet at skifte den ud med en iPhone 5! Var så forbi min lokale TDC butik og fik af vide at den kunne jeg ikke købe med mit nuværende abonnement "Mobildata 500MB" og jeg minimum skulle skifte mit abonnement til "Mobilpakke 2 Timer/3 GB", hvis jeg ønskede at købe en iPhone 5 på TDC Rate.

Sagen er så bare det at jeg så får af vide, jeg jo bare efter 6 måneder kan skifte tilbage til mit "gamle" abonnement igen og så stadig betale iPhonen via TDC Rate. SÅ er det man som trofast kunde i mange år bliver lidt små sur, for så er systemet jo lidt grotesk, hvis man som kunde skal tvinges til et dyrere abonnement i 6 måneder for at købe over TDC Rate.

Indrømmet TDC skal jo tjene penge som så mange andre firmaer, men når man trodsalt har været trofast kunde i MANGE år, så synes jeg godt nok det er en lidt ringe service! Et eller andet sted så synes jeg bare at de kunne binde én igen i yderligere 6 måneder på sit nuværende abonnement og så havde man ellers adgang til de telefoner, man nu ønsker at kunne betale over TDC Rate.

icon

Bedste svar af CJS81 13 marts 2013, 14:55

Nå nu fik jeg snakket med dem igen i TDC butikken og blev klogere! Deres Rate system er blevet lavet om og det er ikke længere TDC man "låner" pengene ved, men Expressbank og derfor skal man i nogle tilfælde, hvis man har "Mobilpakken 500MB" skifte til "Mobilpakke " 2 timer/3GB" for at kunne betale over TDC Rate!

Se original

8 Kommentarer

Hej CJ581

Jeg kan godt forstå du er skuffet.

Men hvis de kører med et knaldtilbud i 6 måneder, så kan vi vel ikke forventet at et knaldtilbud skal laves om til et permament tilbud. Så er det jo ikke et knaldtilbud mere.  Du forventer jo heller ikke at kunne tanke din bil i morgen til den literpris du har givet idag.  

Er det kun en tdc-butik du har snakket med? Har du prøvet at ringe til kundeservice? Jeg aner ikke om du kan få et bedre tilbud der, men det er da et forsøg værd.

Ja TDC skal tjene penge men jeg tror da også de er intereseret i at holde på deres kunder. Du kunne jo også vente lidt med at købe en ny telefon. Hvem ved??? måske kommer der snart et nyt knaldtilbud. 

Hej MajaH

Tak for dit svar, det har sådan set ikke noget at gøre med et knaldtilbud, det er måden som TDC gør det på!

Går man evt ind i deres butik eller for den sags skyld webshop og kigger, så sælger de mange af deres telefoner med minimum "Mobilpakke 2 timer / 3GB".

Jeg har prøvet at kigge deres sortiment igennem, endda nogle af deres "billige" modeller og kan ikke rigtig se man kan købe dem med det nuværende abonnement jeg har "Mobilpakke 500" (men har så af gode grunde heller ikke tjekket HELE deres sortiment).

På den måde føler jeg lidt de "tvinger" en til at skifte til et dyrere abonnement, for at kunne købe med TDC Rate og det mener jeg er forkert.

Jeg gik ind TDC's butik og spurgte om jeg kunne købe iPhone 5 på TDC Rate og beholde mit nuværende abonnement of at vide det kunne jeg ikke, men hvis jeg skiftede til "Mobilpakke 2 timer/3GB", kunne det godt lade sig gøre og så kunne jeg bare vælge at skifte tilbage til mit "gamle" abonnement efter 6 måneder.

Hvis man køber en iPhone 5 med "Mobilpakke 2" over 24 måneder, så skal man betale 180kr i måneden for den på TDC Rate og det beløb ændrer sig jo ikke, hvis jeg så valgte at skifte tilbage til mit nuværende abonnement efter 6 måneder.

Så derfor kan det undrer mig at man som trofast kunde ikke bare kan vælge den løsning at forlænge sin binding på sit nuværende abonnement og så købe telefonen via TDC Rate!

Og ja har kun prøvet min lokale TDC Butik indtil vidrer, bor i Esbjerg, så hvis jeg skal prøve andre så er det enten i Ribe eller Kolding!

Hej igen

Det lyder jo meget logisk når du forklarer det. Jeg kan så sige dig at TDC ser næsten det hele der bliver skrevet iforum, og så burde de jo lytte lidt til hvad gamle kunder siger.

Jeg mente nu ikke andre butikker men nærmere at du kunne prøve at ringe til kundservise. På mange sider hos tdc står der en bjælke med "Ring mig op".  Jeg kunne forestille mig at det er fordi tdc tror de kan sælge et nyt abb.  Prøv dog, at få dem til at ringe til dig og så lirker du bare den remse af som du har forklaret mig. Det kunne faktisk være lidt sjovt, at vide hvad salgsafdelingen ville sige til dig.

Husk at melde tilbage hvis du tager "Tyren ved hornene" hehe om jeg så må sige. Blinkende humørikon

Hehe Majah

Jamen det skal jeg gøre så Blinkende humørikon

Hov havde helt glemt at jeg faktisk havde skrevet en mail til TDC den anden dags og faktisk har får svar idag på den!

Spurgte om man kunne købe ny telefon og bibeholde ens abonnement og de svarede

"Alle vores smartphones vil kunne købes på rate, og bibeholde dit abonnement.

Man vil dog kun have 2 ratebetalinger af gangen. (afdrage på 2 telefoner)" Så prøver lige at ringe til deres kundeservice i morgen eller smutter ind i TDC butikken og så tager mailen med og ser hvad de siger!
Fedt!

Jeg er godt nok spændt på afslutningen Humørikon griner højt

Al respekt for TDC men de burde måske formulere sig anderleders i deres mail, når de skriver at man kan købe alle telefoner på TDC Rate og så bibeholde sit abonnement og når man så ringer til deres kundeservice (som tog en halv dag at komme igennem), så får man af vide at det gælder ikke alle telefoner, bl.a. iPhone!

Synes det er lidt ringe service at man for flere forskellige ting af vide, jeg føler lidt man bliver røvrendt!

Nå nu fik jeg snakket med dem igen i TDC butikken og blev klogere! Deres Rate system er blevet lavet om og det er ikke længere TDC man "låner" pengene ved, men Expressbank og derfor skal man i nogle tilfælde, hvis man har "Mobilpakken 500MB" skifte til "Mobilpakke " 2 timer/3GB" for at kunne betale over TDC Rate!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)