Trafik på linjen - men ingen hjemme?

Hej

Har internet med Homebox. Vi var på en lille ferie i sidste uge hvor vi ikke var hjemme i 2 dage. Det der undrer mig er at når jeg kigger på min forbrugsmåler på tdc.dk så har der været aktivetet på linjen. Godt nok kun ca. 5 mb om dagen men alligevel. Mit spørgsmål er: er der en naturlig forklaring på dette eller har naboen eller andre fået adgang til mit system via det trådløse netværk. Jeg har til homeboxen koblet følgende:

Stationær pc via kabel

Trådløs printer

Trådløs PS3

Bærbar computer via trådløs

En mobil tlf. via WIFI

Den bærbare og telefonen var med os på ferie.

Jeg har lagt mærke til når der ikke er noget forbrug på linjen overhovedet så blinker den lampe for trådløs samt "snabel a" en gang imellem på homeboxen.

Nogen der ved hvad det kan skyldes.

Spørgsmål nr. 2 kan jeg se noget steder i admin dele for homeboxen hvilke enheder der genererer min traffik. Jeg synes jeg ligger meget højt normalt ved bare alm. brug af nettet. Kan det ses hvor trafikken kommer fra evt. mac adresse eller lignende.

Tak for hjælpen

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Routeren i sig selv genererer lidt trafik. Så der er ikke noget underligt i at der er trafik - selvom i ikke er hjemme. Nu skriver du ikke om f.eks. PS3'en var slukket - men den kan generere en del trafik.

Når det drejer sig om 5 Mb om dagen, så ville jeg ikke være bekymret. Hvis der var indbrud på dit system, så ville det nok være for at bruge det, og 5Mb er ikke ret meget. Så jeg tror der er tale om alm. overhead-trafik.

Det er også denne trafik der får lamperne til at blinke. Der kan også ske det at boksen ryger af nettet - og når den så kobler op igen, så blinker den. Det genererer i det øvrigt også trafik.

Vedr. spm. 2

Jeg mener ikke der er indbygget en log-funktion. Hvad mener du i det øvrigt er "meget højt" ?

Vh

Peter

Vedr. PS3'en så var den ikke slukket men stod på stand by.

Med hensyn til forbrug ligger jeg på ca. 1,5-2,5 GB om dagen.

Glemte lige at sige at der også på linjen er bredbåndstelefoni. Det bruger også noget? Der bliver snakket en del i telefon.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Nu arbejder jeg meget hjemmefra - mit forbrug er 6 - 10 gange større end dit.... Så i den sammenhæng er det ikke højt.

Telefonen bruger noget. Det er nu ikke alverden. Selvfølgelig bliver det også til noget i løbet af dagen - men det er nok computeren der er "synderen"

Stadigvæk mener jeg ikke at der er noget som helst alarmerende vid dit forbrug.

Vh

Peter

Hej fjensen72, til dit spørgsmål nr 2 er svaret ja, når du er logget ind i routeren trykker du avanceret derefter trafik statistiker, der er der en kolonne hvor der står hvor meget trafik der har været i bytes men det er ikke pr dag men siden sidste router genstart.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)