Svar

trådløst TV

Jeg har lige fået Hometrio, ville lige høre, om der er nogen som kan fortælle mig,

om man kan tilslutte den ekstra TVboks trådløst. Da jeg ikke er meget for at skulle lave

et 20mm. hul i mit loft. Hullet er til gennemføring af medfølgende kabel. Det skal fra

stue til første sal. Om et års tid skal det ned i kælderen, når den er færdig renoveret.

Når det sker ser det dumt ud med et 20mm. hul i loftet. På forhånd tak.

icon

Bedste svar af miela1 7 oktober 2010, 15:34

Hej.

Det er muligt at tilslutte TDC TV boxen trådløst men det krever de rigtige dimser, men det kan langtfra anbefales.

på grund af den ustabile natur trådlåst signal har ville du få et meget dårligt tv signal som ofte vil falde ud, meget lidt optimalt.

deu kan som et alternativ købe kabler og stik for sigselv og selv sette stikket på når du har trukket kablet, så kan du nøjes med et hul der er mellem 8 og 10 milimeter, det vil også gøre kablet betydligt billiger.

http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=1626_6326_6866, ledning/kabel.

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=95824, Stik(RJ45).

http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=6075_6933&language=in, tænger, kan fås billiger andre steder, eller mulig vis lånes ved elektrikker.

du kan jo også få din elektrikker til at hjælpe.

Se original

16 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Det er muligt at tilslutte TDC TV boxen trådløst men det krever de rigtige dimser, men det kan langtfra anbefales.

på grund af den ustabile natur trådlåst signal har ville du få et meget dårligt tv signal som ofte vil falde ud, meget lidt optimalt.

deu kan som et alternativ købe kabler og stik for sigselv og selv sette stikket på når du har trukket kablet, så kan du nøjes med et hul der er mellem 8 og 10 milimeter, det vil også gøre kablet betydligt billiger.

http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=1626_6326_6866, ledning/kabel.

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=95824, Stik(RJ45).

http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=6075_6933&language=in, tænger, kan fås billiger andre steder, eller mulig vis lånes ved elektrikker.

du kan jo også få din elektrikker til at hjælpe.

Jeg har valgt en cisco powerline løsning. Gad ikke trække flere kabler

Simpelt forklaret: Man "lægger" signalerne ind i husets el-ledninger og henter den der hvor der er brug for.

Kører upåklageligt.

Beskrivelse af udstyr findes under linket.

http://homestore.cisco.com/en-us/adapters/linksys-PLK300-powerline-audio-video-network_stcVVproductId53934584VVcatId552009VVviewprod.htm

http://www.tweak.dk/review/Linksys_Powerline_AV_Network_Kit_PLK300/925/1/1

VH

/Roelof_dk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja det er en løsning der vil virke med det vil også være en usikker løsning, iden forstand at det vil gøre det meget nemmere at bryde ind i netværket udefra.

der udover er der mange faktore der kan gøre at du pluslig skal skifte dit udstyr forde det er gået i stykker(fejl strøm, mm.). det er nok også derfor at det ikke er en løsnng man kan købe i gennem bedre computere firmaer og forhandlere.

dit el system er et meget farligt og skrøblig system og ikke noget man bør at køre noget igennem det ikke er lavet til, det gælder både netværk og baby alarmer, eller hvad man nu kan køre igennem. og er noget jeg bestemt ikke vil anbefale.

Fare 230 volt!.

Strømmen i el netted kan slå ihjel der er 230v og somrel 10-15 ampære og det krever kun 20-40 miliampære at slå en person ihjel, jeg kender folk der har været til behandlign for elektrisk stød ved at bruge de "Netværks dimser" som bruger el nettet.

"""Hej,

Ja det er en løsning der vil virke med det vil også være en usikker løsning, iden forstand at det vil gøre det meget nemmere at bryde ind i netværket udefra. //Det er utrolig dårlig kommentar, hvad bygger du det på ud over det faktum at TDC ikke leverer trådløst. Stofa bruger det, og jeg kører delv et sikkert N2 netvært som bridge hjemme med trio.der er safe radius server med PN adresser. Du skal komme emd flere tekniske detaljer når du kommer med disse løse påstand. Tak

der udover er der mange faktore der kan gøre at du pluslig skal skifte dit udstyr forde det er gået i stykker(fejl strøm, mm.). det er nok også derfor at det ikke er en løsnng man kan købe i gennem bedre computere firmaer og forhandlere. Hvad er det for noget at sige. Hvad udstyr skal går i stykker, trådløse routere er noget som er mest drift sikkert jeg hartestet og overbelastet min 30 og de har aldrig aldrig gået i stykker. hvorfor skriver du her diverse påstande uden fakta, er du betaltr af TDC? de ksal bare lette røven og komme med i kampen og fårstår at der er also opfundet trådløst netvært som kan overføre HD signal. Bare fordi de har købt oceaner af samme gammelt udstyr skal du ikke komme med disse dårlige påstande. Come on. Men jeg vil anbefale dig før su skriver igen at læse "Wireless All In One For Dummies" af Sean Walberg  så kan vi måske tale om wireless med dig. Glad humørikon

dit el system er et meget farligt og skrøblig system og ikke noget man bør at køre noget igennem det ikke er lavet til, det gælder både netværk og baby alarmer, eller hvad man nu kan køre igennem. og er noget jeg bestemt ikke vil anbefale. Please come med teknisk fakta, jeg få det dårligt som ingeniør på at høre på det her ...pleassssssse Glad humørikon

Fare 230 volt!.

Strømmen i el netted kan slå ihjel der er 230v og somrel 10-15 ampære og det krever kun 20-40 miliampære at slå en person ihjel, jeg kender folk der har været til behandlign for elektrisk stød ved at bruge de "Netværks dimser" som bruger el nettet""""Jamen lyn fra åben himmel kan også slå ihejl, alt kan slå os ihjel, nu må du holde op.  Pleae læs http://en.wikipedia.org/wiki/Power_line_communication  så skriv igen, men lov mig ikke før Pleasee.... Du spiller vores tid her. Og hild TDC og sige at nogle andre skal skrive. Glad humørikon

mvh  Mirza svagstrøms og IT ingeniør

Omdømme 3

hej, dm98101.

undskyld jeg selv svare istedet for at indberette dig med det samme, men jeg fortrækker at give lidt snor.

inden du svare skal du læse et indlæg først.

de 2 første "ting" du svare på her ikke noget med trådløst net at gøre, det har neget med net igennem Stikkontakten, så der har du helt ramt ved siden af.

der udover kan jeg kun svare efter min egen erfaringer, jeg er jo kun web og software udvikler.

nå elnettet er farligt at lege med, det er lyn også, elnettet kan du bare selv styre om du vil lege med, derfor vil jeg stadig anbefale at det er noget man ikke gør, igen siger min erfaring at man skal ladevær.

tilsidst, tror jeg. jeg er kun TDC kunde ikke ansat, det her er jo også et kunde til kunde forum, så det er at forvente at det er kunder der svare.

Hej dm98101

Der gik min grænse. Det kan godt være at miela1 ikke vil indberette dig, men det vil jeg!

Sådan kan du ikke tillade dig at skrive.

Der er andre end fornemme folk med dyre uddandelser der læser her på forum. Der er også ganske almindelige mennesker.

venligst.Gal humørikon

og hvis du vil svare mig er du velkommen. Jeg stopper her.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Den her tråd er da kørt helt af sporet.

Jeg er selv svagstrømsingeniør (det blev jeg inden der blev opfundet "IT ingeniører Glad humørikon )

Hvad er det i har mod dm98101's indlæg?

Faktuelt er det jo rigtigt, det han skriver. Dermed også sagt, at det miela1 skriver ikke er korrekt.

Man kan da godt diskutere tonen i svaret,  men jeg vælger at fortolke det, som en fagmands forargelse over nogle urigtige påstande. Han burde måske havde talt til 10 (eller 1000) inden han postede svaret.

Så ville tonen måske være blevet ændret.

Kan man egentlig rapportere et indlæg for uforstålig rapportering Humørikon med tunge

Jeg har brugt forkert tone, og det må i undskylde. Men jeg mener stadig hvis mand skriver om teknik eller om alt mulig andet på nettet med meget faste påstande om hvor farligt det er osv. er det fint med mig, men så skal der henvises til fakta/beviser. Det som er problem her er at nogle ikke ved så meget om teknik og vil tage de løse påstande for gode varer og handle efter dette. Det er et generalt problem. Jeg har måske selv meninger om alternativ medicin Glad humørikon mend jeg vil ikke skrive på netdoctor hvor folk kunne tage det for gode vare og sanhed.

Så jeg håber at der vil komme mere faktuelt diskution og ikke blot nogle påstande Glad humørikon

Tak

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Læs evt. også denne tråd

/t5/Tv/Tr%C3%A5dl%C3%B8s-trio-box/td-p/12041

Mvh. Gitte

tak for linket.

Kan vi få en forklaring hvad den trå siger ud over at det ikke supporteres fra TDC,.

Kan du uddybe om de resultater du har haft med diverse produkter?

Ellers er det svært at se mening med tråd? Glad humørikon

På forhånd tak

Mirza

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej dm98101

Mit henvisning var primært til det oprindelige spørgsmål i denne tråd, om hvorvidt det kan lade sig gøre at køre trådløst. Der ligger nu 3 tråde af nyere dato der omhandler dette - derfor indsat link.

Om det er bedst at bruge trådløse enheder til LAN, eller powerplugs til elnettet kan der efter min bedste overbevisning ikke gives et entydigt svar på. Det vil bla. afhænge af om der kører meget andet trådløst i nærheden af ens bopæl, eller hvilken forfatning elnettet i éns bolig er i (nyt byggeri/gl. byggeri med dårligere elinstallationer). Det må derfor være op til den enkelte at undersøge fordele/ulemper ved den løsning der påtænkes.

Jeg mener dog ikke det er uvæsentligt at få pointeret at man i tilfælde af problemer med f.eks. udfald og billedfrys ikke kan forvente support fra TDC. Det kunne opfattes som et irritationsmoment for nogen, at de i givet fald ville blive bedt om at sætte et LAN kabel i boxen for at se om det løste problemet.

Mvh. Gitte

Omdømme 3

Hej, Jeg synes jeg har fortjænt et sidste ord.

jeg ville lige først starte udmed at jeg ikke har noget i mod at der er nogen der retter mig hvis jeg har skreet noget der er forkert, så længe det forgår på en pæn måde, så det er ikke det at dm98101 retter mig eller spørg om jeg kan komme med facs.

men det e viktig for mig at der bliver spurt til de rigtige svar, ikke noget med at skrive noget der har med trådløst net, til noget der handler om net gemmen el nettet.

som dm98101, rigtig nok har påpeget er det ikke det at han/hun retter mine svar, men tonen i svaret, jeg blev lidt ham over, men det er vand under broen, og jeg håber da at bm98101 har mod på at blive på forum og vil komme med nogle gode svar. der er jo plads til alle her på forum.

jeg vil også lige sige at det er fint at hvis man har en uddanelse inden for et område er det jo fint hvis man kan komme teorien bag, man har man ikke er det også fint hvis man bare skriver ud fra sin egen erfaring, personligt prøver jeg at holde mine svar i et sprog som alle andre også kan forstå, der jo nok ikke mange der synes det er sjovt hvis jeg begynder at skrive i "programmør sprog".

tilsidst så må min løsning jo have været brugbar, og derfor ikke helt forkert.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Selvom det er en meget gammel tråd skal man måske også lige være opmærksom på at vælger man at bruge eget udstyr i stedet for det anviste vil man, i tilfælde af en fejlmeldning, løbe den risiko at at bliver faktureret for et evt. tekniker besøg hvis fejlen ligger i det udstyr man selv har sat op.

wow. Det er mig der i 2010 skrev at jeg ledte tv signalerne igennem elnettet vha. cisco materiale.

Cisco havde en hstighed på 87 Mb. Det er første gang jeg er tilbage i forummet OG i denne tråd. Der har været rigtig gang i den. Bare ikke nogen kom til skade...

Lige en kort follow up

Da jeg siden det første indlæg, har fået HD signaler i min TDC pakke, opstod efterfølgende et problem med fastfrysning. Og jeg var tæt på at skifte til at kobber igen. Som forsøg anskaffede jeg en "powerline AV 200" fra netgear. Designet til HD, 200 mb mm. og vupti. Ingen fastfrysning. og fin kontakt mellem soveværelsets TV og den "sorte" boks i stuen. De to maskiner er ikke på samme kredsløb (de skal lige forbi sikringsskabet).

Citat fra website:The NETGEAR Powerline AV 200 Nano Adapter Kit extends a high speed Internet connection to any power outlet. Perfect for connecting HDTV’s Blu-ray™ players, DVR’s, PC’s and game consoles to your home network and the Internet. Easy setup, just Plug-and-Play.

og de har ret og NEJ jeg er ikke ansat hos netgear eller andre interessenter.

Det er en fin fin løsning til under 500 kr..

VH

/Roelof_DK

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg benytter også løsningen. Den er enkel at installere, kører upåklageligt - og har været meget nem at ændre på under en ombygning herhjemme. Det eneste der kræves er en stikkontakt.

Vedr. sikkerheden i løsningen må jeg altså også sige at den er der ikke noget problem med. Udstyret er CE og UL mærket. Jeg har selv haft lejlighed til at kigge ind i en enhed, og har ved selvsyn konstateret, at der absolut ikke er noget at komme efter. Udstyret overholder alt rigeligt kravene i Stærkstrømsbekendtgørelsen. I det øvrigt modsat flere af Apples strømforsyninger - men det er jo en anden sag.

Mit er også leveret af Cisco - det er en af verdens største udbydere af netværksudstyr....

Vh

Peter

Har kørt med netværk via elnettet (homeplugs) i flere år.

Har tre TV`er tilsluttet, og har ALDRIG (gentager ALDRIG) haf nogen former for fejl eller udfald.

Hvert TV kan endvidere optage/ afspille uafhængigt af de andre.

Mvh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P